Jump to content

In memoriam: Haudio (Henk Niemeijer) van Audio-Selectief


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Aan allen dit korte en sobere bericht: begin deze week is Henk Niemeijer, hier misschien beter bekend als Haudio en tevens eigenaar van Audio Selectief in Sneek, overleden. Namens het forum wordt er vandaag door Audiofreak tijdens de condoleance een bloemetje aan de nabestaanden aangeboden, de begrafenis zal morgen in besloten kring plaatsvinden.

 

Wij wensen de nabestaanden veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Link to comment
Share on other sites

Ik kende Henk van Hear en omdat onze boot in de buurt van Sneek ligt, kwam ik er in de zomer regelmatig. Henk was een zeer kleurrijke figuur. Hij is een van de mensen die debet is geweest aan de revival van vinyl.  Het is me nooit duidelijk geworden van welke muziek hij hield, maar de klankeigenschappen van elementen e.d. waren meestal wel zoals hij ze beschreef. Zijn analoogshows, begonnen als een geste naar dit forum, zijn gedenkwaardig: heel veel moois gehoord wat je anders niet snel tegenkomt. Ik zal nooit vergeten hoe hij bij een demo het geluid niet goed vond klinken en er binnen 5 minuten de duurste Jan Allaerts onder "plakte": de sterren van de hemel.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Als je naar Henk ging voor een nieuw pick-up element, kon je daar rustig een dag vooruit trekken. Aleida zorgde dan voor lekkere koffie en de nodigde gezelligheid. Soms zat Henk uren lang te "pielen"  om het maximale uit het element te halen. En aan het einde van de dag ging er als het ware een "wave" door de winkel 100µm is gehaald! :o Wist ik toen veel wat dat betekende. Ik ben daar altijd leuk geholpen. Brood hoefde je al evenmin mee te nemen.  Bijzondere mensen. Ik wens de familie veel sterkte toe. En Henk bedankt, dat je er was :)   

Link to comment
Share on other sites

Jemig is Henk overleden? Dat is jong. Is het onverwacht of na een ziektebed? Ik ben 1x in Sneek geweest op een van zijn open dagen. Veel mooie draaitafels, maar ik had nog geen kaas gegeten van audioshows. Dus ik ben er kort gebleven. Sterkte aan de familie. Toch een analoge promotor pur sang geweest in de woestijnjaren voor de vinyl hype weer uitbrak.

Link to comment
Share on other sites

Uiteindelijk begreep ik het gisteren, na berichten op Facebook. Een bijzondere man, die mijn Ariston en daarmee mijn audio/muziekbeleving naar een hoger plan getild heeft. En zijn Analoogdagen waren de krenten uit de pap.... 

Link to comment
Share on other sites

Grafstuk_Henk_Niemeyer.jpg

Namens het beheer van dit forum is er door mij gisteren een grafbloemstukje neergelegd bij Henk (Haudio) namens ons allen van het high-end forum. Het is het middelste grafbloemstuk op de foto.

 Henk is 1 van de voortrekkers geweest van het voormalige Hear forum. En heeft veel van zijn kennis over draaitafels hear gedeeld. Persoonlijk had ik met Henk een hele goede band en konden we uren praten over klankeigenschappen van draaitafels, armen, elementen, phonokabels en de juiste combinaties. Maar ook over gewone dingen konden we dat. Bijzonder was altijd dat we elk bezoek of visite afsloten met een relativering over iets waar we het dan over gehad hebben. En wat weer stof tot nadenken vaak gaf. En soms konden we enorm tegenover elkaar staan, maar altijd met een groot respect naar elkaar toe. 
Beroemd zijn Henks analoge dagen, een voortvloedsel van dit forum en waar veel forummers van dit forum op af kwamen en waar Henk het ook voor organiseerden.  

Dank Henk en R.I.P.

 

Link to comment
Share on other sites

Ook ik ben gisteren geschrokken van het overlijdensbericht van Henk.

Henk heeft ook mij op zijn geheel eigen wijze wegwijs gemaakt in de analoge wereld.

De Fat Bob hier in de huiskamer is en blijft hier getuige van.

 

Ik wens Aleida en andere nabestaanden veel sterkte toe.

 

Lourens

Link to comment
Share on other sites

Ik hoorde dit gisteravond op de audioclub. Ik schrok er van. Henk was toch een van de oprichters van dit forum, of zit ik er nu naast?

