Jump to content

Harmonizers van Van den Hul?


carl
 Share

Recommended Posts

Van de Hul kwam met gezondheidsclaims met betrekking tot het systeem Ivan. Zeker omdat ook van der Heiden het ook over "gevaren" heeft bij ondeskundig gebruik roept dat vragen op.

Link to comment
Share on other sites

Dat gaat over de technologie zelf. Een auto of vrachtwagen kan ook verkeerd worden ingezet.

 

Van der Heiden, ja dat wordt niet echt duidelijk uit zijn levensverhaal of liefhebbers. Wel dat het gaat over eventuele negatieve effecten op de maker van het product. Maar ook daar bewijs dat wetenschappelijk maar eens.

Link to comment
Share on other sites

Van de Hul kwam met gezondheidsclaims met betrekking tot het systeem Ivan. Zeker omdat ook van der Heiden het ook over "gevaren" heeft bij ondeskundig gebruik roept dat vragen op.

Van den Hul, en Van der Heide.

 

Het moet volgens mij een keer lukken om die namen correct weer te geven.

 

Eigenlijk zijn het moderne heksen, met alles erop en eraan qua vervolging en inquisitoir gezwatel.

Enkel de middeleeuwse fysieke boetedoeningen en excecuties ontbreken er nog aan, dankzij het flinterdunne laagje van "beschaving en gezond verstand".

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zeg Carl, hoe klonk het eigenlijk? Daar is dit forum dacht ik voor, niet om een beetje te fantaseren over van alles en nog wat terwijl het er eigenlijk geen f*uck mee te maken heeft...

 

Mijn ervaringen met de goede man zijn louter positief, tot de stervensbegeleiding van mijn schoonmoeder aan toe waar vooral Glenn heel veel aan heeft gehad, ik heb hier geen behoefte aan losse flodders en zinspelingen, dus laten we daar verre van blijven!

Link to comment
Share on other sites

Van den Hul, en Van der Heide.

 

Eigenlijk zijn het moderne heksen, met alles erop en eraan qua vervolging en inquisitoir gezwatel.

Enkel de middeleeuwse fysieke boetedoeningen en excecuties ontbreken er nog aan, dankzij het flinterdunne laagje van "beschaving en gezond verstand".

Het grote verschil is dat heksen vroeger serieus genomen werden en met geweld bestreden.

Tegenwoordig neemt bijna niemand ze nog serieus. 

Bij de meeste mensen is het gezond verstand redelijk goed ontwikkeld; "flinterdun" - speak for yourself?

Link to comment
Share on other sites

ow het blik er om heen bedoel je ? ja das waar, mensen vinden mijn ouwe zooi wel eens lelijk. is het ook eigenlijk. maar ja ik heb rimpels en ben kaal, mijn auto is 17 jaar oud (mijn kinderen 21, das nog erger). boeiend.

Link to comment
Share on other sites

In dat filmpVan de Hul kwam met gezondheidsclaims met betrekking tot het systeem Ivan. Zeker omdat ook van der Heiden het ook over "gevaren" heeft bij ondeskundig gebruik roept dat vragen op.

 

Nee hij doet geen gezondheidsclaim Carl. Op het eind vertelt hij dat hij "Het Apparaat" nu aanstuurt met audio informatie EN dat hij het ook kan doen met medische informatie. Wat dat laatste dan kan doen vertelt hij niet. Hij heeft het dus kennelijk wel medisch uitgezocht.

Link to comment
Share on other sites

guttegut ... Pjotr gelooft ... is dat even tegenvallen ... nooit meer zeuren over anderen joh !

 

 

typo ....

 

Waar slaat dat nu op Rob? Ik geef alleen aan wat v.d.H zelf vertelde in dat filmpje ? Wat heeft dat met geloven te maken? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Members

...

Als eerste, Carl en anderen, het is van den Hul, niet van de Hull! Dat mag nu toch wel een keer goed geschreven worden? Ik denk dat hij dat zo onderhand wel heeft verdiend!

...

