Jump to content
High-End Forums
Tubejack

Weer 'n audiofiele dag... II

Recommended Posts

4 hours ago, mumsoft said:

Ik heb voor de verandering de Harmonizers er eens afgehaald. En de eierdopjes, die eerst onder twee loeizware leisteenplaten lagen, waarop de speakers, nu weer direct onder de speakers geplaatst, bovenop de leisteenplaten. Soort van "helpers weg"-actie. Zeg nog niks over het effect, als dat er al is. Eerst maar eens een weekje wennen.

Terug naar de oorsprong, Marc? Trouwens, die luidsprekers van jou hebben een Ed Maas modificatie, is dat alleen het filter en de bekabeling of heeft hij in die van jou ook andere tweeters gezet. Heeft hij bij andere modellen nl. wel gedaan las ik ergens.

Bekabeling weet ik niet, wel filter(s) en zeker ook de tweeter.

Okee, weet ik dat ook weer.;) Dacht dat ik dat van de bekabeling ook ergens had gelezen.

Kan best. Maar in 2008 zijn ze ook door B. Gehakt aangepakt, en weer wat later ook door mijzelf. En ze hebben al die stormpjes keurig doorstaan. Het gevolg is denk ik wel, dat de Harmonizers er niet veel aan weten te verbeteren.

Dat zou zo maar heel goed mogelijk kunnen zijn. Gewoon even laten betijen en dan weer 'ns een keer met de Harmo naaisters nizers proberen.

Zo, ik sluit mijn dag nu af met de edele kunst van het boeken lezen. Na Lichte Kost van Marcellus Emants is nu Pieter Bas van Godfried Bomans aan de beurt. Ook erg vintage.