Jump to content

Muziekbeleving bij Cock


mumsoft
 Share

Recommended Posts

,en ivan en Kraus als jullie niet lagen te slapen heb ik het op dit forum gehad en die deden geen respons, en dat mag ook.

 

Mvg wol

kun je dit vertalen?

Ik heb sterk het vermoeden dat je onbegrijpelijk taalgebruik de warrigheid van je gedachten daarentegen met de hoogst mogelijke nauwkeurigheid weergeeft m.a.w. het is niet het gebrek aan beheersing van de taal maar het gebrek aan heldere gedachten dat ten grondslag ligt aan alles wat je hier allemaal neer kliedert

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

Er zijn mensen die houden van kleuring, die heb je gewoon, en als je een gekleurde draaitafel hebt met een gekleurde speaker dat past bij elkaar.

 

Mvg niet gekleurde wol.

Goed combineren is ook een kunst. Of de spullen dusdanig aanpassen dat het wél klopt. En dat laatste is wat Cock doet.

 

Jouw plaat blijft hangen. Een schop tegen de jukebox?

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Ik pieppel niks omhoog, ik moet het doen met een tripath en een antieke jamo speaker met Philips 212 en een Sony tuner van 30 euro,e en mijn streamer is mijn allerlaatste aanwinst een Android smartphone  van 50 euro's :)  .

 

Mvg wol

En jouw verhalen over "mijn Magnepans en mijn Mangers" dan?

Link to comment
Share on other sites

Ik weet dat Cock in het verleden gezegd heeft dat hij graag een boek zou willen schrijven om de hifikennis van wel eer te delen, want dat wordt niet meer onderwezen volgens hem. Mocht het moment zich aanbieden dan biedt ik me graag als zijn secretaris aan, maar ja ik ben niet elektrotechnisch onderlegt.

 

Mocht hij ooit met pensioen gaan dan zal het Pjotr moment zich misschien makkelijker aanbieden. Ik denk dat het bij een opgaande nieuwe markt die tamelijk groot is het delen van innovaties makkelijker gaat zoals in de jaren 1950 en 1960. Maar kennis delen in een concurrerende markt blijft uniek. Want het is je enig onderscheidende vermogen vandaag de dag.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet dat Cock in het verleden gezegd heeft dat hij graag een boek zou willen schrijven om de hifikennis van wel eer te delen, want dat wordt niet meer onderwezen volgens hem. Mocht het moment zich aanbieden dan biedt ik me graag als zijn secretaris aan, maar ja ik ben niet elektrotechnisch onderlegt.

 

Mocht hij ooit met pensioen gaan dan zal het Pjotr moment zich misschien makkelijker aanbieden. Ik denk dat het bij een opgaande nieuwe markt die tamelijk groot is het delen van innovaties makkelijker gaat zoals in de jaren 1950 en 1960. Maar kennis delen in een concurrerende markt blijft uniek. Want het is je enig onderscheidende vermogen vandaag de dag.

Kennis delen vind ik  geen probleem, de meeste kunnen het toch zelf niet.   :) Of nog beter: "hebben géén tijd"  B)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik pieppel niks omhoog, ik moet het doen met een tripath en een antieke jamo speaker met Philips 212 en een Sony tuner van 30 euro,e en mijn streamer is mijn allerlaatste aanwinst een Android smartphone  van 50 euro's :)  .

 

Mvg wol

En dan wel commentaar op een of iets anders  :confused:

Link to comment
Share on other sites

Dat was geenzins mijn bedoeling.

 

Neemt niet weg dat je wel een punt hebt en de verslagen weinig anders dan halleluja zingen. Nu valt het ook niet mee om tegen de woordenstroom van Cock in te zwemmen en überhaupt het roer vast te kunnen blijven houden. En als er dan voor jou nogal onbekende muziek gedraaid wordt, heb je het daarme te doen. Dan is het helemaal lastig.

