Jump to content

X-fi 2017


Arden
 Share

Recommended Posts

Zo zie maar hoe smaken uiteen kunnen lopen. Persoonlijk vind ik "de ruimte" geen excuus voor een tegenvallend resultaat met een geoefend en doorgewinterd luisteraar. Die Illuma's hielden simpelweg niet van het middengebied. Verder vond ik de stereoafbeelding diffuus en niet mooi. Meer richting Bose. Zijn geen speakers waar ik lang naar zou kunnen luisteren.

 

4 hours ago, Hans van Liempd said:

 

En dan de ontmoetingen met bekenden met als topper tijdens de lunch met Pjotr en de slingerbedwinger. De mensen die er bij waren hebben kunnen zien dat het kiezen van een component helemaal niet moeilijk is. Je houdt de slinger (of pendel) boven het plaatje van een apparaat, je stelt je vraag en het ding "verteld" je  wat je kunt verwachten.

 

Was die slingerbedwinger een goede bekende van jou? :huh:  Nou ja, ik zat er bij en keek er naar: De X-Fi is niet meer nodig! Folders zijn voldoende. Daar slinger je dan wat mee en je weet of een apparaat goed is of niet. Hoe je dat weet vertelde de man of slinger niet. Dus ja, probleem is dan weer, waar haal je zo'n kerel vandaan? Maar volgens mij werkte het ook niet met die man. Hij demonstreerde het wel met een folder van een versterker maar vertelde niet of die versterker nou goed was of niet.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ik ben afgelopen zaterdag op de Xfi geweest, samen met een audiovriend. We zien elkaar niet veel en het jaarlijkse bezoek aan de X-fi is dan ook een soort jaarlijkse reünie. In de autorit naar Veldhoven praten we elkaar bij over van alles en nog wat en verheugen ons op een mooie herfstdag in Veldhoven. Omdat mijn vriend speelt met Driade speakers, moesten we persé naar Driade in room 1. Verder hadden we geen duidelijk plan, behalve onszelf vermaken. Wat wel opviel was dat we tegen half vijf al klaar waren met ons rondje. Dat is andere jaren wel eens anders geweest. Misschien lag het wel aan ons zelf, maar toch.

We begonnen dan ook in room 1, maar dat viel erg tegen. Te grote ruimte voor de speakers. Er werd ook veel te hard gespeeld. Gauw weer weg.

Voor het eerst hoorde ik in de kamer van Aspera Audio een speaker die me echt boeide (YG Acoustics). Super strak geluid. Maar ja, de kerstboom die ervoor stond was dan weer overdone. Maar Hans Theessink klonk hier fraai. Wat me verder is opgevallen: Mooie EMT draaitafel en fraai geluid met kleine speaker in de kamer van Daluso. Leuke demo van Hanze hifi met Thorens/EMT, terwijl daar de speakers heel onopvallend erg goed klonken (van Joachim Gerhard). Ook een fraaie opvallende demo van Daudio, meerkanaals. Vooral de jazz-opname vanuit een café klonk erg realistisch. Maar je moest wel ergens in het midden zitten (sweetspot), om echt te kunnen genieten van de meerkanaalsweergave. Ik zat rechts achteraan en schrok op een gegeven moment toen ik opeens twee meter rechts van mij uit een speaker applaus hoorde opklinken. Maar wel leuk om eens mee te maken.

Ook leuk om de grote speakers van Music2 nu eens life te zien en te horen. Ook wij moesten een demo met die kastjes aan/uit bovenop de speakers ondergaan. Terwijl het met die kastjes aan (of uit) al goed klonk.

In de ruimte van Vivid klonk het snoeihard en werd muziek gedraaid die de dochter van de dienstdoende demonstrator kon bekoren. Tenminste dat bleek uit het verhaal dat deze persoon vertelde. Aan de ontbijttafel had hij die ochtend verteld dat hij vandaag plaatjes ging draaien en aan zijn dochter vroeg welke muziek hij moest draaien. Vanwege dat platen draaien, vroegen we hem dan ook om de streamer dan maar te wisselen voor de draaitafel, die ook stond opgesteld. Maar dat ging niet door, zodat wij maar snel de kamer verlieten. Maar achteraf beschouwd, wel een demonstrator die een verhaal te vertellen had met als doel om de aanwezige mensen te amuseren.

Verder veel ruimtes die of dicht waren of te vol waren om te zien of te horen wat er speelde. Maar al met al een leuke dag gehad.

Edited by audiovorden
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Pjotr said:

 

Was die slingerbedwinger een goede bekende van jou? :huh:  Nou ja, ik zat er bij en keek er naar: De X-Fi is niet meer nodig! Folders zijn voldoende. Daar slinger je dan wat mee en je weet of een apparaat goed is of niet. Hoe je dat weet vertelde de man of slinger niet. Dus ja, probleem is dan weer, waar haal je zo'n kerel vandaan? Maar volgens mij werkte het ook niet met die man. Hij demonstreerde het wel met een folder van een versterker maar vertelde niet of die versterker nou goed was of niet.

Dat is de eigenaar van de hifiwinkel Electron in Oss. http://elektron.home.xs4all.nl/

Ik heb hem eerder gesproken en uitgebreide info gekregen. Maar ik kan er erg weinig mee.

De versterker op dat plaatje kreeg een 9,5 van de slinger. Maar het was dan ook een Luxman. De man heeft een groot zwak voor Luxman.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Hans van Liempd said:

De versterker op dat plaatje kreeg een 9,5 van de slinger. Maar het was dan ook een Luxman. De man heeft een groot zwak voor Luxman

Mag ik hieruit concluderen dat de man, al dan niet bewust, de slinger beïnvloedt?

Dit is niet cynisch bedoelt hoor, ik sta overal voor open, sluit niets bij voorbaat uit en word zo af en toe ook heel aangenaam verrast (door het plotseling verschijnen van een Audiotegel bijvoorbeeld).;)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TL 200 said:

Mag ik hieruit concluderen dat de man, al dan niet bewust, de slinger beïnvloedt?

Dit is niet cynisch bedoelt hoor, ik sta overal voor open, sluit niets bij voorbaat uit en word zo af en toe ook heel aangenaam verrast (door het plotseling verschijnen van een Audiotegel bijvoorbeeld).;)

Ik heb hem eens gevraagd om de slinger z'n werk eens te laten doen wanneer hij aan een vast steun hangt. Hij zei dat dit natuurlijk niet werkt. Het was zijn emotie die door de slinger zichtbaar werd gemaakt. Waarbij opgemerkt werd, dat hij probeerde de slinger zo stil mogelijk te houden. 

Voor mij dus ook acabadabra of Abracadabra.

Link to comment
Share on other sites

Na de nadere uitleg van Wol, denk ik het te begrijpen. PMC zou dit wel eens kunnen zijn.

https://pmc-speakers.com/

Wol, leg het voortaan gelijk even goed uit. Overigens denk ik dat hij een paar ervaringen verwart met alles wat er gedemonstreerd wordt. Het is soms waar, maar veel vaker niet zo.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, vintagemod said:

Het is niet goed te praten wat die man doet,ik heb wel mijn twijfels of dat filmpje zo mag uitgezonden.

En wie moet daar bezwaar tegen maken :ph34r:

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...