 

Zoals hierboven ook al gemeld... "trek maar een dag uit voor een afstelbeurt of ander bezoekje". Altijd gezellig en er werd ook volop informatie gedeeld. De laatste tijd ging het allemaal wat minder met Henk heb ik begrepen. Jammer, verdienen deed hij dit allerminst.

 

R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Vorig jaar vond ik het weer de oude Henk. Toen ik hem vroeg waar het aan lag een grote grijns en het woord  AOW. De handel heeft toch wel een behoorlijke klap gehad en niet alleen bij hifi. Veel winkeliers hebben ingeteerd op hun pensioen en werken daarom na hun 65 door.

Link to comment
Share on other sites

Ik lees het nu pas en ik schrik ervan. Een grote is ons ontvallen...

Henk heeft met zijn enthousiasme veel voor mij betekent en mijn beleving van muziek definitief veranderd.

Legendarisch waren zijn Analoogdagen die voor altijd in mijn herinnering blijven. Uiteraard afgesloten in Lange Schoen om na te praten bij een hapje en een drankje.

Helaas rest mij geen andere manier meer om te reageren dan hier.

Ik wens zijn naasten en familie de kracht om dit verlies te verwerken.

 

Geert

Link to comment
Share on other sites

Ik ben al weer best wat jaren geleden gedurende een periode van enkele jaren meerdere keren bij Henk geweest. Hij kwam uit de regio waar ik ook vandaan kom en in de tijd dat ik 's middag een krantenwijk had moet ik hem regelmatig hebben zien fietsen toen hij vanuit de Philips vestiging waar hij toen werkte terug fietste naar huis zoals hij mij in het begin wel eens heeft verteld. Ik kwam al die mensen bijna dagelijks tegen. Je kunt diverse dingen zeggen over Henk maar hij was behulpzaam en ik vond het een bijzondere en fijne kerel met prachtige verhalen en een hele mooie humor met veel relativerend vermogen en inderdaad bijna elk bezoek werd afgesloten met een humoristische filosofische relativering. De laatste paar keer dat ik hem zag en even kort sprak, ook wel weer aardig wat jaren geleden, begreep ik al dat zijn gezondheid wat te wensen overliet. Eigenlijk had ik toen wel al door dat de kans groot was dat hij niet heel oud zou worden. Desondanks is dit toch zeker weer een erg onaangename verrassing want hij had het verdiend nog lang te mogen genieten van zijn oude dag. Zonde... Alle sterkte en condoleances aan de nabestaanden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik zag op het HT forum onderstaand bericht. Helaas wordt Audio Selectief niet voortgezet. Erg, erg spijtig...

 

Quote

Beste mensen,

 

Zoals u wellicht al heeft vernomen is Henk Niemeijer op 17 april jl. overleden. Henk was eigenaar van Audio Selectief (Sneek Hifi BV) te Sneek. Helaas zal na het overlijden van Henk de onderneming niet worden voortgezet. Het is ons bekend dat enkele mensen apparatuur in reparatie hebben gegeven. Aanstaande zaterdag 1 juli van 10.00 uur tot 17.00 uur geven wij deze mensen de gelegenheid hun apparatuur te komen ophalen.

Degenen die hun eigen apparatuur komen ophalen, dienen zich wel met een geldig legitimatiebewijs te kunnen legitimeren. 

Daarnaast houden wij die dag (zaterdag 1 juli van 10.00 uur tot 17.00 uur) in de winkel tevens tegen forse kortingen uitverkoop van de nog aanwezige voorraad; versterkers, luidsprekers, draaitafels, elementen, kabels, meubels, accessoires etc.

 

Namens Audio Selectief(Sneek Hifi BV)

 

Executeur

Peter Prummel Notariskantoor

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter Prummel

notaris
 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, carl said:

Is er dan vaker bij hem gestolen Ivan? Ik weet een keer van een Kimber kabel, maar grotere objecten lijkt me toch erg moeilijk.

??? Ho, ho, jij suggereerde een deurwachter Carl. Lijkt mij dat je er dan ook zelf meer vanaf weet :D

Link to comment
Share on other sites

Een deurwachter die de grote menigte koopjesjagers in toom houdt Peter. Verder ben ik behoorlijk eerlijk hoor, gestolen heb ik nog nooit op een gummetje bij mijn werkgever na dan. Hoewel ik natuurlijk vaak thuiswerkte. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...