...

vd Hull

...

van de Hul

...

...

van de Hul

...

Van de Hul

...

Etc, etc. Is het nou echt zo moeilijk? Waarschijnlijk is dit de grootste persoonlijkheid van Nederlandse hifibodem die we ooit hebben gehad (en waarschijnlijk ook zullen hebben), wat je persoonlijk van zijn producten vindt, dat mag je echt zelf weten, maar schrijf de naam nu gewoon eens een keer goed! De eerste V wel of niet met een hoofdletter zal me een worst wezen, maar verder...

Link to comment
Share on other sites

geen enkele kritische opmerking Pjotr. Je gaat over veel minder los ... als het van forummers komt.

 

 

 

ehhh Fan duh Huwwww ? Moderne uitspraak )))) Zullen we trouwens verafgoding overslaan?

Edited by robx
Link to comment
Share on other sites

  • Members

...

ehhh Fan duh Huwwww ? Moderne uitspraak )))) Zullen we trouwens verafgoding overslaan?

Daar heeft het niets mee van doen. Ik erger me er vooral aan. Een zeker respect heeft de heer VAN DEN HUL absoluut verdiend, niet dat gezever. Al helemaal nu ik ditzelfde draak van een topic ook nog een keer op Hififreaks tegenkom, ook gestart door Carl, waarbij ook de beledigingen nog eens van een hogere orde zijn. Daar kan ik niet ingrijpen, hier nog net wel. Zo lang er iets af te kraken of iemand te beledigen valt volgt post op post, dingen die het vermelden wel waard zijn, vooral audio gerelateerd, die zijn blijkbaar niet interessant genoeg meer?

Link to comment
Share on other sites

ik zou zeggen laat iedereen zich houden bij wat hij/zij zelf bedenkt. respect genoeg dan.

 

 

en voor de rest wat bronvermelding.

 

 

ps zullen we hififreaks overslaan? ik lees ook geen Pravda.

Edited by robx
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Marco voor jou zal het een persoonlijk zijn,ik heb er niks mee..

En waarom mag Carl geen mening hebben leer dat toch eens respecteren, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde denkwijze..

 

Mvg wol

Tuurlijk mag Carl een mening hebben! Maar waar vind ik die aangaande dit draadje? Ik kom niet verder als "ik weet niet wat ik er mee moet"

 

En waar heb jij eigenlijk wel iets mee?

Begrijp me niet verkeerd, het staat er rotter als dat ik het bedoel, maar voorlopig kraak je echt alles alleen maar af, en kom je nooit met iets wat volgens jou wel heel goed zou moeten zijn. Ik denk dat er wel meerderen zijn die dit wel eens zouden willen lezen...

Link to comment
Share on other sites

Daar heeft het niets mee van doen. Ik erger me er vooral aan. Een zeker respect heeft de heer VAN DEN HUL absoluut verdiend, niet dat gezever. Al helemaal nu ik ditzelfde draak van een topic ook nog een keer op Hififreaks tegenkom, ook gestart door Carl, waarbij ook de beledigingen nog eens van een hogere orde zijn. Daar kan ik niet ingrijpen, hier nog net wel. Zo lang er iets af te kraken of iemand te beledigen valt volgt post op post, dingen die het vermelden wel waard zijn, vooral audio gerelateerd, die zijn blijkbaar niet interessant genoeg meer?

 

Ach, op dat forum kun je zoiets wel verwachten.

 

Maar dat het ooit nog eens normaal zou worden dat er op DIT forum over een van den Hul gezegd kan worden "verachtelijke charlatan"(het is nu verwijderd, zie ik), dat had ik nooit kunnen denken.

Tenminste, ik neem maar aan dat men dit volkomen normaal vindt, omdat er niemand op reageerde.

 

Overigens verbaast het me ook dat iemand die ambieert/pretendeert audioreviewer te zijn, zulke dingen kan schrijven zoals ik op Hififreaks tegenkwam.

Zelfs (over van den Hul) iets van een lobotomie en niet weten waarmee je bezig bent.

