Jump to content

ArciTec Acoustic Eros luidsprekers, informatie gezocht!!!


SMarcel
 Share

Recommended Posts

Beste Audio liefhebbers,

 

Ik ben sinds kort in het bezit gekomen van een paar mooie ArciTec Acoustic Eros luidsprekers. Deze zien er niet alleen goed/mooi uit, maar (en dat is het belangrijkste) ze klinken ook nog een super.

 

Deze speaker heeft mijn interesse getrokken om daar meer van te weten te komen maar mijn zoektocht op internet levert niet veel en dat licht niet aan mijn kunnen van zoeken op internet!

 

Daarom doe ik dus hier een berichtje m.b.t. het verzoek of er Audio liefhebbers zijn die mij kunnen voorzien van informatie over dit merk en mooier nog over het type Eros. Het liefst natuurlijk in PDF format zodat ik daar een mooi printje van kan maken.

 

Wat ik zelf er over weet is dat er nog een Athena model is en dat het uit Denemarken komt, ja hoor typisch weer Danish Design. Ik heb een adres www.arcitec.dk gevonden maar deze link doet niets.

 

Dus u begrijpt, alle informatie is van harte welkom en ik zie het met veel belangstelling tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

Marcel

Edited by SMarcel
Link to comment
Share on other sites

Kennlijk is het bekent in rusland

 

(google translate rusaies > nederlands)

 

De belangrijkste parameters

type

    
outdoor, passief, reflex

Geluidsproductie
    
monopolar

afspraak

    
voorluidsprekers

Inhoud van de verpakking
    
2 luidsprekers

kenmerken

Aantal banden

    
2

macht

    
100W

maximumcapaciteit

    
150 w

gevoeligheid

    
88 dB

impedantie

    
8 ohm

Frequency Range

    
50-20000 Hz (+/- 3 dB)

crossover-frequentie
    
2,5 kHz

radiatoren

radiatoren
    
dynamisch

RF-zender
    
25,4 mm, koepel

LF transducer
    
127 mm

ontwerp

doornen

    
is

bovendien

afwerkingen
    
zwart zilver

Afmetingen (BxHxD)

    
170x1015x125 mm

gewicht

    
7.5 kg

 

https://market.yandex.ru/product/396678/spec?hid=90548&track=tabs

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Verrek die stonden bij Trump op de hotelkamer.

Ja, heb ook heel veel moeite moeten doen om weer de originele kleur (aluminium) terug te krijgen, waren om de één of andere reden met een vreemdsoortige goudkleurige substantie overgoten.

Link to comment
Share on other sites

Hallo forummers,

Ik heb de speaker losgeschroefd en de mid/bas is inderdaad van Peerless en de informatie achterop is als volgt;
Qc: 011106
Cat.no: 830588
Streepjecode: 5 702548 305887
Z: 8/6Ohm

V.w.b. de tweeter, die lijkt heel erg op de Peerless NDT-53 alleen zit er op de achterzijde een soort vierkant kunststof blokje wat bestaat uit allemaal omhoog staande kunststof pinnen. Soort spijkerbed in het klein.

Even aangesloten en het blijkt dat dit een zeer volwassen luidspreker te is met een goede plaatsing en een zeer ruim bemeten laag vermogen. Het verraste mij volkomen want ik had meer het idee dat deze speaker veel meer op zijn plek zou zijn in zo'n 5.1 of 7.1 opstelling waar de fundering wordt verzorgt door zo'n earthquake kubus (subwoofer). Niet echt mijn ding.

Dus vandaar ben ik uitermate blij verrast met wat deze speaker presteert, heb hiervoor zelfs mijn Canton Reference 9.2DC naar zolder verbannen.

 

Groeten,
Marcel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...