Jump to content

Hoe maak ik spotify genietbaar


rbh
 Share

Recommended Posts

Had enige tijd geleden al een topic open over spotify, maar die is gesloten.  Dus hiber maar even verder.  Heb een Nuprime wifi ontvanger die aansluit op mijn Tentlabs B-dac.  Ben niet onder de indruk van de kwaliteit.  Mn analoge setup is een Michell Orbe, Cadenza Black en Beard VV, waarbij onderweg wat aanpassingen zijn gedaan ter verbetering van de klank.  Verwacht niet dat spotify daarbij in de buurt komt maar dit is wel heel matig.  Wie heeft suggesties voor het verbeteren van de sound?

Link to comment
Share on other sites

Om te beginnen, neem een Premium account. En als je die hebt, controleer dat dan de kwaliteit daadwerkelijk op Premium staat! Klinkt hier goed, via een Black Lion dac een mac Mini en een UL-40S2 met eigen en aangereikte modificaties van Cock en natuurlijk de spekstenen :) De bediening via een iPad is zó goed en intuïtief  dat het m.i. maar moeilijk beter kan.  

Wil je beter dan minimaal Qobuz Sublime+   maar die heeft niet alle muziek die ik leuk vind. :( De bediening via Audirvana vind ik zelfs iets minder dan de gratis Spotify app 

Oja WiFi is hier alleen bruikbaar voor afstandsbedieningen etc.  Bij streaming, altijd bekabeld aansluiten ;)

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een premium account, de geluidskwaliteit staat op extreem (320kbs) en ik bedien met Iphone.  

Ben niet geintresseerd in andere aanbieders ivm mijn muzieksmaak.

Misschien is dit het dan wel hoor qua kwaliteit.  Dan hoeft de platenzaak nog niet te vrezen van mijn omzet. 

Link to comment
Share on other sites

Wat ik moeilijk vond rbh, is digitaal op eenzelfde niveau te brengen als analoog.  Mijn ervaring dat al je dat enigszins met elkaar wil vergelijken er ongeveer evenveel moeite en geld in moet stoppen.  De dac die ik nu gebruik heeft vier 32bits da converters paralel per kanaal. Zelfs van een zielig digitaal stroompje van een DAB+ tuner van b.v. 64Kbit weet hij nog aardig wat muziek te persen.  Verder gebruik ik buizen, dus vanwege de roomhead, van compressie veel minder last dan met sollid state.  Spotify klinkt mede daarom meestal heel behoorlijk vind ik. Qobuz subliem. Tip het is een bij Spotify beetje vaag welke sample rate gebruikt wordt.  Ik heb het voor Spotify voorlopig vast op 44.1Khz gezet.:)

 

Link to comment
Share on other sites

Er staat  nu een betaalde stream aan van 320Kbits van Jazzradio.com. Dat klinkt erg mooi.  Het kan m.i. prima. Het is ook erg mooie relax muziek dat helpt natuurlijk ook. Net als een heel sportief weekeind, dat net achter de rug is. Erg prettig gevoel met al die stofjes in je lijf. Als "oudje" kan ik nog aardig mee doen. :)

Wat Spotify betreft ik meen dat ze aan het experimenteren zijn met "CD kwaliteit"  Of en wanneer het op de markt komt is afwachten.  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Spotify draait hier naar mijn mening heel genietbaar. Met premium account en een Cambridge 851N. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Spotify Connect. Misschien dat dit een betere interface is dan via een pc of zo maar dat heb ik nooit  echt vergeleken. Er wordt met Spotify Connect wel automatisch de hoogste kwaliteit gekozen. Gebalanceerd aangesloten want schijnt ook beter te klinken naar men zegt op diverse fora.  

Link to comment
Share on other sites

On 9/18/2017 at 8:42 PM, rbh said:

Vaak dezelfde muziek als later aangeschaft op LP, want luister Spotify veel om dingen te beoordelen.  Maar bedankt voor je grappig bedoelde reactie. 

