Jump to content

Nieuwe (andere) luidsprekers, maar wat ?


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • Members

Het 2e paar in de cinema...

 

ESS-CINEMA.jpg

 

... en voor wie nu wel eens wil weten hoe die dagen er nou zo uitzien als ondernemend importeur, nadat ze op 1e Paasdag waren gearriveerd bleken alle 4 de luidsprekers beschadigd! Je zet je er in 1e instantie overheen, dat is een probleem wat je met de Pasen toch niet oplost, en daar zal ik jullie ook niet mee lastig vallen, maar wat dachten jullie van deze: Vanochtend werd ik gebeld door dezelfde transporteur (die overigens niets met die schade te maken had), ze komen ze weer ophalen omdat de afhandeling bij de douane verkeerd was gegaan! Die moet ze vanmiddag, in de douaneloods van Schiphol, inspecteren! Boeltje weer inpakken, ze zijn net weer opgehaald, worden ze morgen weer opnieuw afgeleverd. In totaal weer een uur of 5-6 weggegooid, zie dat maar weer ergens te claimen. Soms he...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dat schadegebeuren mogen die Amerikanen oplossen, ik ga niks terugsturen. Dat gedonder met die transporteurs echter, ik ben dat onderhand zo zat, die kunnen een aardige claim tegemoet zien! Alsof ik niets beters te doen heb...

Link to comment
Share on other sites

Het probleem is altijd dat jou uren niet worden vergoed. Op zijn hoogst als je iemand daarvoor inhuurt. Maar ja wie loopt dat risico.

 

Je zou overigens kunnen stellen, dat je het product niet op de markt kunt brengen voordat het hifi seizoen eindigt. Je moet m.a.w. de introductie uitstellen. Daardoor loop je schade op (omzetderving). Ik zou het zeker proberen als je het een beetje hard kunt maken.

 

Verder bestaat er materiele schade en immateriële schade. Dat laatste wordt hier in NL niet vlug vergoed. Zou voor Sylvana op kunnen gaan.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Dat is gemakkelijk. Zie je iets interessants, kopieer (met Ctrl-C) dan de adresregel van je browser, en 'paste'/plak (met Crtl-V) die in een bericht.

 

Het kan ingewikkelder, maar dat hoeft niet.

Link to comment
Share on other sites

mumsoft, on 20 Apr 2017 - 11:51 AM, said:

Dat is gemakkelijk. Zie je iets interessants, kopieer (met Ctrl-C) dan de adresregel van je browser, en 'paste'/plak (met Crtl-V) die in een bericht.

 

Het kan ingewikkelder, maar dat hoeft niet.

Die actie is lastig op een iPad ..... :blink:  

Link to comment
Share on other sites

Op android: url regel lang vinger erop (terwijl de url geselecteerd is). Tekstselectie > kopieren,

 

Naar target gaan, lang vinger op 1 plek houden: tektselectie>plakken

 

Ik haat vingerschermen

Link to comment
Share on other sites

Oh is de I pad weer mijn probleem?

Op het moment dat je iets koopt wel Carl.  Het is áltijd even uitzoeken hoe iets werkt, dat komt echt niet zomaar "aanwaaien" En niet alleen met een iPad.

Gelukkig bestaat Google waar je veel kunt vinden ;) Maar wij systeem beheerders zeggen: "RTFM"  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Overigens staat de verandering van luidsprekers op een laag pitje. De verkoop liep/loopt niet en bovendien heb ik nog niks beters gevonden (betaalbaar dan hé). Misschien de ESS?

Was voorspeld, met een reële vraagprijs zal het vast lukken...

Edited by S@m
Link to comment
Share on other sites

Was voorspeld, met een reële vraagprijs zal het vast lukken...

 

Ik had de "bieden vanaf" prijs verlaagd, maar zelfs daar kwam geen reactie op.

Ik ben nu op het punt dat ik door heb, dat er waarschijnlijk zo veel geld bij moet om het beter te laten klinken, dat ze mooi blijven staan.

Link to comment
Share on other sites

Een Persuader is een 2½-weg in een CC kast. Dan heb je dus geen tweeweg ;)

Ik vond de demo van de Daudio C1 bij ons op de club erg goed, maar de Cephei deed het afgelopen maand echt niet minder. Kristoffer biedt 'm ook kleiner aan, dus je hoeft echt niet de grote jongens te kiezen

 

http://www.audioclub-limburg.nl/verslag/de-cephei-202-van-zegers-music-innovations

 

De Cephei werd gisteren op onze audioclub gedemonstreerd. Kristoffer heeft wat aan het wisselfilter tussen het laag en midden aangepast. Dat pakte in onze ruimte echt niet goed uit. De zaal was na de pauze voor de helft leeg. Het pulsgedrag bij b.v. gitaar en piano was extreem goed. Ook het laag kwam bijzonder goed uit de verf. Maar stemmen helemaal niet.  

Link to comment
Share on other sites

Mooi Duck, maar dan zou ik denk ik wel voor de Pro versie met een woofer minder gaan (Edit: zie dat ze actief en zeer prijzig zijn).

 

of de spulletjes van Geithan of Strauss. Met dit soort mastering monitoren haal je dan wel niet de 'werkelijkheid' in huis, maar wel wat men in de masteringstudio heeft gehoord.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...