Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
Muug

Muug's set (op dit moment)

Recommended Posts

Hoi,

na wat strubbelingen om op dit forum ingelogd te geraken (hulde aan de admins!) kan ik hier mijn setje even neerpennen.

Tot enkele maanden geleden was het :

- een paar Castle Acoustics Winchester speakers, dat zijn transmissionline speakers

- een Annastasia buizenversterker van TriodeDick

- een Phonodude versie 2015 van TriodeDick

- een AFDAC-LB van ene knuisje van het ZBA-forum

- een licht getunede Thorens TD160B met daarop een SME 3009 III Improved als arm en als element een Dynavector 10x5

- een paar zelfgemaakte coaxen als interlinks

- een paar setjes zelfgemaakte coaxen met puur zilverdraad als interlinks

- een gewone Technics-cdspeler

- een Sony ST-SA3ES tuner

- een Blu-ray-speler (merk en model ontgaat me even)

Maar dus sinds een maand zijn de Annastasia, de Phonodude en de AFDAC-LB vervangen door een Yamaha CX-1000 pre-amp in combi met twee ZBA LM4780-versterkers (verticale bi-amping). En dat bevalt me zeer ! Het is nu duidelijk dat de Annastasia niet krachtig genoeg was om mijn speakers te doen zingen. Het laag klinkt een pak beter, en bij de luidere speelvolumes blijft alles strak en helder en scherp afgelijnd.

Zo, dat is het zo'n beetje.

Paul

Hoi Paul,

Leuk je hier ook tegen te komen en van harte welkom.

Toch mooi dat het inloggen eindelijk is gelukt.

Heb je toevallig nog je Phono Dude ook even aan de Yamaha gehangen?

Ik ben benieuwd hoe je dat verschil ervaar.

Groetjes George

Hoi Paul, welkom.

Ik kan me voorstellen dat zo'n echt Engelse speaker niet echt met de Anna's van Dick harmonieert. Goede beslissing dus als je keus voor de speakers een vast gegeven is.

De dynavector in de 3009 III i  verbaasd me een beetje, ik zou voor dat element een zwaardere arm kiezen of het nodige aan gewicht in de headshell stoppen. Een lichte arm zwaarder maken werkt beter dan andersom ;)

Cheers

Edited by Seed7

Welkom ook hier Paul.

Van de Knuisje LM4780 zijn verschillende varianten. Welke heb je nu? De stereo versie of de composiet mono versie (CA) met extra opamp. En dan is er nog CA een versie met de modificatie van vorig jaar.

Hey Pjotr, ik heb van toetertje (zba) twee gewone stereo-versies mogen overnemen. De composiet zal mogelijks wel beter klinken, maar het is nu reeds fascinerend goed !

Het terug aankoppelen van de Phonodude en de AFDAC-LB zal voor binnen enkele weken zijn, er breken drukke tijden aan nu.

@Seed : de Dynavector werd me aangeraden, en ik heb er absoluut geen klagen van!