Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Just now, Tubejack said:

Een hele rits van die stofjes eindige op: ine. Als ik naar muziek luister heeft dat eenzelfde effect :)

WAUW, dan moet je wel héél heppie worden als je muziek luistert tijdens het hardlopen, of vice versa. k010.gif

Link to comment
Share on other sites

Just now, TL 200 said:

WAUW, dan moet je wel héél heppie worden als je muziek luistert tijdens het hardlopen, of vice versa. k010.gif

Dat doe ik juist niet, vanwege de veiligheid en omdat ik dan niet met een aardige medeloper/loopster kan praten. Of de vogels niet hoor. Wat ik wel regelmatig doe, is aan muziek denken onder het lopen. Vooral als het even zwaar gaat ;) 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, vintagemod said:

Jack je hebt toch een luizen leven,lekker sporten en lekker betaald worden tot je 68 door het UWV,anderen moeten werken op jouw leeftijd van 8 tot 5 ,maar ja onderscheid moet er zijn.

 

mvg wol

Je klinkt niet erg gelukkig Wol. Om deze situatie hebben wij ook niet gevraagd. Achteraf, blijkt het een geschenk uit de hemel. In onze familie zijn genoeg voorbeelden van mensen die niet zo oud werden. Die zeker hun pensioen niet halen. We werken beide parttime. Ons inkomen, is daardoor wel meer dan gehalveerd. Je leert, daarmee leven.  Waar we vroeger nog wel eens rood op de bank stonden. Gebeurt dat nu vrijwel nooit meer.  Verder blijken veel dingen die wij de moeite waard vinden, heel weinig te kosten. Iets aandacht geven. Met mijn kleinkind spelen. Mensen enthousiast maken om te gaan bewegen, of ouderen helpen met computer problemen.

Na ruim 40 jaar voor "een baas" gewerkt te hebben, ben ik vrij. 🦋 Ik geniet elke dag. :) Ik ga zo weer even naar de Evergreen top 1000 luisteren op Radio 5. En vanmiddag komt mijn kleindochter weer :wub:  Oja  ik ga weer een appeltaart bakken. Dit keer met gewoon meel B)

Mvg Jack

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, vintagemod said:

Groefje,ik hoef ook niet populair te zijn,en dar heb ik ook geen boodschap aan,wollie heeft wel een brede rug gaat veel op.

mvg wol

Als je maar populair bent bij mensen die je na aan het hart liggen:)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

Je leert, daarmee leven.  Waar we vroeger nog wel eens rood op de bank stonden. Gebeurt dat nu vrijwel nooit meer.

Armoe houd ons netjes, zei mijn goede vader altijd.

Hier het zelfde Jack, maar zonder UWV, 75% minder inkomen en zolang de hypotheekrente niet ineens absurd stijgt overleven we wel.

Link to comment
Share on other sites

Laten we het gezellig houden jongens, niet over elkaars arbeidsvermogen oordelen. Laat dat maar aan de "instanties" over.

Houd je eigen frustraties voor jezelf, afgunst is vaak de grootste boosdoener in dit soort discussies.

Beetje respect voor elkaar, ja. Afgesproken?

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, TL 200 said:

Laten we het gezellig houden jongens, niet over elkaars arbeidsvermogen oordelen. Laat dat maar aan de "instanties" over.

Houd je eigen frustraties voor jezelf, afgunst is vaak de grootste boosdoener in dit soort discussies.

Beetje respect voor elkaar, ja. Afgesproken?

Ach het is alleen Wol maar.  In één ding heeft hij zeker gelijk: "als je wilt werken is er werk"  Ik heb laatst weer zo'n sollicitatie ronde meegemaakt, dat bleek uiteindelijk via 2 uitzendbureau's te gaan, die nauwelijks met elkaar communiceren. En dan op "oproep basis"  te gaan, waar je ook nog naar diverse vestigingen gestuurd kon worden.  Dat is toch geen werken? maar uitbuiten.  Ik heb vriendelijk bedankt.  Zoals we nu beide werken 2 ....3 dagen in de week, vind ik prima. ;) We zijn gelukkig en ik heb tijd om andere mooie dingen te doen. :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Quote
5 hours ago, vintagemod said:

 

Ik heb ook versleten rug versleten knieën,evenwichtsstoornissen en de rest met gebreken en toch....

mvg wol 

Prima dat je zelf zo'n opsomming geeft natuurlijk maar je dacht toch niet dat al die gebreken hier niet al lang waren opgevallen;)?

 

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, mumsoft said:

Balk en splinter, Kraus.:angry:

Ach lieve Mumsie, doe maar net als ik, in stilte vloeken, schouders optrekken en niet meer op reageren.

Ik wil niet "op de man spelen", is mij te simpel en beneden mijn niveau.

Het gaat hier over een gemeenschappelijke liefhebberij dacht ik. Mooie reclame voor het forum. h035.gif

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Zeg Jack op wat voor leeftijd ben je dan begonnen. Ik ben trouwens wel voor het oude systeem dat je na zoveel jaar niet meer hoeft te werken. Jij hebt je bijdrage na 40 jaar wel geleverd. Tijd voor wat freewheelen! 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, carl said:

Zeg Jack op wat voor leeftijd ben je dan begonnen. Ik ben trouwens wel voor het oude systeem dat je na zoveel jaar niet meer hoeft te werken. Jij hebt je bijdrage na 40 jaar wel geleverd. Tijd voor wat freewheelen! 

Ik kom uit een groot een-ouder gezin.  Zelf je geld verdienen was heel normaal. Iedereen werkte. Vanaf een jaar of 10 hielp ik al de bloemenman. Rond de kerst altijd erg leuk, dan mocht ik een eigen boom mee naar huis nemen. Nou dat was wat!. Vanaf 12/13 parttime. Meestal woensdag en/of vrijdag middag en zaterdag. In de vakanties meestal 6 dagen per week 6 weken lang i.v.m. audio aankopen....  toen al. Vanaf 17 full-time. Zo rond mijn 20e kocht ik ons 1e huis. In de ICT werkte je vaak ook 's nachts en in het weekeinde omdat computers eigenlijk nooit uit konden. Nooit geen hekel aan gehad, nu nog niet.  Alleen bepaal ik het nu voor een deel zelf. Er zijn zoveel meer dingen die de moeite waard zijn buiten mijn eigen vakgebied.

Hoewel.... een deel van mijn klanten, kunnen alleen in het weekeinde. :lol:   Zie ook https://tubejack.nl/over/

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, carl said:

20 al een huis vind ik wel erg jong - maar ja ik ben vader :P

Woningnood Carl. Toen al. Je moest je minstens 10 jaar ingeschreven zijn voor een huurwoning. Nu is dat nog zo. Er is wel een verschil, tegenwoordig studeren ze met 25...30 pas af.   Met die leeftijd was ik zelf al bijna papa. Nu een "jonge" opa, wel leuk om mee te helpen bij de opvoeding van onze kleinkinderen B)

P.s. met 65 verwacht ik genoeg pensioen opgebouwd te hebben. Maar waarschijnlijk blijf ik ook nog lang daarna zo door hobbyen als me dat gegund wordt ;) Een "eigen bedrijf" daar begin ik niet meer aan.  tijd om mijn 2e taart te proeven.... Morgen weer hardlopen. B)

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...