 

Dit is overigens geen kritiek op Cock, integendeel. Het lijkt er meer op dat men maar heel weinig een echt goede holografisch presterende set beluisterd heeft in zijn leven.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Dan ga je toch zelf naar Cock toe, Pjotr? Kom je terug met een verslag voor het hele forum helemaal zoals je het zelf wilt. Cock is altijd zeer gastvrij en open. ^_^

 

Daarbij zijn er altijd punten van kritiek maak je daar geen zorgen over. We blijven natuurlijk audiofielen en Nederlanders, Pjotr. Als ik een volgende keer ga neem ik mijn eigen muziek weer mee. Bij mijn eerste sessie klonk Coldplay niet helemaal als Coldplay, dat kan aan de productie liggen die onder de microscoop zwaktes begint te vertonen, maar dat kan ook aan het systeem liggen. De stem van Chris klonk net even anders. Maar dan wel met LP's want deze kan ik beter beoordelen. Gelukkig staat er weer een draaitafel. Maar nu wijk ik misschien wat af van de audiofiele fans, die veelal standaard goede opgenomen muziek hebben uit de klassieke wereld of de jazz of de bekende labels. En zelfs dan nog blijft buiten kijf staan voor mij, dat de muziek zoals deze wordt weergegeven door het Sonore AC systeem boven het maaiveld uitsteekt. Heul, heul, heul heul ver. Dat Cock een goed holografische stereoset gecreëerd heeft klopt helemaal, al het andere klinkt op eens als geluid uit dozen. Misschien nog wat tweaken en perfectie is bereikt. Blijft kritiek dan nog bestaan op het maaiveld? Natuurlijk! Want het is het maaiveld... Heerlijk die Nederlandse identiteit :wub::)  Dan kunnen we daarna weer Duitse, Britse of Amerikaanse fabrikanten afsabbelen <_<:D  Leuk woord sabbelen :P

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

Geen idee waarom  ik zou moeten doen wat anderen achterwege laten Ivan. Misschien ga ik nog wel eens buurten bij Cock, maak je niet ongerust. Maar dan niet voor anderen.

 

En i.d.d., sabbelen lijkt hier wel de favoriete forum activiteit :lol:

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Je moet doen wat je goed kunt, zo sta ik er in. Als je naar Cock gaat, kom je veel meer te weten dan wat je in een A4tje in dit topic kunt proppen. Jouw honger naar technische details zou Cock best goed kunnen voeden, als hij daar zin in heeft. Ga je niet, gemiste kans. Dan moet je het gewoon doen met wat hier neergepend wordt. <_<

Link to comment
Share on other sites

Verslagen van bezoekers is natuurlijk altijd informatie uit de 2e hand. Daar zit altijd enige "vervorming" in (om dicht bij huis te blijven, Of "kleuring" voor Wol), Het zou geweldig zijn om wat inkijk onder de tipjes van de sluiter van de meester zelf te krijgen. Ik snap natuurljk best dat niet iedereen zin en tijd heeft om allerlei white papers te schrijven (hoewel het wel een goede methode is). Leuk idee is wellicht om wat youtube filmpjes te maken waar het een en ander uitgelegd wordt. Beetje zoals Hans van Beekhyuzen doet    https://www.youtube.com/channel/UCR4tuhqPppVp-PD0q17sPEA

En als je het in het engels doet  en genoeg views hebt, verdien je nog was aan de adds ook (genoeg mensen leven er zelfs van).

 

Verschil is natuurlijk wel dat je dan niet kunt luisteren naar het resultaat. Maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat Cock iedere avond een prive college geeft (hoewel ik aan neem dat ie het eigenlijk we leuk vind om te doen)

Link to comment
Share on other sites

Waarom zou ik moeten doen wat anderen achterwege laten Ivan? Misschien ga ik nog wel eens buurten bij Cock, maak je niet ongerust. Maar dan niet voor anderen.

