Jump to content
High-End Forums
Sodejuu

Het volgende "slachtoffer" van Cock

Recommended Posts

Volgens mij is het enige wat Wol voortdurend in de kliko flikkert andermans mening en beleving. En zijn geloofwaardigheid.

Het lijk wel sekte,de stroom kom 40 kilometer van de centrale je pakt het wondermiddel Sonore en in eens heb je nieuwe stroom,of je hebt een cd player ,sonore er tussen en alles smelt onder de zon ,foking bull shit, ik geloof er geen sodemieter van. dan zouden de andere kabel fabrikanten troep maken .

mvg wol

Zeg, ongelovige Thomas, al eens in R'dam geweest?

Foking bull shit... Drie woorden, drie taalfouten. "Language is a virus". :) 

En 16 taalfouten in dat hele drieregelstukje, ik geef het je te doen!

Edited by thingman

Misschien moet Cock met zijn hele handel naar Duitsland verhuizen. Dan krijgt hij pas waardering van Wol.

(Ik stel dan trouwens wel voor dat hij naar Elten verhuist.😉😄)

Groet,

Leobus

Ja, oké, of eigenlijk niet oké, of juist helemaal wel oké. Het zegt mij in ieder geval dat mijn set muzikaal gezien niet veel beter kan, en daar heb ik het maar mee te doen. MQA maakt hier ook zowat niks uit, en zelfs de lamp kan hier best uit zonder dat ik die snel ga missen.

Maar ik reageerde eigenlijk i.v.m. met die opmerking over stroom van jou. Ga eens naar Cock en vraag waar hij zijn stroom vandaan heeft. Als hij dat tenminste wil zeggen. Vandaag zou ik bijna ook weer naar Cock gegaan zijn, ware het niet dat ik vanavond naar de opera ga, en dat bijt mekaar. Hoe dan ook, je komt er wijzer vandaan.

Ik heb nu een week de Tourmaline interlinks in de set hangen. Daarvan heeft de set ongeveer 50 uur geluidloos onder spanning gestaan en ca 15 uur gespeeld. Ik heb toch het vermoeden dat het inspelen een aardig eind op weg is. Daarom hier wat ervaringen.

Ten eerste valt nog steeds dat diepe zwart op, waarin alles haarfijn afgebeeld wordt. En dan niet alleen qua grootte, maar ook qua plaatsing in de drie dimensies. Vooral in de diepte is er verbetering. Dan is er die enorme snelheid in aanzetten en vervolgens het langere uitklinken van klanken. Bij zang hoor je ineens nog even een extra klemtoon of een schakering in uitklinken. Dat geeft een gevoel van echtheid. Heel mooi. En dan die snelheid en detaillering in het laag. Vroeger klonk een slag op een trom als "pffof" nu klinkt het als "Poffff". Net nog een nummer van de CD "Oriental Bass" gedraaid. Die geplukte bas klinkt razendsnel, akelig nauwkeurig en je hoort dan ook nog ff de snaren terug slaan tegen de hals. Maar ook Kodo bijvoorbeeld drums klinken als een donderslag bij heldere hemel met dan weer dat uitklinken er achter aan.

Al met al nu al dik tevreden en het zou mij niet verbazen als de verbetering nog iets doorzet.

Groet,

Leobus

Volgens mij is er geen afscherming. Op de site van Sonore staat dat er wel een speciale vlechttechniek is gebruikt om stoorinvloeden te minimaliseren. Hoe, weet ik niet; alles zit netjes in een sleeve.

Groet,

Leobus

Edited by leobus

afscherming - ik moet er ook nog vanaf hier en daar - versmeert. opnemen en iets later afgeven van energie. 

groet

3 minutes ago, robx said:

afscherming - ik moet er ook nog vanaf hier en daar - versmeert. opnemen en iets later afgeven van energie. 

groet

Wordt lastig als je interlinks als coax zijn uitgevoerd. En dat zijn er veel.

Edited by TL 200

ja dat dacht ik ook toen ik het schreef .... mijn oren zeggen me so far dat afschermen een onjuiste aanpak is. net als je kabels op een kunststof tapijt leggen .... (daarom de van-het-tapijt-af-tweaks). 

Mijn kabels zijn al 15 jaar gevlochten en niet afgeschermd. Volgens mij ook de beste methode, al ziet het vlechtwerk van Cock wel anders uit dan mijn vlechtsel.

Mijn kabels zijn opgebouwd uit massieve draadjes, terwijl Cock stranded, maar wel geïsoleerd draad gebruikt.

Edited by Hans van Liempd

37 minutes ago, robx said:

versmeert. opnemen en iets later afgeven van energie. 

Gebeurt dit ook als je afscherming alleen als afscherming wordt gebruikt, dus niet als signaaldrager (de min)?

Ikke lees later verder, moet even weg.:(

Edited by TL 200

Ik blijf de overeenkomsten/resultaten tussen de vd Heide-techniek en die van Cock, opvallend vinden....

Het zou me oprecht niet verbazen als hier in dezelfde vijver wordt gevist, zonder dat men dat van elkaar weet.

2 hours ago, robx said:

denk het wel. als non-techneut ...

Ik weet het ook niet hoor, maar als vlechten, zonder afscherming zo goed werkt snap ik niet dat fabrikanten van High-End kabels dat niet meer/vaker toepassen. Lijkt mij ook een stuk goedkoper qua productie.

11 hours ago, TL 200 said:

Ik weet het ook niet hoor, maar als vlechten, zonder afscherming zo goed werkt snap ik niet dat fabrikanten van High-End kabels dat niet meer/vaker toepassen. Lijkt mij ook een stuk goedkoper qua productie.

Het ziet er alleen niet dik en vet uit.

12 hours ago, TL 200 said:

Vlechten werkt zeker goed TL200, helemaal als je de aderparen t.o.v. elkaar in tegenfase twist.  Moderne UTP kabels zijn een mooi bewijs, 1Gbit/sec is geen probleem. Voor audio vind ik het wat "overdone".  Afgeschermde a-symetische kabeltjes, die ze ook in de Wisseloord studio gebruiken, doen het ook erg goed en kosten €3,95 per meter. 

13 minutes ago, Tubejack said:

Afgeschermde a-symetische kabel

Hoe zit dat nou met versmering? Ik word draaierig van alle info die er te vinden is.

Afscherming = versmering,

twisten = capaciteitsverandering

Ik gooi zo alle kabels eruit.

15 hours ago, KT88 said:

Ik blijf de overeenkomsten/resultaten tussen de vd Heide-techniek en die van Cock, opvallend vinden....

Het zou me oprecht niet verbazen als hier in dezelfde vijver wordt gevist, zonder dat men dat van elkaar weet.

+1