Jump to content

Harmonizers van Van den Hul?


carl
 Share

Recommended Posts

Ja, een term als "verachtelijke charlatan" is dan wèl weer heel netjes en kan zonder problemen geopperd worden.

 

Over persoonlijke boeg gesproken ..... I'm just a mirror.

 

Het zal mij werkelijk worst wezen wat vd Hul, of de Lampenisten aan het doen zijn.

Ik heb een leven.

 

En wat betreft dat angstig en verzuurd zijn ..... ach, we hoeven het ook daarover niet eens te zijn, nietwaar? ;)

De lezer trekke zijn eigen conclusie.

Ik reageer nog 1x  op zoiets:

 

I'm just a mirror? Denk het niet, veeleer komt je eigen persoonlijkheid naar voren.

 

"Ik heb een leven" , zal best maar wil je daar mee zeggen dat een ander dat niet heeft?

 

"De lezer trekke zijn eigen conclusie." Is dat soms een verzoek om bijval?

 

Blijf inhoudelijk bezig is mijn welgemeend advies en maak het niet al te persoonlijk ( zoals je heel vaak doet met het breed uitmeten van je medische problemen; het op de man spelen komt niet van mijn kant)

Link to comment
Share on other sites

We hebben dat ding in München gehoord en waren bepaald niet onder de indruk. Het leek niet meer dan een supertweeter die b.v. stemmen scherper maakten. Door het extra hoog lijkt het ook ruimtelijker.

Ik heb die grote Diapason luidsprekers in Alkmaar zeer goed horen klinken, in München echter, was het voor mij niet meer dan een gemiddeld klinkende set.

 

De Harmonizers van Cock hoor je eigenlijk niet. Je ervaart wél een betere doortekening en stereobeeld. Voor mij is het dus totaal iets anders.

Link to comment
Share on other sites

Ik reageer nog 1x  op zoiets:

 

I'm just a mirror? Denk het niet, veeleer komt je eigen persoonlijkheid naar voren.

 

"Ik heb een leven" , zal best maar wil je daar mee zeggen dat een ander dat niet heeft?

 

"De lezer trekke zijn eigen conclusie." Is dat soms een verzoek om bijval?

 

Blijf inhoudelijk bezig is mijn welgemeend advies en maak het niet al te persoonlijk ( zoals je heel vaak doet met het breed uitmeten van je medische problemen; het op de man spelen komt niet van mijn kant)

 

Ik reageer waarop en wanneer ik wil.

Voor gelijkgerichte meninkjes zijn er andere fora.

 

Grappig dat je nu begint over  "mijn eigen persoonlijkheid" die naar boven komt.

Ik meen nl. de laatste tijd precies hetzelfde bij jou waar te nemen.

 

De opmerkingen over mijn medische problemen begrijp ik niet.

Die deel ik niet hier. Wat heeft dat er dan mee te maken?

Of is het slechts een stok om de hond te slaan?

 

Kleinzielig, angstig, benepen en verzuurd.  Ja.

Ik kan er niets anders van maken.

 

Have a nice life. Zorg dat je weer gelukkig wordt, Erik.  Want je bent nu diep ongelukkig en dat wordt met elke post bevestigd.

Hint: probeer eens niet altijd negatieve rotzooi over anderen te schrijven.

Iets met karma, ofzo.

Maar elke keer als je weer meent in je oneindige wijsheid mensen in de audiowereld aan te moeten vallen met scheldwoorden en insinuaties, zul je mij op je weg tegenkomen.

Ongeacht van welke religie of kerk ze zijn.

Link to comment
Share on other sites

Vragen we ons na dit gezien te hebben ons nog af waarom de doorsnee 'muziek luisteraar' dit soort audiofielen voor gek verslijten?

Serieus mensen?  :P  Ik begin mij de afgelopen weken af te vragen of ik nog iets moet posten op dit forum. :ph34r:

Wil namelijk nog wel serieus genomen worden in de muziek wereld...

