Jump to content

Opening Old School Hifi Nederland


Arden
 Share

Recommended Posts

Ik vond het ook erg leuk vandaag, ook om al die ouwe meuk eens te horen en daar bedoel ik niet de bezoekers mee B). Hoewel die daar voor een groot deel ook onder te scharen waren :P.

De nieuwe speakers vond ik ook goed klinken, hoewel ik ze soms wat scherp in het hoog vond. Maar dat ligt wellicht aan het feit dat ze nog niet volledig ingespeeld waren. Ik vond dat trouwens alleen bij de CD speler, de TEAC taperecorder vond ik geweldig klinken. Heel vloeiend en relaxt en daar was geen spoortje van die hardheid terug te horen.

Marco stelde nog wel wat ter discussie: hoe kan het dat als je een CD afspeelt die niet klinkt, je neemt hem op tape op en dan klinkt het geweldig..... Willen we de ruis of andere dingen horen die op de CD ontbreken? Wel bijzonder. Je zou er bijna een taperecorder voor aanschaffen.... :).

 

Marco, bedankt voor deze dag!

Link to comment
Share on other sites

Dat is grappig Rene. Toen ik indertijd met mijn Nakamichi 2SE (middenmoot) nog tapes opnam van geleende CD's moest ik, met enige moeite, ook toegeven dat de tapes vaak/meestal beter klonken. Met opnames van LP heb ik dat nooit gehad want die waren niet te verbeteren. Sterker nog ik vind internetradio op mijn Auralic (MP 3) vaak beter klinken dan streams. Die opnamen heb ik overigens gekregen en zijn een copie zijn van CD/SACD. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

't Was inderdaad een fijne dag, maar voor mij nog wel het meest omdat ik sinds lange tijd weer eens wat oude vrienden heb gezien en gesproken.

Als je lange tijd als een soort kluizenaar hebt geleefd, is het heerlijk om weer eens onder de mensen te zijn.

De audio was ook leuk, hoor. ;)

Link to comment
Share on other sites

IK kreeg weer zin om een nieuwe speakers te bouwen, het gemak waarmee die 4343 muziek neerzetten is toch wel iets waar ik een beetje jaloers van wordt..

O ja, en ik zag dat het bureau van Marco het kleine broertje is van mn eettafel

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, KT88 said:

't Was inderdaad een fijne dag, maar voor mij nog wel het meest omdat ik sinds lange tijd weer eens wat oude vrienden heb gezien en gesproken.

Als je lange tijd als een soort kluizenaar hebt geleefd, is het heerlijk om weer eens onder de mensen te zijn.

De audio was ook leuk, hoor. ;)

Een frisse neus is altijd goed. Deed mij ook deugd jou weer eens te zien. Is de AVM in Amersfoort niet wat voor jou dan?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

We wilden jullie nogmaals bedanken voor het langs komen. Veel tijd heb ik jullie helaas niet kunnen geven. Iets wat wel aangeeft dat deze nieuwe formule geen verkeerde is gebleken.

Nu moet ik me gaan orienteren op de X-fi en de New Music show in Brussel, dergelijke dingen gaan ook gewoon door, maar het plan is wel om zo'n 3-4 maal per jaar dergelijke binnenloop weekenden te organiseren, steeds met een thema.

Wordt dus vervolgd.. 

Link to comment
Share on other sites

Ik vond het top gisteren. Erg mooie spullen gezien. De mastodonten aangehoord die een geweldig mooie baffle hadden en super klonken en natuurlijk weer een hoop bekenden gesproken. Ik vond het ook super om Sander weer eens gezien te hebben en dat het naar omstandigheden na jaren van ellende nu toch weer een stuk beter met hem gaat, al is hij nog ver weg van top.
En het "museum" is echt de moeite waard. Ik heb wel de mooie ML voorversterker die hij vorige keer had over het hoofd gezien, maar er stonden een aantal juweeltjes te schitteren. Ik had Marco nog een paar oudjes aan willen bieden, maar die hou ik ff vast voor Sander, want hij had er wel oren naar.

