Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
makaki

Opnieuw voorstellen

Recommended Posts

Ben eerder op dit forum geweest daarna door omstandigheden die niets met het forum te maken hebben weggeweest maar nu weer terug

Ik ben Wim woon in Apeldoorn en mij set bestaat uit

EV  A 50 van Audio en Techniek is een Hybride Mosfet versterker

VV Ultimate JK 

DAC Ultimate JK

Phono Ultimate JK

CD Reference JK

Analoog

TD 146 met Ortofon X5 MC

TD 124 met SM 3009 Ortofon 2M Black

Tape Teac X10R

Tape Akai GX 635 D

Cass Yamaha KX 1200

Monitor Zelfbouw 

Hobby begonnen in de jeugd met de Philips experimenteer dozen en zo uitgebouwd naar wat het nu is 

Is dit Hifi of High end weet niet wanneer wordt Hifi High End in de jaren 80 was het Cassettedeck 

KX1200 High end en nu heeft het afgedaan maar het klinkt nog steeds fantastisch.

Is mijn EV de A50 zelfgebouwd id dat Hifi of High End waar ligt de grens en wat bepaald de grens is dat de prijs of is het de emotie die bepaalt wat het is .

Mijn set staat niet op een mooi rek hij staat verspreid in een wand meubel in een zit gedeelte van 4 bij 4 meter is dat High End verantwoord of ik dan alles op een mooi rek hebben staan.

Muziek is voor mij emotie dan CD klinkt fantastisch maar dan weer eens een LP klinkt ook fantastisch

CD klinkt anders als LP maar allebei klinkt fantastisch uiteindelijk is wat we horen analoog de luidsprekers zetten de lucht in beweging en dat horen we en dat is allemaal analoog onze oren kunnen geen digitale bitjes horen.

Dus waar is de grens van wel of geen High End.

Ik hoop dat ik me kan mengen in alle discussies , ik al heel wat gelezen denk ik en daar geniet ik van 

En wie weet een keer tot ziens

Welkom back :)

Was de A50 nog van A&T *A&M?) of al van Hawk. Ik heb nog een heeeele oude Ypsilon SA20 (meen ik dat ie heette). Maar die torren zijn wit uigeslagen (geoxideerd denk ik)

Volgens mij is John van der Sluis niet meer actief (leeft hij nog wel?)

Met wat googelen wel dit filmpje

Plaatjes volgen nog moet ik eerst foto's maken en dan kijken hoe ik ze op de site krijg.

De A 50 stand in audio en techniek printplaat via audio en techniek besteld en de onderdelen toen bij Peter van Willemswaard.

Later is John van de Sluis met Hawk audio verder gegaan volgens mij leeft die nog en af en toe geeft die nog wel eens een lezing op uitnodiging.

Het is jammer dat het blad niet meer bestaat ik vond het heel leerzaam.

De bijeenkomst van 14 januari had ik al gezien maar helaas dan kan ik niet ik werk elke zaterdag er komt vast nog wel een andere mogelijkheid.

Ik ga meestal af op mijn eigen gevoel, gehoor en door luisteren. En daar zit hem misschien wel de kneep luisteren moet je leren en dat kan je leren . 

Muziek is net een schilderij je kijkt er naar met 10 personen en alle 10 zien ze het op een andere manier pas als je gaat uitleggen hoe het is opgebouwd dan leer je kijken met een andere visie en zo is het naar mijn idee ook met muziek het is een pallet van geluid als je uitlegt wat men moet horen dan gaat men daar het gehoor op trainen dan hoor je pas de nuances .

Ik ben eens bij iemand geweest die had een hele installatie van Linn grote kamer denk 30 vierkante meter daar geluisterd naar muziek best kritisch geluisterd maar wat mij daar opviel was dat het niet klonk zoals ik gewend was het klonk vlak niet sprankelend maar hun waren er tevreden mee totdat ze bij mij kwamen met hun eigen muziek die ze goed kenden . Deze muziek opgezet toen verteld waar ze op moesten letten toen hoorden ze verschil en dan is het zo mooi dat ze verbaasd zijn dan is mijn reactie je moet luisteren dan ga je meer genieten van het geheel en wat het probleem bij hun was was eigenlijk het missen van een vloerkleed het huis was minimalistisch ingericht en plavuizen op de vloer geen demping .

wat wil ik nu eigenlijk zeggen o ja muziek is zo individueel dat er zoveel meningen zijn over hoe muziek moet klinken dat het zo moeilijk is om te zeggen dat dat of dat de enigst goede is . 

soms denk ik wat ben ik aan het zwetsen .

Vrg Wim

Het zijn wel erg lange zinnen zo  :D  :D  :D. Maar ik kan het volgen hoor, en het is een goed verhaal zo. Ik heb een vriend, van de lagere school nog, óók helemaal gek van muziek maar heeft nooit een goede installatie gehad. Hij is hier wel eens geweest maar het interesseert hem geloof ik niet zo, hij speelt rustig met een surround set met subwoofer én een groot gat tussen het laag en het mid en hoog. Zó jammer vind ik dat, want je kan zoveel meer genieten van muziek geproduceerd door een goede set. Tenminste, dat vind ik dan. En ja, er is geen waarheid, het is heel veel myfi, hoewel we allemaal wél streven naar een hoge mate van natuurlijkheid.....

Wat wil ik nu eigenlijk zeggen o ja muziek is zo individueel dat er zoveel meningen zijn over hoe muziek moet klinken dat het zo moeilijk is om te zeggen dat dat of dat de enigst goede is . 

Die mag van mij op een tegeltje