Hans van Liempd

Nieuwe (andere) luidsprekers, maar wat ?

266 posts in this topic

Oh is de I pad weer mijn probleem?

Nee, maar de "handleiding" die Marc aandraagt werkt niet op een tablet.

Er zit toch standaard in PDF vorm een handleiding bij een iPad?   :)  Anders geven de meeste bibliotheken regelmatig gratis een cursus iPad voor senioren. B) 

Mijn hemel, kun je niet lezen? Het ging om de actie Ctrl C en Ctrl V. DAT LUKT NIET OP EEN TABLET!!!!!!!!!

Waarom denk je dat ik "handleiding" tussen aanhalingstekens heb gezet?

Dat weet ik toch, ik heb zelf ook een iPad  :) 

Edited by Tubejack

Tablets en Co zijn alleen maar om mee te consumeren, niet om iets mee te doen ;)

Op android: url regel lang vinger erop (terwijl de url geselecteerd is). Tekstselectie > kopieren,

Naar target gaan, lang vinger op 1 plek houden: tektselectie>plakken

Ik haat vingerschermen

Oh is de I pad weer mijn probleem?

Op het moment dat je iets koopt wel Carl.  Het is áltijd even uitzoeken hoe iets werkt, dat komt echt niet zomaar "aanwaaien" En niet alleen met een iPad.

Gelukkig bestaat Google waar je veel kunt vinden ;) Maar wij systeem beheerders zeggen: "RTFM"  

Edited by Tubejack

Overigens staat de verandering van luidsprekers op een laag pitje. De verkoop liep/loopt niet en bovendien heb ik nog niks beters gevonden (betaalbaar dan hé). Misschien de ESS?

Was voorspeld, met een reële vraagprijs zal het vast lukken...

Edited by S@m

Was voorspeld, met een reële vraagprijs zal het vast lukken...

Ik had de "bieden vanaf" prijs verlaagd, maar zelfs daar kwam geen reactie op.

Ik ben nu op het punt dat ik door heb, dat er waarschijnlijk zo veel geld bij moet om het beter te laten klinken, dat ze mooi blijven staan.

Een Persuader is een 2½-weg in een CC kast. Dan heb je dus geen tweeweg ;)

Ik vond de demo van de Daudio C1 bij ons op de club erg goed, maar de Cephei deed het afgelopen maand echt niet minder. Kristoffer biedt 'm ook kleiner aan, dus je hoeft echt niet de grote jongens te kiezen

http://www.audioclub-limburg.nl/verslag/de-cephei-202-van-zegers-music-innovations

De Cephei werd gisteren op onze audioclub gedemonstreerd. Kristoffer heeft wat aan het wisselfilter tussen het laag en midden aangepast. Dat pakte in onze ruimte echt niet goed uit. De zaal was na de pauze voor de helft leeg. Het pulsgedrag bij b.v. gitaar en piano was extreem goed. Ook het laag kwam bijzonder goed uit de verf. Maar stemmen helemaal niet.  

Mooi Duck, maar dan zou ik denk ik wel voor de Pro versie met een woofer minder gaan (Edit: zie dat ze actief en zeer prijzig zijn).

of de spulletjes van Geithan of Strauss. Met dit soort mastering monitoren haal je dan wel niet de 'werkelijkheid' in huis, maar wel wat men in de masteringstudio heeft gehoord.

Edited by Seed7

Was natuurlijk een grapje, hoewel ik wel een zwak voor het merk heb. Heb wel eens gelezen dat de SCM-150 een van de favoriete speakers van Steve Hoffmann is.

http://forums.stevehoffman.tv/threads/atc-ive-found-the-mixing-mastering-speaker-of-my-dreams.181263/

Hij kan natuurlijk gesponsered zijn..

Ik zou al heel blij worden van een SCM20ASL

http://atcloudspeakers.co.uk/professional/loudspeakers/scm20asl-pro/

Als ik Hans was zou ik op die kamer een paar monitoren uitproberen in plaats van meer van hetzelfde aan te schaffen. Zou wel eens een eyeopener kunnen zijn.

Als ik Hans was zou ik op die kamer een paar monitoren uitproberen in plaats van meer van hetzelfde aan te schaffen. Zou wel eens een eyeopener kunnen zijn.

De Watts zijn monitoren. Ik kan ze gewoon zonder de Puppy's aansluiten. De Watt is n.l. als monitor ontworpen.

Maar voorlopig probeer ik helemaal niks meer uit. Sinds de PC - DAC verbinding via i2s gaat, is er zo veel kwaliteit bijgekomen dat ik weer een hele tijd vooruit kan.

Edited by Hans van Liempd