Verder is de reparatiedienst die in het pand zetel heft genomen ook top. Voor marco een voordeel dat hij een goede servicedienst in huis heeft en voor dat bedrijf een perfect ingerichte ruimte waar elke techneut van zal watertanden. Bovendien waren (zijn) het zeer aardige mensen.

Ik heb een leuke dag gehad :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
4 hours ago, Hans van Liempd said:

Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik had het graag mee willen maken en iedereen weer eens te ontmoeten.

Dat ontmoeten van iedereen is misschien wat moeilijker maar het meemaken is en stuk eenvoudiger geworden. Met Fred (de nieuwe chef de Technique) in huis zijn we eigenlijk 6 dagen in de week open. Hij is er van dinsdag tot en met zaterdag, ik was er altijd al op maandag en zaterdag, dat zal ook niet veranderen, dus als je een keer zin hebt, schiet gewoon langs. Een drempel is er echt niet, alle liefhebbers zijn gewoon welkom. Niks moet, alles kan!

Voor de liefhebbers nog wat ''ouwe zooi'', foto's geschoten the day after (en ik weet het, fotograferen zal nooit mijn sterkste kant worden)...

 

IMG_6723-e1505143249604.jpg

 

IMG_6724-e1505143228706.jpg

 

IMG_6725.jpg

 

IMG_6728-e1505143207396.jpg

 

IMG_6726.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, carl said:

Je bent die Technics draaitafel nog vergeten Marco - erg leuk ding.

Die staat echt op 1 van die foto's Carl! Maar goed, bij deze een betere...

SP15.jpg

 

...een compleet gereviseerde en opnieuw gespoten Technics SP-15 voorzien van een Blumenhofer plint, 12 inch Jelco arm en Sumiko elementje. Hebben we het hele weekend mee gedemonstreerd. Was geen straf dacht ik zo?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Was een bewuste keuze, vrij naar het armboard van Chris Feickert. Dit geeft de vrijheid armen tot 15 inch op te bouwen. De armboardjes van Feickert passen dan ook altijd op deze plinten, dat was een kopzorg minder!

Link to comment
Share on other sites

On 10-9-2017 at 11:15 PM, Pjotr said:

Een frisse neus is altijd goed. Deed mij ook deugd jou weer eens te zien. Is de AVM in Amersfoort niet wat voor jou dan?

Hi Peter,

Ben niet zo erg van die clubjes, en daarvoor/daarbij is het audiofiele virus bij mij gewoon niet sterk genoeg (meer).

Maar zo'n dag als zaterdag, daar geniet ik intens van en dus eigenlijk vooral vanwege de mensen.

Als ik naar de X-fi ga (is nog onzeker ivm. aankomende operaties) dan zal ik waarschijnlijk ook de meeste tijd in de binnentuin zitten te ouwehoeren dan dat ik de stands aan het bekijken ben. :lol:

Kastjes met knoppen hebben al langere tijd hun magische aantrekkingskracht op mij verloren, tenzij ik het binnenwerk mag aanschouwen en erover lullen.^_^

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Arden said:

Die staat echt op 1 van die foto's Carl! Maar goed, bij deze een betere...

SP15.jpg

 

...een compleet gereviseerde en opnieuw gespoten Technics SP-15 voorzien van een Blumenhofer plint, 12 inch Jelco arm en Sumiko elementje. Hebben we het hele weekend mee gedemonstreerd. Was geen straf dacht ik zo?

Wat een beauty!

Link to comment
Share on other sites

Hij is in het echt nog veel mooier :D Hij is echt heel mooi opgeknapt. Maar die sokkel...... ben het geheel met George eens. Vind het ook niet kunnen onder die beauty. Daar hoort iets van diep donkergroen marmer onder of eventueel Corean in een diepe donkere kleur.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Hardstikke leuke dag weer gehad afgelopen zondag. Wat een mooie apparatuur, die je onbewust meevoert naar de gouden jaren van de hifi. En je ziet je eigen hifi geschiedenis voorbij komen. Zo zag ik een oude Philips bandrecorder (bij de ingang rechts) die mijn vader ook heeft gehad. Daar is mijn hobby als 8-jarige mee begonnen. Die eerste band van mijn allereerste opname heb ik nog steeds. 

