Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II


Tubejack
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, mumsoft said:

Snif. De harde schijf in mijn O-live lijkt het voor gezien te houden. De laatste dagen vastlopers en niet-meer-opstarters. In de pc nog wel gecheckt, en daarna leek het even goed te gaan. Maar dat was even. Nu veel piepjes bij het aanzetten, en die ken ik van vroeger. Schijf wijlen. Snik.

Da's niet zo mooi. Heb je wel een back-up?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, TL 200 said:

Zoals J.C. al zei: Elk nadeel heb z'n voordeel".

Ikzelf gebruik  in mijn webserver  Samsung 840 EVO. Een SSD' s heeft er al bijna 30.000uur op zitten. Dat is +/- 3,5 jaar

Volgens mijn NAS is de levensduur nog 98% en geen enkele fout. :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

2TB is een beetje duur ......  En ze gaan afhankelijk van de hoeveelheid schrijf lees acties mee schrijf/lees acties mee.   

Komt aardig overeen met eerdere real iife testen van 3 jaar terug: Daar kwam men op 50 - 100 jaar voor gemiddeld PC gebruik. Gaat de gemiddelde High-End Forummer niet meer mee maken :lol: Los daarvan is niet alleen de slijtage van belang maar ook de houdbaarheidsdatum: Hoelang blijven de eenmaal geschreven bitjes vers?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb al zo'n ouderwets draaiend ding besteld. De vorige ging denk ik een jaar of 6 mee. En wie weet ga ik een backupschijf er in zetten, en wordt de nieuwe schijf een backup. Heb ook gekeken naar de ssd dingen, idd een beetje duur, en je moet er maar bij kunnen voor het juiste resultaat.

Link to comment
Share on other sites

Ter aanvulling: de schijf doet het nog wel in de pc. Ik heb hem nu in de reserve Olive gelegd, en de schijf daaruit in de O-live. Wellicht is het gewoon een vervuilde verbinding intern, en liep hij daardoor stuk. Heb die allemaal losgehaald en weer vastgezet. Ik ga straks naar de Doelen, en als ik terugkom zal ik kijken of er iets is vastgelopen. Het zijn toch een beetje kruidjes-roer-me-niet. Wie weet.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mumsoft said:

Ik ga straks naar de Doelen, en als ik terugkom zal ik kijken of er iets is vastgelopen. Het zijn toch een beetje kruidjes-roer-me-niet. Wie weet.

Hoe was het in de Doelen en is er nog iets vastgelopen?

Link to comment
Share on other sites

In de Doelen top! Prachtige nieuwe strijkkwartetten en zelfs een octet met het Dostojewski-kwartet (4 jonge dames) samen met het vertrouwde Doelenkwartet.

En thuisgekomen liep ook alles nog. Ben nu verder aan het experimenteren.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, mumsoft said:

In de Doelen top! Prachtige nieuwe strijkkwartetten en zelfs een octet met het Dostojewski-kwartet (4 jonge dames) samen met het vertrouwde Doelenkwartet.

En thuisgekomen liep ook alles nog. Ben nu verder aan het experimenteren.

Hier speelde een heel oud kwartet, dat van die jongens van Borodin. Fijn dat alles nog liep. Nu niet teveel experimenteren.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Tubejack said:

De laatste tijd luister ik af en toe naar NPO radio 5.  Word ik nu oud? :D Via DAB+ klinkt het wat dof.  Via mijn dac wel aardig.  

Vandaag nog eens geprobeerd dan maar. Een half uur is wel het maximum :D Je moet  wel echt Neil Diamond e.d. fan zijn. Moet wel zeggen dat de kwaliteit best redelijk goed is met IP-radio via de KPN/XS4All decoder.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...