Ja t was en inkoppertje. Btw Beard VV, is dat buizen. Ik kan me een merk Beard herinneren uit de jaren 80. Bij audio & techniek was men er erg te spreken over.  Ik vraag me af of dit hetzelfde merk is

Link to comment
Share on other sites

Toevallig raadde mijn dealer ook de 851N aan.  Deze staat nu thuis en klinkt aanmerkelijk beter dan de vorige setup.  Om niet over één nacht ijs te gaan.  Welke alternatieven kennen jullie met Spotify Connect?

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mumsoft said:

Ah, nou zie ik het ook. Op de phone zag ik alleen Spotify heel duidelijk. Wel grappig dat zo'n oud apparaat dat kan, trouwens.

Over oude én nieuwe apparaten ....

Tot +/- halverwege dit jaar was er een prima Spotify plugin voor mijn Logitech Duet uit 2008.  Maar Logitech trok de support daarvan in. Weg plug-in....:(Gelukkig heeft de open source wereld het opgepakt :)  https://community.spotify.com/t5/Live-Ideas/All-Platforms-Music-Keep-squeezebox-support/idi-p/1737939/page/5 

De Qobuz plug-in is ook foetsie op mysqueezebox.com  :wacko: Maar die ik geïnstalleerd heb doet het nog prima. Net als Tidal en vele andere streaming diensten die je nog wel vanuit mysqueebox  kun installeren.  Boze tongen beweren, dat ze dat doen omdat ze anders geen nieuwe hardware verkopen.

Ik heb boven in mijn werkplaats ook een Duet aangesloten op een dikke Rotel RX-1603 receiver.  Die receiver is "monsterlijk" in álles wat je maar bij het woord "monster" kunt bedenken. Wat een ding 😅 Vroeger deden ze bij reparaties niet zo moeilijk, immers het waren maar gebruik voorwerpen. Het gevolg was wel, dat het een na het ander uitviel.  Echter de eigenaar was zo verknocht aan het geluid samen met zijn Bose 901's....  

Hij had een week een Rotel RC-1572 voor en 1582MKII eind versterker "om te proberen" als zijn RX-1603 dienst bleef weigeren.

Dit zei hij er o.a. van [...] Wat een verschil met de 1603! Waar de 1603 de 901's echt tot leven brengen in ruimtelijkheid, dynamiek, schitterend laag en een open hoog blijven de 1572 en 1582 volledig achter. Alle vooroordelen tav de 901's worden bevestigd icm met deze versterkers, Geen hoog, geen laag, gemis in detail. Alsof een grote locomotief op te kleine rails wordt gedwongen, alles keurig binnen de lijntjes, opgeruimd geluid. [....]

Nu komt het: mijn logitech Duet werkt ook zo goed, waarschijnlijk véél tè goed gemaakt.....  :o  

 

  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De plug-in voor de Transporter is een zg. "Third-party" plugin. En eerlijk, het werkt en klinkt fantastisch!

En ja, de Transporter is al wat ouder, meer dan 24bit/96khz kan er niet opgespeeld worden... maar who cares?

Hij doet precies wat hij doen moet, de interface is prima (alle info die je nodig hebt is beschikbaar), werkt altijd storingsvrij (ook via WiFi) en de interne DAC is nog steeds een akelig goede DAC.

Link to comment
Share on other sites

Ha, ja, mijn simpele Olive 4 doet het ook nog prima, zelfs beter nu de firma Olive ter ziele is. Denkelijk doordat ze die eerste Olive te goed hadden gemaakt, en ze die dus niet konden vetbeteren. Hoge resoluties zeggen idd niet alles.

 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, mumsoft said:

Ha, ja, mijn simpele Olive 4 doet het ook nog prima, zelfs beter nu de firma Olive ter ziele is. Denkelijk doordat ze die eerste Olive te goed hadden gemaakt, en ze die dus niet konden vetbeteren. Hoge resoluties zeggen idd niet alles.

 

Maar eh Marc, dit topic gaat over Spotify.  Dat kan een Olive niet. :blink: 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...