Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II


mumsoft
 Share

Recommended Posts

Dan toch gewoon een power-oscillatortje op 60 Hz maken?
Of een ouwe UPS ombouwen, of een Pro-Ject motorsturinkje even ombouwen naar 60 Hz. Piece of cake.

Ik heb zelfs nog een oude Linn Lingo-print liggen; met een ander kristal kan die zelfs ook dienst doen.

Wie dat allemaal niet wil, kan een andere motorpulley laten draaien. Dat 117/230 spanningsverschil is opgelost met een weerstandje (of de motorwikkelingen moeten parallel-schakeling toestaan).
Dat Schiit dat zelf niet doet, zal meer met productiecapaciteit te maken hebben dan met een gebrek aan kennis of wilskracht. ;)

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Tubejack said:

Nog wel...

Why isn't there an option for 230V countries?

Sol uses an AC motor, so it's designed for 60Hz AC, like we use in the USA. Unfortunately, nearly every country with 220-240VAC runs 50Hz AC, so the motor would run too slow. When we have a 50Hz version of the motor, we'll open up ordering for international voltages. 

 

Ben zelf een beetje gebiased (zeg maar), dus ik dacht eerst dat de standaarduitvoering voor 'ons' zou zijn, en dat je optioneel zou kunnen kiezen voor de Amerikaanse. Maar dat was natuurlijk verkeerd gedacht. Heb heel lang genoten van hun blog, vanaf de begintijd als start-up. En ik ben eens gaan luisteren, bij Mordante meen ik, die toen een Schiit DAC had.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het nog nooit gezien laat staan gehoord. Wel een mooi merk met producten en prijzen die het ook voor jongeren  mogelijk maakt van hifi te genieten. Die draaitafel is trouwens zeer innovatief, maar heeft in de verte iets weg van een Kuzma Stabi. Jammer dat je er geen andere arm op kwijt kan want ik heb nog steeds een Micro Seiki liggen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, carl said:

Ik heb het nog nooit gezien laat staan gehoord. Wel een mooi merk met producten en prijzen die het ook voor jongeren  mogelijk maakt van hifi te genieten. Die draaitafel is trouwens zeer innovatief, maar heeft in de verte iets weg van een Kuzma Stabi. Jammer dat je er geen andere arm op kwijt kan want ik heb nog steeds een Micro Seiki liggen.

Wij gebruiken nu 4 Schiit doosjes. Alle vier top. Ze doen dingen die je technisch niet voor mogelijk houd. Toch doen ze het en met een zeer bescheiden prijskaartje.

Hifi voor iedereen, niet alleen voor jonge mensen. 

Link to comment
Share on other sites

Dat laatste begrijp ik natuurlijk Jack, maar dit soort spullen zijn wel extra aantrekkelijk voor jonge mensen met kleine woonruimten. Wat moet ik me trouwens voorstellen als je het open maakt. Is het reparabel?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Dat laatste begrijp ik natuurlijk Jack, maar dit soort spullen zijn wel extra aantrekkelijk voor jonge mensen met kleine woonruimten. Wat moet ik me trouwens voorstellen als je het open maakt. Is het reparabel?

Schiit heeft ook hele grote dozen b.v. de Yggdrasil Multibit DAC die 12 kilo weegt en waarschijnlijk net aan in mijn audiorek past. Er is voor elk wat wils, het is vooral heel muziekaal. Het maakt daarbij niet uit of je een kleine Modi Multibit koopt of de eerder genoemde  Yggdrasil. Op de website kun je diverse opengewerkte modellen vinden. Heel interessant vind ik zowel technisch als prijstechnisch is de nieuwe Bitfrost 2. Waar de de ruis op zo' n  -140dB ligt. Ongekend goed. High-end voor een vriendenprijsje. Lees zelf maar.  Wat je ziet als je het openmaakt mooi ontworpen printen met kwaliteitsonderdelen. Op het repareerbaar is?   Welke dac is dat?  Je krijgt op deze Bitfrost 2 maar liefst 5jaar garantie. Welke andere leverancier doet dat? Ik ken er geen.  👋🏻

Link to comment
Share on other sites

Ik zelf experimenteer al een tijdje met de “sokjes van Wiel”.  Als je die op de juiste plekken in je luisterruimte hangt dan zul je je verbazen. Ik ben nu aan het proberen of het nog beter klinkt met trollensnot.