Link to comment
Share on other sites

Blijf inhoudelijk bezig is mijn welgemeend advies en maak het niet al te persoonlijk ( zoals je heel vaak doet met het breed uitmeten van je medische problemen; het op de man spelen komt niet van mijn kant)

Hoe kun je in hemelsnaam in één zin iemand iets adviseren en het vervolgens in diezelfde zin zelf niet doen?

En ja, nu doe ik het ook, maar dat moet dan maar een keer. Zal er vanaf nu weer mee stoppen.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik zou wel eens iemand willen horen die van mening is dat verhaal dat van de Hul ophangt op het eerder geplaatste filmpje een sterk en inhoudelijk betoog is.

 

Kijk, dát is nou een nette en inhoudelijke reactie.

Had je dat nou geplaatst, samen met jouw mening dat JIJ het allemaal onzin vindt, dan was ik daar niet op aangeslagen.

Snap je het nu? Het boeit me an sich namelijk helemaal NIETS wat die van den Hul allemal doet.

 

Overigens kan ik er in bepaald opzicht wel iets mee, maar dat komt dan weer doordat ik bekend ben met het vd Heide-gebeuren.

Ik heb alleen het idee dat hij het plaatje niet compleet heeft, c.q. het achterste van zijn tong niet laat zien.

Maar dat is ook maar een aanname.

Link to comment
Share on other sites

Kijk hier eens naar.

Volgens mij toch wel heel iets anders dan de Harmonizers van Cock.

Ik denk eerder in de richting van de lamp. VdH noemt ook nog even "infrarood straling". Ik denk dat hij van de lamp weet. En waarom zouden die tegels niet gewoon de echte zijn?

 

https://youtu.be/Oh4pbK_1NmA

 

Groet,

 

Leobus

 

Niets nieuws, bestaat al jaren: https://www.youtube.com/watch?v=cNWY__HgJ9Q

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Net terug van de High-End, en nog compleet gaar, maar ik voelde toch de drang om hier even wat opmerkingen te plaatsen:

 

Als eerste, Carl en anderen, het is van den Hul, niet van de Hull! Dat mag nu toch wel een keer goed geschreven worden? Ik denk dat hij dat zo onderhand wel heeft verdiend!

 

Dan dat kastje op die luidsprekers, dit zat al eerder in de Emerald versterker, wat het precies doet is mij ook nog steeds niet duidelijk, maar het zendt geen geluid uit, het zet een muzieksignaal om in een licht(?) signaal. Het is zeker hoorbaar (niet uit het kastje zelf, maar als effect). Ik heb het echter enige weken geleden bij AJ zelf vergeleken met de Sonore Harmonizer, deze gaf een (voor ons) beter en duidelijker effect. Wat echt beter werkt laat ik in het midden, dat is voor iedereen persoonlijk.

 

Ik las nog iets over rollen Carbon Nanotube draad welke gratis verstrekt worden waar van den Hul 1000 euro de meter voor vraagt, als je dit even in het juiste perspectief ziet, wordt het een heel ander verhaal: van den Hul heeft jaren geleden de eerste meter gekocht die op de markt kwam, en heeft hier 100.000 euro voor neer moeten leggen. Nu, enkele jaren later, verstrekt 1 van de fabrikanten van dit draad (er zijn er nu meerderen) samples AAN BEDRIJVEN welke hier mee aan de slag zouden willen. Dus niet aan malle Pietje die zegt wat kabeltjes te willen gaan frutsen, maar aan legitieme fabrikanten. Het verwerken van deze draad is ook zeer kankerverwekkend, dus geloof mij maar, dat gaan ze niet zo maar aan Jan en alleman via de post verzenden.

