Jump to content

Heco Direct Drieklang (nieuw)


VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Dit wilde ik jullie niet onthouden, wellicht net wat je zocht voor onder de kerstboom

 

Naast de Heco Direct is dit model nu nieuw uit  "Heco Direct Drieklang"

 

Gevoeligheid 98db !  / Woofer 38 cm 

Cabinet 700 x 1150 x 320 (350 incl. Terminal) mm / Incl. Metal spikes 700 x 1235 x 515 mm

 

Kost wel een stukje duurder dan de direct...... 5.000 euro p/stuk

HECO_DirektDreiklang_White_OG.jpg

Edited by VANZOMERENG
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zien er wel heel fraai uit! Trouwens, weer die knipoog naar de dagen van weleer: vintage! Of heet het in dit geval retro?

 

Hoe het klinkt? Geen idee, maar er fraai uitzien doen ze zeker...

Link to comment
Share on other sites

Zien er wel heel fraai uit! Trouwens, weer die knipoog naar de dagen van weleer: vintage! Of heet het in dit geval retro?

 

Hoe het klinkt? Geen idee, maar er fraai uitzien doen ze zeker...

 

Ja, prachtig hè  :wub:  :wub:  :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tja, nog even en de Berlijnse muur wordt ook weer opgebouwd :rolleyes:

 

Die Heco vind ik gewoon lelijk, geen vlees geen vis. Meer een doorgeschoten broodtrommel. Maar los van of het nou retro of vintage is of niet, ik vind de vormgeving van die Mototola gewoon erg fraai. Het is van een lange traditie van organisch vormgeven. En die stiekum een beetje de draak steekt met technocratische form - follows - function vormgeving.

Link to comment
Share on other sites

ik vind de vormgeving van die Mototola gewoon erg fraai. Het is van een lange traditie van organisch vormgeven. En die stiekum een beetje de draak steekt met technocratische form - follows - function vormgeving.

T zal dan ook wel erg veel kosten, om het ding er zo goedkoop uit te laten zien.

Link to comment
Share on other sites

T zal dan ook wel erg veel kosten, om het ding er zo goedkoop uit te laten zien.

 

Waarom vind je hem er eigenlijk goedkoop uit zien? In de jaren '60 zagen de keukens van Braun er vergelijkbaar uit en waren de duurste en degelijkste die je vinden kon.

Link to comment
Share on other sites

Waarom vind je hem er eigenlijk goedkoop uit zien? In de jaren '60 zagen de keukens van Braun er vergelijkbaar uit en waren de duurste en degelijkste die je vinden kon.

Omdat ik met dit soort vormgeving aan de kermis van omstreeks 1960 moet denken. Mintgroen of een andere pastelkleur met vooral veel chroom. Of die Amerikaanse bakken uit die tijd. Kitch ten top.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ze in het eggie nóg mooier zijn.... :blink:  :D. En of vintage nu een hype is of niet, als je al iets mooi vond en het wordt een hype, wat dan? Mag het dan niet meer of zo?  :blink:  :P. Ik hoop dat de Jugendstil ook gehyped wordt..... :D  :D  :D

Link to comment
Share on other sites

Analoog is toch voorbij er worden toch hedendaags van die foeko platen geperst is toch digitaal ,ze doen toch tegenwoordig de moeite niet om puur analoog op te nemen en analoog tot aan de snijtafel, ze gaan toch niet plakken,matiaal tot de jaren 70 is nog interessant.

 

Mvg wol

 

Ik weet het niet hoor, óf ik luister niet goed  :blink:  :P of ik ben al helemaal aan digitale LP's gewend.... Ik vind de geremasterde uitgaves vaak vele malen beter dan het origineel. Wellicht zijn de groeven dan in het verleden door mij "leeggebeiteld", maar als ik dan die van Frank Zappa hoor, geremasterd van stereo :huh: zoals het op de hoes staat, dan hoor ik toch veel meer én vind het natuurlijk dan de oude platen uit de jaren 70 en 80.....

Link to comment
Share on other sites

Ik weet het niet hoor, óf ik luister niet goed  :blink:  :P of ik ben al helemaal aan digitale LP's gewend.... Ik vind de geremasterde uitgaves vaak vele malen beter dan het origineel. Wellicht zijn de groeven dan in het verleden door mij "leeggebeiteld", maar als ik dan die van Frank Zappa hoor, geremasterd van stereo :huh: zoals het op de hoes staat, dan hoor ik toch veel meer én vind het natuurlijk dan de oude platen uit de jaren 70 en 80.....

Geremasterde platen en CD's zijn meestal extra gecomprimeerd. Dat je dan meer hoort is logisch, een zacht geluid zoals het met de vingers over snaren glijden, klinkt na die extra compressie harder. Van de echte dynamiek blijft vaak weinig over.

Link to comment
Share on other sites

Vanwege het geweldige enthousiasme  m.b.t. de Heco Direct Drieklang

 

http://www.i-fidelity.net/testberichte/high-end/heco-direkt-dreiklang/test.html

 

en hier v/h kleinere broertje de Heco Direct, die ik zelf vanwege de prijs van ca. 3.000 p/paar
wel een interessante speaker vindt.    Heb je al een leuke buizenamp en ben je op zoek naar passende speakers,

wellicht de moeite waard om te beluisteren

 

http://www.i-fidelity.net/testberichte/high-end/heco-direkt/test.html

 

 

En geen gezeik over het lelijke uiterlijk,  per slot van rekening ben ik ook door mijn vrouw gekozen

en is ze na dertig jaren saampjes, zeer tevreden over de geboden kwaliteiten :D

Edited by VANZOMERENG
Link to comment
Share on other sites

Geremasterde platen en CD's zijn meestal extra gecomprimeerd. Dat je dan meer hoort is logisch, een zacht geluid zoals het met de vingers over snaren glijden, klinkt na die extra compressie harder. Van de echte dynamiek blijft vaak weinig over.

 

Ik zal straks nog eens een vergelijk doen van één van die LP's en met name letten op de dynamiek.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...