Beetje veilig meehuilen met de meute? Staat je in ieder geval netjes, Charles!

 

Kennelijk heeft ook de wetenschappelijke "kerk" zijn meelopers.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Audio is een rare wereld, maar er zijn belangrijkere dingen. (Ik lees dit soort draadjes eigenlijk nog nauwelijks). Kan me de verwondering over de vage verhalen wel voorstellen, dat je op eigen kracht dingen kunt bereiken die de medische wetenschap in de laatste 100 jaar niet bereikt heeft, is op zijn minst sterk (maar goed, andere invalshoek wellicht?).

 

Ik ben zelf niet naar dit soort wonderen opzoek, zal er met alle plezier er eens naar lusiteren als het op mn pad komt. Pesoonlijk heb ik toch lever een pass labs versterker oid dan een kamer voor wonder middeltjes (maar dat dan is mijn fetish)

 

Laatst postte ik nog http://www.high-endforum.nl/topic/13081-wat-ik-gelezen-heb-online-of-in-een-blad/page-118#entry466692  . Kennelijk ook iets waar best wel gewaardeerde audio mensen iets in horen.

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Voor de geuite kwalificatie t.a.v. dhr. van den Hul bied ik mijn verontschuldiging aan. Dat is niet in de geest van dit forum geweest.

 

Dat de discussies uitdraaien op persoonlijke ontboezemingen (is dit mijn lot? ik spiegel slechts het kwalijke karakter van de vorige poster, gelukkig heb ik wèl een leven/geheel andere interesses enz,enz, enz) en het toedichten van allerlei motieven aan anderen is heel jammer en geeft aan hoe lastig het is om sowieso iets te bediscussiëren en/of gewoon van mening te verschillen. De meeste postings gaan helemaal niet over het onderwerp zelf maar over willekeurige bijzaken.

 

Wat betreft de extenders nog het volgende:

- er komt geen geluid uit de kastjes maar de extender communiceert kennelijk rechtstreeks met het brein; wil dat zeggen dat wanneer er helemaal geen speakers zijn aangesloten men dan toch geluid "ervaart" ? Dat zou makkelijk te testen zijn.

- bij goede speakers weinig effect, bij slechte weergevers des te meer; wil dat zeggen dat er sprake is van communicatie tussen speaker/kamerakoestiek en extender; is er een vergelijking tussen het door de speaker geproduceerde geluid en het signaal dat aan de uitgang van de eindversterker wordt aangeboden? Vindt dan correctie plaats en zo ja, waar dan? In het brein?

- wat is de range van de extender? 1 meter, 10 meter, 100 meter? Bij wijze van spreken: hebben de buren ook 'profijt' van de extender?

- waarom, indien de extender zich rechtstreeks tot het brein richt, zijn er twee extenders nodig? Is er sprake van stereo en hoe zit het dan bij bijv. multichannel weergave?

 

en als extraatje: heeft de extender een eigen voeding en hoe krachtig is het signaal dat "uitgezonden"(?)  wordt en is dat signaal op een of andere manier meetbaar?

 

Is er voor een apparaat als dit ook certificering nodig? (bij onjuist gebruik kunnen mensen er ook van in de war raken; is het gebruik dus voor iedereen onder alle omstandigheden veilig). Hebben er tests plaats gevonden in dit verband? Wat staat hierover in de gebruiksaanwijzing?

Is er in de vakliteratuur gepubliceerd over de ontdekking van van den Hul en is er bijv. patent aangevraagd?

Wat is precies de ontdekking waar hier sprake van is en wat moet men zich voorstellen bij 'de decodering' van de manier waarop de hersens geluid(muziek) ervaren.

Is deze ontdekking ook niet van buitengewoon belang voor doven en slechthorenden?

 

Vragen, vragen, vragen. Logische vragen en geen suggestieve vragen die stiekem tot doel hebben het product belachelijk te maken of de uitvinder voor gek te verklaren.

En de meest voor de hand liggende vraag: wat kost zo'n extender?

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...