 

Als laatste voor nu wil ik nog 1 keer duidelijk maken dat de heer van den Hul al jaren niet meer bezig is met zich ''verrijken'' zoals sommigen dat graag willen doen geloven, maar in de eerste plaats zich bezighoud met zorgen dat het bedrijf zich bedruipt en het personeel haar salaris ontvangt. En geloof me, dat zit hem niet in de elementen en die relatief maar een paar metertjes audiodraad, maar in de kilometers en kilometers kabel welke in de medische wereld wordt gebruikt. De rest van de eventuele winst stopt hij in projecten voor kansarme weeskinderen en het belangeloos helpen van zieken welke om wat voor reden dan ook elders buiten de boot vallen. Ik zal van den Hul dan ook altijd iedere euro winst gunnen, en ben vereerd hem tot een goede kennis van de familie te kunnen rekenen...

Link to comment
Share on other sites

Zo zie je maar weer dat het moeilijk oordelen is over een persoon als je die niet echt kent.

Het is goed als de positieve punten ook benoemd worden.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Marco, die magnetron van jou is schadelijker als die nano kabel, alleen je komt er naar dertig jaar of veertig jaar achter, is vaste vorm wat kan er mee gebeuren.

Welke ziekte,s krijg je over veertig jaar met je smartphone?

 

Mvg wol

Het verwerken Wol, het verwerken. Lekker knippen en klooien en inademen maar... daar kan ik 50 jaar tegenaan roken, is het nog minder schadelijk.

 

En een magnetron? Die hebben wij echt niet in huis! Wel 4 van die ellendige smartphones, dat dan weer wel. Ook niet echt bevoordelijk voor je gezondheid, maar dat is helemaal tegen dovemans oren met 3 dames in huis...

Link to comment
Share on other sites

Mijn mening over het betoog van van de Hul in het in dit topic geplaatste filmpje is ongewijzigd, ik doe er verder het zwijgen toe maar volg het topic met onverminderde belangstelling. Zoals altijd benieuwd naar de werking van wonderlijke zaken en een open mind t.a.v. een onderbouwde en begrijpelijke verklaring (die vermoedelijk nog ver weg is.)

Link to comment
Share on other sites

Het verwerken van deze draad is ook zeer kankerverwekkend, dus geloof mij maar, dat gaan ze niet zo maar aan Jan en alleman via de post verzenden.

 

kabels met een soort asbest er in? Ik denk niet dat dit informatie is waar je als consument blij van wordt. Nanotechnologie heeft dus wat nadelen.

Link to comment
Share on other sites

Het gaat helemaal niet over Harmonizers in dat filmpje. Het gaat over een Extender! Altijd nieuwsgierig wat onze naalden Guru te vertellen heeft, dat filmpje eens aandachtig bekeken. Wat hij ontwikkeld heeft is een apparaat wat rechtstreeks contact legt het menselijk lichaam. Hoe dat in zijn werk gaat en via welk medium dat dan plaats vindt, kan hij niet op ingaan. Volgens zijn zeggen is het heel krachtig en gevaarlijk en kan het ook als wapen ingezet worden. Zei v.d.Heide niet hetzelfde over zijn vindingen. In het filmpje vertelt hij dat hij zijn vinding met succes ook op audio heeft uitgeprobeerd. Met zoiets wereldwijd op YouTube zetten verbaast het mij eigenlijk dat hij nog niet ontvoerd is door de KGB of de NSA en nog vrolijk over beurzen rond huppelt.

 

Met alle respect voor 's-mans vakmanschap met betrekking tot PU naalden en elementen, tegen dit verhaal dient de man beschermd te worden. Wie moet straks nog het ijzervijlsel uit onze PU elementen halen?

Link to comment
Share on other sites

kabels met een soort asbest er in? Ik denk niet dat dit informatie is waar je als consument blij van wordt. Nanotechnologie heeft dus wat nadelen.

Dit, noch nanotechnologie heeft iets met asbest te maken. Koolstof buisjes of kabels heeft ook niets met nanotechnologie te maken (hoewel nano voor een heleboel technologien geplakt wordt). EDIT: tenzij het om echte CNT draden gaat.