Leuk! Maar hoe bedoel je met achterwege laten? Kraus hoeft zijn ervaring niet te delen, Marc ook niet. Tenzij je regels wil opstellen hoe een forumverslag er uit hoort te zien, dat kan ook. Maar dan nog zal een technisch onderlegt persoon altijd meer kunnen begrijpen en vastleggen dan de ervaren luisteraar. Wie weet komt dat nog in de toekomst van het forum :)

Link to comment
Share on other sites

Het gaat niet om het technische Ivan, al is het wel een deel van de pudding. Ik blijf het merkwaardig vinden dat je op een audioforum sowieso niet wat meer diepgang van luisterverslagen mag verwachten. En men gelijk maar op de man gaat spelen als je daar een opmerking over maakt.

Link to comment
Share on other sites

Geen idee waarom  ik zou moeten doen wat anderen achterwege laten Ivan. Misschien ga ik nog wel eens buurten bij Cock, maak je niet ongerust. Maar dan niet voor anderen.

 

 

Dit is "de pot verwijt de ketel".

Link to comment
Share on other sites

......op een audioforum sowieso niet wat meer diepgang van luisterverslagen mag verwachten.......

 

Dank je Pjotr...... Maar we schrijven die verslagen allemaal vanuit onze eigen beleving, met of zonder (ik dus  :() technische achtergrond. En om het op mezelf te betrekken: ik ga niet klakkeloos alles opschrijven wat er verteld is, maar ik probeer er ook een verhaaltje van te maken met de dingen die mij opvallen, of die ik goed vind, of die mij raken.

 

Wat versta jij onder diepgang dan?

Link to comment
Share on other sites

Dank je Pjotr...... Maar we schrijven die verslagen allemaal vanuit onze eigen beleving, met of zonder (ik dus  :() technische achtergrond. En om het op mezelf te betrekken: ik ga niet klakkeloos alles opschrijven wat er verteld is, maar ik probeer er ook een verhaaltje van te maken met de dingen die mij opvallen, of die ik goed vind, of die mij raken.

 

Wat versta jij onder diepgang dan?

 

Ach wie de schoen past trekke hem aan, de goeden niet te na gesproken ;) Voor wat meer diepgang en wat meer structurele set beschrijving, kijk eens naar wat luisterbezoekjes op het Hear forum van 10 jaar of langer terug of zo. Er staat genoeg.

Link to comment
Share on other sites

de goeden niet te na gesproken ;)

de goeden???

Dus er zijn ook slechten?

Wie hier een verslag schrijft van een luisterbezoek bedrijft geen journalistiek maar geeft een subjectieve indruk van hoe het bezoek is beleefd en kan dat in elke vorm gieten die hij maar wil. Het zijn veelal dezelfde mensen die toen en nu schrijven en op hun manier verslag doen. Er worden geen checklists afgewerkt. De verslagen zijn bovendien tamelijk eensluidend. Dat zegt ook iets. En zoals eerder opgemerkt, niemand die de moeite neemt om een verslagje te schrijven heeft het gevoel dat hij (hopelijk ooit ook eens een zij) aan een bepaalde norm moet voldoen.

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

de goeden???

Dus er zijn ook slechten?

Wie hier een verslag schrijft van een luisterbezoek bedrijft geen journalistiek maar geeft een subjectieve indruk van hoe het bezoek is beleefd en kan dat in elke vorm gieten die hij maar wil. Het zijn veelal dezelfde mensen die toen en nu schrijven en op hun manier verslag doen. Er worden geen checklists afgewerkt. De verslagen zijn bovendien tamelijk eensluidend. Dat zegt ook iets. En zoals eerder opgemerkt, niemand die de moeite neemt om een verslagje te schrijven heeft het gevoel dat hij (hopelijk ooit ook eens een zij) aan een bepaalde norm moet voldoen.

 

Die vraag moet je maar voor je zelf beantwoorden. Het gaat mij ook niet om goed of slecht. Ik haakte alleen in op Duck zijn eerdere constatering in dit draadje: http://www.high-endforum.nl/topic/15041-muziekbeleving-bij-cock/?p=471332

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...