Jump to content

Muziekbeleving bij Cock


mumsoft
 Share

Recommended Posts

Ik geloof zonder meer dat het bij Cock beter dan wat ik al goed vind klinkt.

Ik heb bij de show van Audio 21 in Apeldoorn hem horen praten over ook vintage audio waarvan hij zei dat dat net zo goed kan klinken als High-End.

Ik geloof dat zonder meer.

Wel is het zo naar eigen ervaring gesproken dat de ambiance en de persoon waar men op bezoek is bij veel luisteraars meeweegt in de conclusie.

Ik zou mij ook wel thuisvoelen in de ambiance bij Cock veel vintage begrijp ik en i love it.

Toch is het telkens een persoonlijke ervaring en zo zie ik het.

Link to comment
Share on other sites

Ja de meningen zullen verschillen over de LS50.

Is er ooit iets op de markt geweest waarover iedereen het eens is/was dat het goed was/is?

Het enige wat op gaat is zo'n beetje dat vrijwel iedereen (tijdelijk) tevreden is met datgene wat hij zelf heeft (en dat is geen slechte score vanuit consumenten oogpunt bekeken)

Link to comment
Share on other sites

Is er ooit iets op de markt geweest waarover iedereen het eens is/was dat het goed was/is?

Het enige wat op gaat is zo'n beetje dat vrijwel iedereen (tijdelijk) tevreden is met datgene wat hij zelf heeft (en dat is geen slechte score vanuit consumenten oogpunt bekeken)

 

 

:D  :D

Link to comment
Share on other sites

Die vraag moet je maar voor je zelf beantwoorden. Het gaat mij ook niet om goed of slecht. Ik haakte alleen in op Duck zijn eerdere constatering in dit draadje: http://www.high-endforum.nl/topic/15041-muziekbeleving-bij-cock/?p=471332

Wil overigens nog even benadrukken dat dit geen kriiek was op de luisterverslagen (zou niet durven, bovendien ieder verslag is een kadootje), maar gewoon een constatering. Het viel me op dat iedereen zeer enthousiast was en zelfs forumgenoten met ee bovengemiddeld geluid thuis (waar ze van aangeven zeer gelukig mee te zijn)  verzuchten dat het thuis nooit zo goed klonk. Dat is toch opvallend...

En nu lees ik ook nog dat de akoestiek bij Cock niet heel bijzonder is, of beter, nauwelijks akoustische aanpassingen bevat (neem aan wel veel aandacht voor de juiste plaatsing van de speakers).

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet opvallend als je de verslagen goed leest. In bijna alle verslagen wordt melding gemaakt van een bovengemiddelde set. Te beginnen met de stroomvoorziening en eindigend in de flink gemodde KEF LS-50. Het is een zeer afgewogen geheel. Naar de woorden van Cock: als ik bijv. de vv vervang voor iets anders is het resultaat al beduidend minder. Evenaring van een dergelijke set thuis, is voor een gemiddeld forumlid m.i. dan ook onmogelijk. 

Link to comment
Share on other sites

Er staat geloof ik nog een afspraakje dat Cock met zijn cd-speler hier komt. De Harmonizers staan er al, dus dat schiet op ;)

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

Marc ,wil ik wel erbij zijn als het kan ,neem ik mijn tablet met dac mee en luisteren wat het verschil is op jouw combinatie, winnaars bestaan niet het past of het past niet.

 

Mvg wol

 

Afwachten. Eerst maar eens kijken of en wanneer Cock kan komen. Ik houd je wel op de hoogte via pm

Link to comment
Share on other sites

Wil overigens nog even benadrukken dat dit geen kriiek was op de luisterverslagen (zou niet durven, bovendien ieder verslag is een kadootje), maar gewoon een constatering. Het viel me op dat iedereen zeer enthousiast was en zelfs forumgenoten met ee bovengemiddeld geluid thuis (waar ze van aangeven zeer gelukig mee te zijn)  verzuchten dat het thuis nooit zo goed klonk. Dat is toch opvallend...

En nu lees ik ook nog dat de akoestiek bij Cock niet heel bijzonder is, of beter, nauwelijks akoustische aanpassingen bevat (neem aan wel veel aandacht voor de juiste plaatsing van de speakers).

Andersom kan ook  :)

Link to comment
Share on other sites

Beter dan bij Jerry heb ik nooit gehoord,dat was dan ook een apparte setting.

En ook daar hadden sommige mensen kritiek op de weergave,en waarom ook niet.