 

Wat ik me kan voorstellen is dat de deeltjes die vrij komen bij het knippen van de kabels het zelfde doe als asbest, ze zijn 'scherp' en penetreren de celwand.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Wat ik me kan voorstellen is dat de deeltjes die vrij komen bij het knippen van de kabels het zelfde doe als asbest, ze zijn 'scherp' en penetreren de celwand.

 

Klopt en of het carcinogeen is hangt af van de grootte. Beneden bepaalde afmetingen wordt het afgevoerd via de bloedbaan, boven bepaalde afmetingen kan het de cel niet binnen dringen. Maar daartussenin wel en wordt het niet afgevoerd en kan het op den duur ###### veroorzaken. Met blauw asbest is dat het geval maar met glasvezels weer niet. Of dat met koolstofvezels die als wapening gebruikt worden het geval is is het mij niet bekend. Roken is schadelijker...

 

[Edit]

 

Verhip, een van de grootste hedendaagse sterfteoorzaken als ###### is door dit forum kennelijk verboden verklaard! Geweldig deze aanpak van een serieus vervelend iets met vrijwel altijd een aflopende zaak tot gevolg :wacko:

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Net terug van de High-End, en nog compleet gaar, maar ik voelde toch de drang om hier even wat opmerkingen te plaatsen:

 

Als eerste, Carl en anderen, het is van den Hul, niet van de Hull! Dat mag nu toch wel een keer goed geschreven worden? Ik denk dat hij dat zo onderhand wel heeft verdiend!

 

Dan dat kastje op die luidsprekers, dit zat al eerder in de Emerald versterker, wat het precies doet is mij ook nog steeds niet duidelijk, maar het zendt geen geluid uit, het zet een muzieksignaal om in een licht(?) signaal. Het is zeker hoorbaar (niet uit het kastje zelf, maar als effect). Ik heb het echter enige weken geleden bij AJ zelf vergeleken met de Sonore Harmonizer, deze gaf een (voor ons) beter en duidelijker effect. Wat echt beter werkt laat ik in het midden, dat is voor iedereen persoonlijk.

 

Ik las nog iets over rollen Carbon Nanotube draad welke gratis verstrekt worden waar van den Hul 1000 euro de meter voor vraagt, als je dit even in het juiste perspectief ziet, wordt het een heel ander verhaal: van den Hul heeft jaren geleden de eerste meter gekocht die op de markt kwam, en heeft hier 100.000 euro voor neer moeten leggen. Nu, enkele jaren later, verstrekt 1 van de fabrikanten van dit draad (er zijn er nu meerderen) samples AAN BEDRIJVEN welke hier mee aan de slag zouden willen. Dus niet aan malle Pietje die zegt wat kabeltjes te willen gaan frutsen, maar aan legitieme fabrikanten. Het verwerken van deze draad is ook zeer kankerverwekkend, dus geloof mij maar, dat gaan ze niet zo maar aan Jan en alleman via de post verzenden.

 

Als laatste voor nu wil ik nog 1 keer duidelijk maken dat de heer van den Hul al jaren niet meer bezig is met zich ''verrijken'' zoals sommigen dat graag willen doen geloven, maar in de eerste plaats zich bezighoud met zorgen dat het bedrijf zich bedruipt en het personeel haar salaris ontvangt. En geloof me, dat zit hem niet in de elementen en die relatief maar een paar metertjes audiodraad, maar in de kilometers en kilometers kabel welke in de medische wereld wordt gebruikt. De rest van de eventuele winst stopt hij in projecten voor kansarme weeskinderen en het belangeloos helpen van zieken welke om wat voor reden dan ook elders buiten de boot vallen. Ik zal van den Hul dan ook altijd iedere euro winst gunnen, en ben vereerd hem tot een goede kennis van de familie te kunnen rekenen...

 

Hear hear.

Link to comment
Share on other sites

Het gehoormatig verschil tussen Harmonizer en Extender wat Marco beschrijft werd ook waargenomen door ons.

