Jump to content

cd speler aan Jriver of dac ?


prettig
 Share

Recommended Posts

Lame is een MP3 compressor en naar mijn ervaring is Lame idd de beste. In dBpa kun je hem instellen in hoe goed die comprimeert, of eigenlijk meer hoeveel energie hij er in stopt. Hoe meer, des te beter de kwaliteit van het resultaat maar het comprimeren kost ook meer tijd. Overigens kun je in dBpa ook voor andere MP3 compressors kiezen incl de originele Fraunhofer compressor. Je kunt het downloaden en een paar weken gratis uitproberen. Die gratis probeerversie is volledig functioneel, dus als je een beetje opschiet... :D

Link to comment
Share on other sites

Hhmmm ik haal weer alles door elkaar! (Lame is inderdaad mp3)

 

Zoek de beste flac encoder of bestaat dat niet omdat dat gewoon altijd hetzelfde is? (Wellicht me eerst maar eens in gaan verdiepen, voordat ik domme vragen ga stellen).

Link to comment
Share on other sites

Met Flac maakt het idd niet uit. Het is public domain software met maar 1 variant (met doorontwikkeling uiteraard). Flac kun je instellen in hoe zwaar het comprimeert. Dat heeft alleen betrekking op het comprimeren. Hoe zwaarder hoe meer tijd het kost maar het maakt niet uit voor het resultaat en afspelen, het is tenslotte lossless. Ook voor het afspelen maakt het helemaal niet uit qua rekenkracht. Aangezien de grootte van de files tussen zwaar comprimeren en licht comprimeren maar weing verschilt, kun je dat het beste op het midden laten staan, op 5 of 6. Het scheelt wel vrij veel in tijd om te comprimeren.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Verschillen zijn wel leuk:

- cd spelen vanaf cd-rom vanuit Jriver: goede weergave

- na rip (even snel met rip van jriver getest) en dan de rip afspelen: stuk beter

--> dus daar zit al flink verschil in

 

Dan: 1%-6% fouten volgens de Jriver log op tracks !

Dus Exact Audio Copy genomen om ervoor te zorgen dat het altijd goed is (eerste 2 cd's hadden al gelijk fouten, bewust niet de mooiste genomen... krasjes etc ....).

 

Dan rip ik direct naar een network drive: TRAAG, dus toch maar eerst naar lokale schijf en dan kopiëren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...