Jump to content

Nieuwe (andere) luidsprekers, maar wat ?


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik heb de Wilson Watt Puppy's nu bijna 7 jaar. Tijd om weer eens wat anders te gaan proberen. Maar het valt me op dat er erg weinig echte high-end luidsprekers worden aangeboden. Het moet daarbij ook nog passen bij mijn voorkeur voor dynamiek en natuurlijkheid.

 

Eerst de Wilsons maar eens verkopen en tegelijk gaan zoeken. Watt Puppy's 7 of 8 zouden heel goed kunnen, maar door de grotere baskasten vraag ik me af of dit niet te groot voor m'n ruimte wordt. Avalon is best mooi, maar minder dynamisch dat wat ik graag wil. Focal heeft heel mooie nieuwe modellen evenals Dynaudio en Kef.

 

Misschien hebben jullie ideeën?

Link to comment
Share on other sites

Mijn eeuwige favoriet is Verity Audio. Parsifal of Fidelio; in ieder geval een met Audio Technology units. Waarschijnlijk tweede hands wel ergens te scoren.

Bij de XFi was ik erg onder de indruk van Vivid. Maar die zijn nieuw knap prijzig en waarschijnlijk tweede hands moeilijk te krijgen.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Wat vond je van de Legacy's bij de nieuwjaarsbijeenkomst?

Volgems mij zouden Master CC's of Persuaders het ook prima doen. Je weet dat Master uitblinkrt in dynamiek

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Wat vond je van de Legacy's bij de nieuwjaarsbijeenkomst?

Volgems mij zouden Master CC's of Persuaders het ook prima doen. Je weet dat Master uitblinkrt in dynamiek

Cliff bied zelfs een paar Legacy luidsprekers aan op marktplaats. Ik vrees alleen dat ze te groot voor m'n luisterhok zijn.

Tweewegspeakers zijn niet echt m'n ding. Dat het middengebied uit een basspeaker moet komen staat me een beetje tegen. Maar dat hoeft niet altijd problematisch te zijn.

 

Open baffles zoals van Daudio zou ook kunnen.

Link to comment
Share on other sites

Een Persuader is een 2½-weg in een CC kast. Dan heb je dus geen tweeweg ;)

Ik vond de demo van de Daudio C1 bij ons op de club erg goed, maar de Cephei deed het afgelopen maand echt niet minder. Kristoffer biedt 'm ook kleiner aan, dus je hoeft echt niet de grote jongens te kiezen

 

http://www.audioclub-limburg.nl/verslag/de-cephei-202-van-zegers-music-innovations

Link to comment
Share on other sites

Een Persuader is een 2½-weg in een CC kast. Dan heb je dus geen tweeweg ;)

Ik vond de demo van de Daudio C1 bij ons op de club erg goed, maar de Cephei deed het afgelopen maand echt niet minder. Kristoffer biedt 'm ook kleiner aan, dus je hoeft echt niet de grote jongens te kiezen

 

http://www.audioclub-limburg.nl/verslag/de-cephei-202-van-zegers-music-innovations

Ziet er ook leuk uit.. Wakostda?

Link to comment
Share on other sites

Geen idee van je budget, maar mijn droomspeakers zijn de Franco Serblin Ktema´s, echt het overwegen waard. Stonden laatst nog tweedehands aangeboden op hifi.nl

Link to comment
Share on other sites

Tis toch sund, ga je daar geen spijt van krijgen? Wat veranderen in de bron kan ook erg veel meer luister plezier geven.

 

Spijt...? Toen ik van de Infinity's naar de Wilsons overstapte verklaarde iedereen mij voor gek. In het begin dacht ik toen ook wel eens... "waar ben ik aan begonnen ?". Maar wanneer ik nu hoor hoe het klinkt ben ik al jaren zeer tevreden. Af en toe wat veranderen houdt de zaak levendig. Een nieuwe uitdaging.

Link to comment
Share on other sites

Spijt...? Toen ik van de Infinity's naar de Wilsons overstapte verklaarde iedereen mij voor gek. In het begin dacht ik toen ook wel eens... "waar ben ik aan begonnen ?". Maar wanneer ik nu hoor hoe het klinkt ben ik al jaren zeer tevreden. Af en toe wat veranderen houdt de zaak levendig. Een nieuwe uitdaging.

 

Yup, iedere dag dezelfde speakers gaat vervelen. Maar dat heb je ook met andere speakers. Kun je dan niet beter je Watt Puppies houden en er 6 andere speakers bij kopen? Iedere dag een andere set. Dat houdt de zaak levendig.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, het verbaasd me Hans. Wisselen omdat je verveelt raakt van speakers kan ik me niet voorstellen :huh:  ^_^ , vooral met Wilson's niet, maar wél als je wat beters zou hebben gehoord. Dán kan ik het me juist wél weer goed voorstellen.....

Link to comment
Share on other sites

Ik zag vorige week nog een set Wilson Sabrina op een veilingsite voorbij komen, zou dat wat zijn? 

Anders: wat te denken van Kharma? - Hollands Glorie!!

 

Op die Sabrina werd uiteindelijke € 10.100,-  geboden. Incl. 16% veiling kosten en dan weer 21% BTW over het geheel komen ze dus bijna aan € 15.000,-. Nieuwe heb je voor € 20.000,-. Bovendien is die Sabrina een stuk eenvoudiger dan de W/P's en voor het grootste deel uit HDF. Ik denk dat ik daar dus weinig mee op schiet.

Link to comment
Share on other sites

 Ik denk dat ik daar dus weinig mee op schiet.

Het zal niet meevallen om met een verandering van luidsprekers een grote sprong te maken. Voor meer dynamiek zou je misschien beter naar andere versterking kunnen kijken al lijkt me dat geen waarschijnlijke stap voor je. Toch herinner ik me je opmerking dat de laatste versie van de Arrays mogelijk wat aan dynamiek heeft ingeboet.

Voor meer dynamiek dan de Watt Puppy's kunnen geven zou je misschien de overstap naar hoorns moeten maken en ook dat lijkt me in jouw geval geen stap die overwogen wordt. Maar qua dynamiek is er denk ik niets wat tegen hoorns op kan.

Link to comment
Share on other sites

Spijt...? Toen ik van de Infinity's naar de Wilsons overstapte verklaarde iedereen mij voor gek. In het begin dacht ik toen ook wel eens... "waar ben ik aan begonnen ?". Maar wanneer ik nu hoor hoe het klinkt ben ik al jaren zeer tevreden. Af en toe wat veranderen houdt de zaak levendig. Een nieuwe uitdaging.

Uitkijken naar iets anders kan ook heel leuk zijn. Het zijn prachtige speakers, waarschijnlijk ben je ze zo kwijt. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...