Old Skool museum is i.m.o. een aanwinst voor hifiland en een hardstikke goed initiatief. Ook het terugbrengen van oude ontwerpen en modellen op de hifimarkt  is een goede zet. Ik denk dat er zeker een markt ervoor is. Zeker als Marco en cs zich richten op de wereldmarkt.

Jammer dat de Mark Levinson set er niet was. Die stond in Zweden volgens Marco. Beetje jammer vond ik dat, want ik had graag die ML set op die grote luidsprekers gehoord.
Ondanks dat heb ik best genoten van de opgestelde set met de grote luidsprekers. Behalve YELLO moet je daar niet op willen draaien met het opgepompte bass geluid van Yello. In mijn luisteroptiek klopt het laag gewoon niet bij Yello muziek. 
Al met al een leuke dag met leuke mensen. Fijn om  ReneN weer even gesproken te hebben. Kappa voor het repareren van mijn VDH phonokabel. Pjotr waar ik altijd leuke discussies mee heb en waar een diep respect van uitgaat naar elkaar toe. Sodejuu en Carl die ik regelmatig zie, dus dat is niet zo bijzonder.
Bijzonder was wel om KT88 weer eens te zien en te spreken. Bijzonder fijn, Sander!!!

Het nieuwe bedrijf voor reparaties en services lijkt mij een gouden zet voor Marco. Een servicedienst onder je eigen dak. Het is een mooie aanvulling.

Dank ieder voor de leuke dag en de catering voor de heerlijke hapjes. koffie en koekjes.
.  

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, kappa7 said:

Nope was zeker geen straf.

Erg mooi apparaat.

Vind alleen de sleuf voor de arm niet echt mooi.

Een verwisselbaar arm bord zou daar beter. Staan.

Ik vond het juist wel doordacht van Marco. Zo kan hij elke arm erop zetten. Dat is handig als je wilt demo-en. De plinth vind ik ook mooi. Uiteindelijk hebben we het over smaak.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, audiofreak said:

Ik vond het juist wel doordacht van Marco. Zo kan hij elke arm erop zetten

'T is een beetje wat je doel is. Zelf vind ik een armboard zoals op de SL-1100 erg handig, kan zo redelijk snel van arm wisselen. Als je echter steeds een 'nieuwe' arm wilt inzetten, dan zo'n sleuf. Je kunt een SL-1100 natuurlijk voor dat doel ook een bord met een sleuf geven, als moet je arm wel weer passen anders moet je toch nog een houder fabrieken. Dus uiteindelijk was ik voor een bord gegaan.

Toen ik Old Englisch Racing Green aan Tom Fletcher (Nottingham Analogue) voorstelde kreeg ik een mooie scheve glimlach van hem.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Seed7 said:

Toen ik Old Englisch Racing Green aan Tom Fletcher (Nottingham Analogue) voorstelde kreeg ik een mooie scheve glimlach van hem.

Volgens mij heet het Brittish Racing Green. De apparatuur van Buehler Audioresearch is op verzoek in die uitvoering verkrijgbaar.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Natuurlijk is het smaak. Ik vind het niet zozeer de vorm maar meer de combinatie: De toch wel high-tech look van de Technics met die combi van alu en diep zwart en dat old-school hout, die niet aansluit. Heb je een klassiek interieur ligt dat weer anders, Het uiterlijk van die Technics is zo tijdloos, dat is vandaag de dag nog modern. Met een plint in dezelfde stijl gespoten als de Technics of van diep donker Italiaans marmer, dan hoort zo'n sleuf er wel weer bij.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...