Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Als je als audiofiel je audiofiele dag gisteren bestond uit het zien en beluisteren van het Eurovisie songfestival dan zal je ongetwijfeld genoten hebben.
Als je als muziekliefhebber op je audiofiele dag naar het songfestival hebt gekeken en beluisterd, dan kun je niets anders concluderen dan het zo abnormaal slecht was. Vals zingen, domme acts, een playbackende Madonna en ook nog vals zingen in het begin. Wat een aanfluiting!!
En nu mogen wij het gaan organiseren en wat vele euro's zal gaan kosten. Wat mij betreft mogen ze het afschaffen of het terug geven. Dat geld kan beter besteed worden aan onderwijs voor muzieklessen. Daar heb je meer aan voor in de toekomst.
Ik ben dus geen groot fan van hetsongfestival, dat lijkt mij wel duidelijk.
En na het spuien van mijn eurovisie gal ga ik maar eens lekker naar Nana Mouskoeri luisteren. Dat is pas muziek !!
Of toch....
Ja, The Tubes met White Punks On Dope
https://www.youtube.com/watch?v=rs9wuaVV33I
Dat is pas echt songfestival muziek.:D:lol::D

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

 

Volgend  jaar wel een inzending waaruit blijkt dat we toch echt een muli culti samenleving zijn. Wat zou het mooi zijn als bijvoorbeeld een Surinamer, een Marokkaan, een Turk en een Volendammer samen op het podium staan ondersteund door een koor van oud IS strijdsters in Burka en met de grote Kuzu als dirigent. Dat is helemaal nieuw en totaal anders dan vrouw met baard of een SM act en daar winnen we dus zeker weer mee. Als het comité dit niet wil moet de politiek maar eens ingrijpen of desnoods Wiel.

En dan met ene Carl, beroemd geluid/muziek/audio/zeil liefhebber op de bok uiteraard, dat spreekt!  a084.gif

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, carl said:

Wat zou het mooi zijn als bijvoorbeeld een Surinamer, een Marokkaan, een Turk en een Volendammer samen op het podium staan ondersteund door een koor van oud IS strijdsters in Burka en met de grote Kuzu als dirigent.

Jaah en dan rookeffecten met Zyklon B dan zijn we gelijk van dat hele neurovisie circus af.

Link to comment
Share on other sites

In alle eerlijkheid mogen ze van mij volgend jaar hier een songfestival houden. Er zijn namelijk veel mensen die het wel geweldig vinden. Liefst in Maastricht want anders wordt het weer zo’n Gooise aangelegenheid. Net zoals bij Zandvoort vind ik echter ook niet dat de overheid daar financieel aan moet bijdragen. Uiteindelijk doen we dat toch door het inzetten van politie e.d. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, audiofreak said:

Als je als audiofiel je audiofiele dag gisteren bestond uit het zien en beluisteren van het Eurovisie songfestival dan zal je ongetwijfeld genoten hebben.
Als je als muziekliefhebber op je audiofiele dag naar het songfestival hebt gekeken en beluisterd, dan kun je niets anders concluderen dan het zo abnormaal slecht was. Vals zingen, domme acts, een playbackende Madonna en ook nog vals zingen in het begin. Wat een aanfluiting!!
En nu mogen wij het gaan organiseren en wat vele euro's zal gaan kosten. Wat mij betreft mogen ze het afschaffen of het terug geven. Dat geld kan beter besteed worden aan onderwijs voor muzieklessen. Daar heb je meer aan voor in de toekomst.
Ik ben dus geen groot fan van hetsongfestival, dat lijkt mij wel duidelijk.
En na het spuien van mijn eurovisie gal ga ik maar eens lekker naar Nana Mouskoeri luisteren. Dat is pas muziek !!
Of toch....
Ja, The Tubes met White Punks On Dope
https://www.youtube.com/watch?v=rs9wuaVV33I
Dat is pas echt songfestival muziek.:D:lol::D

This species will amuse itself to death... ;)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, audiofreak said:

Dat geld kan beter besteed worden aan onderwijs voor muzieklessen. Daar heb je meer aan voor in de toekomst.
 

Nou moe? Dat is gedaan en het resultaat werd gisteren gepresenteerd. Als het zo tegenviel is dat ook geen goed idee... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Vandaag een Array versterker bij een buizenliefhebber op proef geplaatst. Het gaat om een Quartz stereoversterker waar de voedingspanning is teruggebracht. Het vermogen is dan maar 25 W. Maar ruim voldoende voor de hoog rendement speakers. De buizen waren maar 12W. De versterker gaat waarschijnlijk in de zomerperiode ingezet worden vanwege de lagere warmte afgifte.

Ik had de indruk dat de man blij verrast was. Al klinken buizen natuurlijk altijd anders dan transistoren. Vooral het laag verschilt nogal. Nu de boel nog optimaliseren met luidsprekerkabels, interlinks en netkabels.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, audiofreak said:

...., een playbackende Madonna en ook nog vals zingen in het begin. Wat een aanfluiting!!
 

Dat is wel heel erg knap als je tijdens het playbacken nog vals kunt zingen.  :o

BTW, Madonna zong gisteren live, zoals ze dat altijd doet, nl geen toon kunnen houden. Ze kreeg dan ook maar een miljoen dollar voor haar optreden van 8 minuten (gesponsord door een Israelische fan). Dan hoef je ook geen moeite te doen om zuiver te zingen :D 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

.... Liefst in Maastricht want anders wordt het weer zo’n Gooise aangelegenheid.