Schitt is verder toch een merk zonder esoterische pretenties. Wat heb je daar op tegen Wiel ?

Link to comment
Share on other sites

Leo is wel een slimme jongen Wiel. Wat hij nu met zijn pensioen doet met zijn hobby was vroeger zijn werk.

En als Jack zo enthousiast is over Schitt, zegt me dat wel wat. Jack heeft gevoel voor kwaliteit voor weinig geld.  

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook altijd lang bezig met de aankoop van spulletjes. Ik hoor niet tot de mensen die na 3 maanden zijn aankoop op marktplaats zet.  Eigenlijk ook nooit een miskoop gehad. Ik zou eigenlijk best wat LS willen uitproberen bij mij thuis.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Bij de Hifiwinkel heb ik meerdere versterkers en CD spelers op proef gehad om over accesoires maar niet te praten. Bij mij werkt dat wel want vaak meer uitgegeven dan ik van plan was. Overigens draaitafels en elementen gaf Rob Wilms niet op proef. Kan ik volledig billijken.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Bij de Hifiwinkel heb ik meerdere versterkers en CD spelers op proef gehad om over accesoires maar niet te praten. Bij mij werkt dat wel want vaak meer uitgegeven dan ik van plan was. Overigens draaitafels en elementen gaf Rob Wilms niet op proef. Kan ik volledig billijken.

Daar zeg je wat: "winkel".  Die worden steeds schaarser Carl, de meeste verkopen gaan direct via het internet. 

Link to comment
Share on other sites

Ik vond het wel een goede formule Jack. Het was eigenlijk een omgebouwde kruidenierswinkel in een dorpje naast Nijmegen. Door de afgelegen ligging kregen ze alleen serieuze klanten. Als Rob Wilms vertrouwen in je had werd altijd thuis gedemoed. Ik had een goede relatie met hem en kreeg veel mee. Ik heb ook wel eens gezegd dat ik iets voor de grap wilde uitproberen - geen probleem. Hij vond trouwens dat ik geen nieuwe LS moest kopen. In  mijn ruimte kon ik me moeilijk verbeteren vond hij. Verder heb ik nooit misbruik gemaakt van de situatie en nooit op prijs bij een ander gekocht. Rob Willems heeft daarom zeker een goede klant  aan mij gehad en ik een fantastische zaak aan hem. Er is nog wel geld te verdienen in de hifi, maar je moet niet te benepen denken. Die lui die vanuit de hoogte denken dat ik geld bij ze willen achterlaten zonder dat ik mag uitproberen kunnen dood vallen. Dure audio spullen kopen liefhebbers zoals ik namelijk alleen maar als ze thuis proefgedraaid hebben. Wat dat betreft net een boot.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, carl said:

Die lui die vanuit de hoogte denken dat ik geld bij ze willen achterlaten zonder dat ik mag uitproberen kunnen dood vallen. Dure audio spullen kopen liefhebbers zoals ik namelijk alleen maar als ze thuis proefgedraaid hebben. 

Gezien het aantal overgebleven HiFi zaken, lost dit probleem vanzelf op. Goede audiospullen zijn niet duur. Hou je nog geld over voor je boot. Veelal kun je het binnen een zichttermijn van +/- 2 weken terugsturen. Soms tegen een kleine vergoeding 5% voor de extra werkzaamheden van leverancier. 

Link to comment
Share on other sites

Zeer redelijk Jack en uiteindelijk goedkoop want een miskoop kost veel meer.

Overigens heb ik een sportieve niet te grote boot (6,6 meter). Het duurste is trouwens de jaarlijkse winterbeurt.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...