Jump to content

Nieuwe console Thorens 160


carl
 Share

Recommended Posts

Mijn nieuwe console is op 4 schroefjes na klaar. Gelukkig ligt de zaak naast AH.

 

Maar hoe haal je het loopwerk nu uit de oude console. Ik denk dat je daarvoor die 4 zwarte dingetjes op de hoeken ervan af moet halen. Voor de zekerheid vraag ik het even.

Link to comment
Share on other sites

Staat dat niet in de handleiding dan? Voor mijn Dual moet je de schroeven losdraaien, even loswippen en dan omhoog draaien. Listig systeem.

Voor de zekerheid zou ik een foto plaatsen, als ik jou was. Hoewel, iedereen hier weet natuurlijk wat een 160 is. <_<^_^

Link to comment
Share on other sites

Dopjes eraf wippen met een kleine platte schroevendraaier of een priem. Onder elk zwart dopje zit een dikke kruiskop schroef. Die draai je er helemaal uit en dan kun je alles zo uit de ouwe plint tillen.

tussen plint en bovenplaat ziten nog 4 witte afstandsbussen, die moet je ook mee over zetten.

 

Boor de gaten voor de schroeven eerst even voor in de hoekverbinders van de nieuwe plint, anders heb je kans dat die gaan splijten als je de schroeven erin draait.
(dat geldt ook voor de gaten voor de bodemplaat)

Link to comment
Share on other sites

Pjotr, on 11 Feb 2017 - 3:50 PM, said:

De ontwerper/maker van je nieuwe plint zal dat toch allemaal wel weten? Neem aan dat die niet zomaar even een eindje weg heeft zitten breien.

Die plint komt van mij en is niet meer dan een (olmen) frame met hoekverbinders. Er zitten nog geen gaten in.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Hij zit in principe in elkaar. Ik had de uitsparing voor de stroomdraad in de bodemplaat iets te krap, dus dat moest even bijgewerkt worden en aangestipt. Dat droogt nu en dan is het alleen maar een kwestie van 4 schroeven aandraaien. Ik heb nog geleerd dat met een verzinken kop te doen.

 

Het is trouwens iep en geen olm volgens mij Roger en dat vier maal in de matlak, erg fraai. Het heeft even geduurd voordat ik matte zwarte verf voor de bodemplaat had gevonden, maar van onderen ziet het er ook goed uit. En nu nog een nieuw MC element. Hij komt beneden in de huiskamer bij de klassieke Quad/Cabasse combi. Vandaar de aankoop van een MC module.

 

En ik heb inderdaad veel dingen lopen Kraus, maar haasten doe ik niet meer. Het interesseert me niets als het een week later komt.

 

PS ik snap niet dat ze zo'n 160 niet kunnen namaken voor een habbekrats in China.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Toevallig heb ik een Oracle, twee Thorensen (een 160 en een 320) en een Dual 1019 Wiel. Allemaal speelklaar en in goede conditie. Ik heb hier twee sets: een boven en een beneden en laat het duidelijk zijn de Oracle is natuurlijk veel beter dan de anderen. Aan de andere kant wel leuk en leerzaam om het uiterste uit die Thorensen te halen. Eigenlijk wil ik er nog een draaitafel bij, maar dan een massa draaitafel. Genoeg subchasis. Een Dais lijkt me wel wat.

 

PS weer wat geleerd Roger, erg mooi hout, past goed bij de Thorens 160.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Je moet natuurlijk liefhebberij hebben in oude draaitafels Wiel. Ik heb eens een tweede hands van 50 euro gehoord met een element van meer dan 1000 erop. Was niet mis.

Link to comment
Share on other sites

Ik ken dat. Voor Alex, ex-wiskunde leraar ook altijd papier. Je kunt er alleen zo verdomd slecht iets in opzoeken. Geschiedenis, ho maar.

Wanneer ben ik ook alweer bij Carl geweest, effe opzoeken...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb weer een papieren agenda. Oude telefoon van mijn vrouw gaat in noodgevallen mee - heerlijk.

 

Jawel, maar daar krijg je die schroeven van je TD160 niet mee los. Daar heb je een superdupersmartfoon voor nodig met ingebouwde schroevendraaierset :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jawel, maar daar krijg je die schroeven van je TD160 niet mee los. Daar heb je een superdupersmartfoon voor nodig met ingebouwde schroevendraaierset :lol:

Maar dan wel een van Zwitserse makelij hè.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik ga morgen op bezoek bij iemand die Thorens sokkels maakt.

Hij heeft ook de sokkel van een Feikert nagebouwd met daarin een Lenco met dubbel platter en een Schroeder tonearm.

Hij gaat voor mij een headshell naar voorbeeld van een Yamamoto maken van Wenge hout.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...