Liefst NIET in Maastricht. Ik wil graag op een fatsoenlijk manier naar mijn werk kunnen. Vorige maand was de TEFAF. Dat duurt maar een paar dagen, maar de overlast die je er van hebt is niet mis. Zo'n Songfestival duurt 1½ week. Ik bedank er vriendelijk voor.
Zwolle is ook kandidaat . Dat is een veel betere plek. En anders maak een drijvend podium op het IJselmeer. Wie interesse heeft kan er naar toe en je valt niemand lastig die er niet om gevraagd heeft.

Link to comment
Share on other sites

Een zelfbouw dt gekocht bij Douglas.
Met onderdelen van een dt160 en een 10 inch  toonarm met een interlink van zilverdraad en mooie Eichman pluggen.
Met een heuse Maxon motor uit Zwitserland die ook in de ruimtevaart actief zijn.
De dt draait zeer stabiel en muisstil.
De techniek zit in een stalen kom van 14 kilo.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Sodejuu said:

Liefst NIET in Maastricht. Ik wil graag op een fatsoenlijk manier naar mijn werk kunnen. Vorige maand was de TEFAF. Dat duurt maar een paar dagen, maar de overlast die je er van hebt is niet mis. 

Dat verbaast me weer Roger, dat het wegennet dat niet aan kan. Voor mij hoeft dat songfestival niet,  maar ik vind ook dat we moeten ophouden alleen maar Amsterdam op de kaart te zetten. Zelf vind ik Maastricht erg mooi en ook representatief.

En voor Madonna heb ik een klein zwak sinds ik “ Desperately seeking Susan” heb gezien. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, vintagemod said:

Wat doet zilverdraad in een Thorens en dan praten we nog niet over de pluggen 😊.?

 


Zit niet in de dt maar in en aan de interlink😉

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Groovy said:

Een zelfbouw dt gekocht bij Douglas.
Met onderdelen van een dt160 en een 10 inch  toonarm met een interlink van zilverdraad en mooie Eichman pluggen.
Met een heuse Maxon motor uit Zwitserland die ook in de ruimtevaart actief zijn.
De dt draait zeer stabiel en muisstil.
De techniek zit in een stalen kom van 14 kilo.

Maarreehhh, fotootje?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog eens naar het optreden van Madonna gekeken en Emma Wortelboer. Die Emma Wortelboer reageert inderdaad niet normaal bij iets wat maar een onbenullig liedjesfestival is. Het optreden van Madonna vind ik werkelijk verschrikkelijk over de top. Haar frustraties over de kerk moet ze toch onderhand achter zich hebben. Ik vermoed trouwens dat ze door de grootschaligheid haar foutjes wil verhullen.

Overigens is mijn grote vraag wie volgend jaar in NL het festival presenteert. Die dame in Israël is wel een echt stuk. Dan zie je ook het verschil tussen haar enthousiasme en Willie Wortels beginnende hysterie. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Er lopen echt wel mooie dames hier in het land. Waarschijnlijk dat Chantal Janssen het niet gaat doen, want die zit bij RTL. Het songfestival is iets van AVRO/TROS, dus die zullen dan ook moeten zoeken naar geschikte moderatoren. Ik denk dat Yolante weer van stal wordt gehaald. Die zit bij de TROS.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Sodejuu said:

Dat is wel heel erg knap als je tijdens het playbacken nog vals kunt zingen.  :o

BTW, Madonna zong gisteren live, zoals ze dat altijd doet, nl geen toon kunnen houden. Ze kreeg dan ook maar een miljoen dollar voor haar optreden van 8 minuten (gesponsord door een Israelische fan). Dan hoef je ook geen moeite te doen om zuiver te zingen :D 

 

 

Nee, dat klopt. Bij playbacken kun je niet vals zingen. Maar Madonna's eerste 2 nummers waren 'live' gezongen en dat deed ze vals. De laatste 2 nummers waren geplaybacked. Dat geluidsverschil tussen live en playback was goed te horen.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, vintagemod said:

Snap ik niet,element bedrading  koper, armbedrading koper ,interlink zilver dan weer koper geleiding ,wat is nou de meerwaarde van dat zilver !

Duurder dan koper😀
Klankmatig anders denk ik,maar dat heb ik nog niet getest.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vintagemod said:

Mijn Action buizen versterker   klinkt beter als Array ook in laag op sonus  Faber Amator  😊.

Wil niet zeggen dat de Array slecht klinkt.

Mijn geleende zelfbouw 12 watter klasse A klinkt beter dan jouw Action versterker op Sonus Faber Amator.:P
Wat niet wilt zeggen dat de Action versterker slecht klinkt.

En wat is 'beter'? Ik spreek liever over 'anders'.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Groovy said:

Het zal de Ziggodome wel worden,subsidie van de EU is welkom😁

 

Wat dacht je van de GelreDome. Lijkt mij uitstekend ervoor. Groot en hoog. Als Roger Waters daar kan staan met zijn 'The Wall'show destijds, dan kan een songfestival daar ook in. Ook als je een groot wisselend decor zou willen.

Link to comment
Share on other sites

Lekker in Maastricht, schijnt alles te hebben plus elke idioot is zo weer het land uit.

Amsterdam lijkt mij niet geschikt, die willen geen (extra) toeristen meer en verlinksen de stad helemaal dood; dus verspelen zijn het recht op dit soort grote activiteiten.

Laat het maar betaald worden door bedrijven, geen cent (Nee echt Rutte!) van de belastingen hier naar toe!

Edited by i2Paq
Typo
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...