 

Wat nanotechnologie betreft weet ik dat het Rijk daar indertijd (nog steeds ?) beducht over was. De vraag bij het op de markt laten van nieuwe producten is altijd of de neveneffecten op termijn niet veel schadelijker zijn dan de voordelen op korte termijn. Dat vergt dus onderzoek en eventueel regulering.

 

In die zin ben ik ook zeer sceptisch over van de Huls experimentele geneeswijze. Wil een farmaceutisch bedrijf een nieuw product op de markt brengen dan wordt dit op alle manieren getest voor het op de markt mag worden gebracht. Het Softenon drama ligt nog stevig op het netvlies. Toevallig stond er vorige week een artikel in het NRC over een macrobioot die indertijd vrouwen weerhield om zich regulier te laten genezen maar in plaats daarvan op dieet te gaan (het lichaam zou het zelf kunnen genezen). De ex vrouw van Roel van Duyn is daardoor overleden en er is ook een strafprocedure geweest. Ook de vriendin van Wally Taks is daardoor overleden. Zij was journalist bij het NRC en heeft diverse boeken geschreven.

 

Het is absoluut niet relevant of iemand geld er aan verdient of niet. Een alternatieve geneeswijze kan leiden tot dood door schuld of verminking en daarom moet je je in NL houden aan strikte regels voor wat betreft werkzaamheid en neveneffecten. En dat geldt zeker voor een mysterie waarover gezegd wordt, dat het  gevaarlijk kan zijn mits niet goed toegepast.

 

En dat meneer van de Hul een aimabele kerel is, moge duidelijk zijn. En dat geldt trouwens ook voor Eric, hij discussieert kennelijk soms wat scherp maar om daar allerlei ongefundeerde kwalificaties aan op te hangen - belachelijk.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

In die zin ben ik ook zeer sceptisch over van de Huls experimentele geneeswijze. Wil een farmaceutisch bedrijf een nieuw product op de markt brengen dan wordt dit op alle manieren getest voor het op de markt mag worden gebracht. Het Softenon drama ligt nog stevig op het netvlies. Toevallig stond er vorige week een artikel in het NRC over een macrobioot die indertijd vrouwen weerhield om zich regulier te laten genezen maar in plaats daarvan op dieet te gaan (het lichaam zou het zelf kunnen genezen). De ex vrouw van Roel van Duyn is daardoor overleden en er is ook een strafprocedure geweest. Ook de vriendin van Wally Taks is daardoor overleden. Zij was journalist bij het NRC en heeft diverse boeken geschreven.

 

Het is absoluut niet relevant of iemand geld er aan verdient of niet. Een alternatieve geneeswijze kan leiden tot dood door schuld of verminking en daarom moet je je in NL houden aan strikte regels voor wat betreft werkzaamheid en neveneffecten. En dat geldt zeker voor een mysterie waarover gezegd wordt, dat het  gevaarlijk kan zijn mits niet goed toegepast.

 

Het is niet zozeer dat alternatieve "geneesmiddelen" of geneeswijzen op zich schadelijk (kunnen) zijn. Het is meer dat men daarmee veelal adequate medische zorg onthouden wordt, met soms dramatische gevolgen.

 

Op homeopathisch gebied is nooit aangetoond dat het iets doet of iets anders doet dan gewoon rust of een placebo. Kan erg effectief zijn in het ene geval, dodelijk in het andere geval. En andere "alternatieve" vrij verkrijgbare middeltjes bevatten soms ronduit giftige hoeveelheden plantenextract.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Helemaal met je eens Peter. Maar naast homeopathie hebben we ook nog andere alternatieve geneeswijzen. In Afrika denken ze bijvoorbeeld van aids af te komen door het met een maagd te doen. Misschien is het wel zo, maar kom dan met een medisch plausibele verklaring die geverifieerd en gefalsificeerd kan worden. Dat is wat ik tegen de geneeswijze van van de Hul heb want voorlopig lijkt het gebakken lucht.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...