Sign in to follow this  
Followers 0
Hans van Liempd

Mijn Wilson Watt/Puppy 5.1E gaan me verlaten

37 posts in this topic

Ik speel ondertussen bijna 7 jaar met de Watt Puppy's en merk dat er veel vraag naar dergelijke luidsprekers is. Er staat nauwelijks iets te koop en wat er is, mankeert wat of is snel verkocht.

Tijd voor een nieuwe uitdaging op speakergebied. Maar eerst de Wilsons verkopen.

http://link.marktplaats.nl/m1143136416

IIk heb de Wilson Watt Puppy's nu bijna 7 jaar. Tijd om weer eens wat anders te gaan proberen. Maar het valt me op dat er erg weinig echte high-end luidsprekers worden aangeboden. Het moet daarbij ook nog passen bij mijn voorkeur voor dynamiek en natuurlijkheid.

Eerst de Wilsons maar eens verkopen en tegelijk gaan zoeken. Watt Puppy's 7 of 8 zouden heel goed kunnen, maar door de grotere baskasten vraag ik me af of dit niet te groot voor m'n ruimte wordt. Avalon is best mooi, maar minder dynamisch dat wat ik graag wil. Focal heeft heel mooie nieuwe modellen evenals Dynaudio en Kef.

Misschien hebben jullie ideeën?

http://link.marktplaats.nl/m1143136416

Misschien moet je helemaal geen high-end speakers meer willen :unsure:

Misschien moet je helemaal geen high-end speakers meer willen :unsure:

Wie weet, maar het moet voor mij minstens zo goed klinken dan de W/P's. Daar ben ik nog steeds erg tevreden mee. Maar een nieuwe uitdaging lijkt me wel wat.

Er staat een mooie set Blumenhofers op MP.

Er staat een mooie set Blumenhofers op MP.

De FS 1. Waarschijnlijk van Fritz de With geweest. Die ken ik vrij goed, maar zijn wat groot voor m'n luisterhok. De FS2 zou beter passen.

Maar ik heb een ander topic geopend voor de keuze.

Ik verwacht dat ze nog lang blijven Hans. 

Ik verwacht dat ze nog lang blijven Hans. 

Dat betwijfel ik. De advertentie is al 135 keer bekeken en is al 3 keer bewaard. Niet dat dit veel zegt, maar interesse is er zeker.

Zaterdag haberth HL5 plus beluisterd bij beterbeeldengeluid....erg mooi, midden was subliem (alleen pak minder laag dan je gewend bent denk ik).

Ook nog de nieuwe sonus faber (rhapsody) beluisterd ......tja mooi gemaakt, geluid...neen (miste van alles, hadden pas ruim100 uur gespeeld, maar dat komt in het midden en hoog echt niet goed met nog 100 uur spelen).

Benieuwd wat het gaat worden, want die puppy's zijn best een uitdaging om daar iets anders voor te vinden.

Nieuwe Watt Puppies? :D

Nieuw zijn ze er niet meer, dat is nu de Sasha. Van de jongere W/P en Sasha is de baskast een stuk groter. Het laag zou daarmee wel eens te veel voor m'n 24m2 kamer kunnen worden.

Ik zag vorige week nog een set Wilson Sabrina op een veilingsite voorbij komen, zou dat wat zijn? 

Anders: wat te denken van Kharma? - Hollands Glorie!!

Hans ik zou eens kijken naar een Wilson Sabrina, als je te vreden bent over je Watt/Puppy. Ze zijn ietsje kleiner maar klinken echt geweldig.

Edited by Jeroen Bakker

Ik heb ondertussen besloten dat ze blijven. Er moet zo veel geld bij om iets vergelijkbaars te krijgen, dat het pure onzin zou zijn.

Heel verstandig, Hans.

Je krijgt echt niets gelijkwaardig of beter terug voor dat geld.

• Ik vind het op z'n minst "apart": te koop zetten, uit de verkoop halen, weer te koop zetten.... :D :D :D. Al met een paar dingen gezien de laatste tijd :huh: :P

Fijn dat je het hebt kunnen bijleggen met je Wilson Watt/Puppy 5.1E Hans. We leefden erg met je mee, moet een zware tijd geweest zijn :D

Nou het is een groot besluit om te nemen. Niet om licht op te vatten als audiofiel.

13 hours ago, René N. said:
  • Ik vind het op z'n minst "apart": te koop zetten, uit de verkoop halen, weer te koop zetten.... :D :D :D. Al met een paar dingen gezien de laatste tijd :huh: :P

Ik heb alleen de W/P's uit de verkoop gehaald, verder niks. De draaitafel met platen e.d. is altijd  te koop gebleven.

18 hours ago, KT88 said:

Heel verstandig, Hans.

Er mocht best wat bij, maar om er nou € 10.000,- voor wat beters bij te moeten leggen...?

Een paar Harmonizers erop? Dat kost je de kop niet.

23 hours ago, KT88 said:

Heel verstandig, Hans.

.... zou ik niet zo hard stellen, de ruimte is nogal bepalend in dit geval.......en dan wordt het wel erg lastig

De huidige speakers waren ook al lastig in de ruimte te passen.

Zijn eigenlijk een paar maten te groot.

Met veel kunst en vlieg werk is uiteindelijk de juiste positie gevonden.

Zie hier wat de strubelingen zijn geweest.