Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II


mumsoft
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, Ivan10 said:

Wat heb jij staan Pjotr aan CD-speler?

 

Gewoon een Sony uit de ES serie met een HongKong DAC + schone eigenbouw voeding er achter. Kan het uw goedkeuring wegdragen? :lol: Gebruik hem overigens zelden. Meeste stream ik vanaf de server.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, TL 200 said:

(Lijkt mij) een leuke test.

INTERNET BLIND TEST: Do digital audio players sound different? (Playing 16/44.1 music.)

https://archimago.blogspot.com/2019/01/internet-blind-test-do-digital-audio.html

Je kan tot 30 april mee doen.

Die test is al zo vaak gedaan. Ook door forum leden.  Na een paar keer ABX schakelen ben je om allerlei redenen totaal van slag.  Wat ik veel eerlijker vind, is gewoon vertellen wat speelt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wat verschrikkelijk die Boudewijn de Groot met zijn vroegrijpe liedjes. Maar het zou een idee zijn om hem volgend jaar als eerste bejaarde af te vaardigen voor het songfestival. Winnen we vast nog een keer. 

Link to comment
Share on other sites

Smaken verschillen. Het heeft geen zin om daarover te discussiëren. 

Zolang er hele volksstammen van André Hazes, Frans Bauer, Jan Smit enz. houden zeg ik maar niks. Dan zijn Boudewijn de Groot en Herman van Veen toch wel van een ander niveau. Maar ook dat staat ter discussie.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Smaken verschillen. Het heeft geen zin om daarover te discussiëren. 

Zolang er hele volksstammen van André Hazes, Frans Bauer, Jan Smit enz. houden zeg ik maar niks. Dan zijn Boudewijn de Groot en Herman van Veen toch wel van een ander niveau. Maar ook dat staat ter discussie.

Die zijn niet van een ander niveau, die zijn van een ander soort... :rolleyes: de Groot en van Veen tokkelen dezelfde makkelijke 3/4 en 4/4 maten

Link to comment
Share on other sites

Voor de liefhebbers van oude audiobladen:https://www.americanradiohistory.com/HiFI-Stereo-Review.htm

Bijna alle Stereo Reviews van 1958 t/m 1999. Via de homepage van deze site is er nog heel veel meer te vinden op audio en muziekgebied.

https://www.americanradiohistory.com/index.htm

Wel oppassen anders zit je net als ik tot half twee 's nachts te lezen en vergeet je Hear te kijken.:biggrin:

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Important Notice!

Someone tried to vandalise the database by deleting about 76k entries. I restored those entries and have temporarily disabled the delete and edit functions to prevent further damage. In foresight I have implemented those functions in a non-destructive manner. Nothing is actually deleted but just flagged as such. Edits just create a new copy of an entry but leave the previous version intact.

This incident makes me think about introducing user accounts where users can only edit or delete their own entries. Maybe I will keep it simple by letting every album be created with some kind of password that the user can define when uploading the log. This way they can edit or delete their entries but not others. There have been other deletions in the past, mostly by people who think that vinyl, MP3 or self-improved versions of albums should not be there. I will address this issue in an upcoming FAQ at some time in the future.

I deliberately designed this project as a community project with wiki-like user privileges (everyone can do everything). I'm not a company, I (a single person) run this project in my free time and it is not my top priority in real life. This is why I don't respond to e-mails in most cases and why I don't introduce updates often. But I care about this project nonetheless and see that it is important to people. Major issues are always addressed at some point.

http://dr.loudness-war.info/

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
18 minutes ago, mumsoft said:

Nee hoor, dat verbruikt alleen nog meer. Weg met al die watt-vreters die het ook nog eens warmer maken.

Terug naar de natuurkundeles dan maar: Voor het verdampen van water is warmte nodig. Destijds in A'dam onder het platte dak van bovenbuurvrouw scheelde het 5 graden. Dat zie ik die framboos van jou nog niet doen. Al is ie 400 pi... :D

Link to comment
Share on other sites

Oh, plat dak. Misschien een aardige tip voor Cock, het lijkt me daar nu ook niet uit te houden. Maar goed, als het nu eens ging regenen, hoorde je de druppels hier op de hete dakpannen sissen. 

Regenwoud maar eens opgezet, per ongeluk alleen wat vrolijke vogeltjes daar, en niks geen regen. Ik krijg het er warm van.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...