Wel was elke luisteraar onder de indruk van de muzikale weergave die hij uit zijn oude spullen set wist te halen.

Buiten dat was het toch wel de akoustiek die maakte dat het zo klonk,hij had een zeer korte nagalmtijd.

Hij probeerde het te laten klinken zoals de band op het podium stond. Instrumenten of zang wat naar voren achteren of  vanuit de zijkant kwam.

Zijn Acoustats klonken geweldig goed.

Link to comment
Share on other sites

Er staat geloof ik nog een afspraakje dat Cock met zijn cd-speler hier komt. De Harmonizers staan er al, dus dat schiet op ;)

Ha, en ik wil ook nog eens langskomen (met 10cc cd). Balen is dat ik sinds een paar dagen last heb van mn linker knie (ouwe hardloop kwaal) welke ook normaal lopen pijnlijk maakt (meestal liep ik vanaf station)

Link to comment
Share on other sites

10cc cd? Die zal ik toch al hebben, in de Olive staan die bovenaan in de artiestenlijst. maar leuk dat je nog eens wilt langskomen, de vorige keer was het hier niet echt je-van-het. Vervelend dat je knie opspeelt, want het is zeker een leuke wandeling vanaf CS. Maar er gaan ook aardig wat bussen die hier vlakbij stoppen.

Alleen die drie trappen, hè, dat wordt misschien lastig. Ik voel soms ook wat in een knie, en denk dan... hoe lang nog?

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet opvallend als je de verslagen goed leest. In bijna alle verslagen wordt melding gemaakt van een bovengemiddelde set. Te beginnen met de stroomvoorziening en eindigend in de flink gemodde KEF LS-50. Het is een zeer afgewogen geheel. Naar de woorden van Cock: als ik bijv. de vv vervang voor iets anders is het resultaat al beduidend minder. Evenaring van een dergelijke set thuis, is voor een gemiddeld forumlid m.i. dan ook onmogelijk. 

Misschien gemist, maar ik heb eigenlijk nooit een set beschrijving gezien, naast de gemodificeerde Kefs. Zag wel plaatjes van meen Sonore versterking, maar daar heb ik ook nooit veel meer gezien dan de (houten) buitenkant. Zal best goed zijn, maar is het echt zoveel beter dan bv het spul van Hans (en waarom)? Waarom hoorde men in een ouwe luister test (elders) nauwlijks verschil tussen een dikke amp van 10K en een goedkope Sony? Dat zijn dingen die me intigreren.

 

Natuurlijk verwacht ik niet dat in een luisterverslag alles verklaard kan worden. Maar iets meer inhoud zou leuk zijn (zoals bv Kraus wel deed met het wijzen op de aandacht op het onhoorbare (hoewel je heel concreet daar nog weinig mee kan)).

Link to comment
Share on other sites

10cc cd? Die zal ik toch al hebben, in de Olive staan die bovenaan in de artiestenlijst. maar leuk dat je nog eens wilt langskomen, de vorige keer was het hier niet echt je-van-het. Vervelend dat je knie opspeelt, want het is zeker een leuke wandeling vanaf CS. Maar er gaan ook aardig wat bussen die hier vlakbij stoppen.

Alleen die drie trappen, hè, dat wordt misschien lastig. Ik voel soms ook wat in een knie, en denk dan... hoe lang nog?

Het ging op de Steve Hoffman gouden variant.

 

Trappen lukt wel als ik het werk door mn rechter been laat doen.

Link to comment
Share on other sites

Ah, goud. Leuk!

 

Maar Thingman heeft allang uitgelegd waarom het daar zoveel beter klinkt dan in menig ander setje. "Gewoon" zoveel mogelijk alles uit de keten slopen wat niet nodig is, of vervangen door iets beters (klankmatig). Een versterker met een stuk of 70 trafootjes, allemaal voor het laag, en steeds minder naar het hoog toe. Een cd-speler met niks dan een paar draadjes (zei hij), aangepaste filters in de spiekers.

Wat je krijgt is een set die vrijwel geen strobreed in de weg legt voor de structuurinformatie. Vrijwel...

 

Heb je daar wat aan? Geen idee, het vergt een grote kennis van zaken, het opruimen van vooropgezette meningen, een frisse blik, en prima oren.

Link to comment
Share on other sites

Ah, je bedoelt Jerry?

Nee, je kunt ook bij Cock luisteren en vooral goed luisteren wat hij zegt (veel) en dan met die tips je eigen set verder op orde brengen.  Kan zomaar  ;) Fijne vent die Cock, nooit te beroerd om een ander op te helpen  :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...