Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
aurelius70

mijn set aurelius

Recommended Posts

Mijn setje is een

Marantz pm 8200

Marantz dv 7001

Micro seiky dd40 ortofon bronze element

celestion sl 6 luidsprekers

lp-x music fidelaty phono voorversterker

Wil de celestion nog wel vervangen hoop binnen kort een wat meer sprekende luidspreker te vinden.

heb in de tussen tijd ook wat platenspeler versleten maar deze bevalt mij erg goed.

Ook al zijn de reviews over de versterker niet denderend ik vind hem top. :D   

Mooi zo'n Micro

MicroSeikiNewLocation3.jpg

383398-micro_seiki_dd40_.jpg

De SL-6 was die niet best moeilijk aan te sturen (of was dat de 600)?

Edited by Duck-Twacy

Nee het  klopt wat je zegt.

Het is een pracht speaker maar voor niet echt voor de rock kant

Ben aan het kijken voor ander speaker heb een aantal beluistert en wacht nog op tesi 262 om te beluisteren,

had de grotere broer beluistert vond ik een mooi klank hebben. Deze zijn kleiner van formaat en prijs,

ook belangrijk..

Mooie foto jep dat is hem heerlijk ding om mee te draaien,en ortofon element doet het erg goed daar in eerst goldring meende 2000 element gehad maar haalt het niet

bij deze ortofon.

Ik zie dat degene die de foto heeft gemaakt ook zijn micro seiky koestert. 

Ik ook maar wacht rustig af wanneer ze binnen komen bij de jongens van eringa audio.

En als het niks is zit nog nergens aan vast,maar dat hoop ik natuurlijk niet :)

Ja old school maar dat ben ik ook :D

Ja zal ik niet ontkennen maar ik mis de jus een beetje had hier voor tannoy x1 die kleine.en die waren minder gedetailleerd maar wel jus.

De celestion zeer veel detail prachtig geluid maar is mooi bord met aardapelen biefstuk goed gekruid met boontjes maar geen jus. :mellow:

Nou das Lang geleden effe een poos druk gehad  met van alles en nog wat er is in de tussen tijd wel wat veranderd.

De Marantz is vertrokken er is mf nu vista voor in de plaats met mf xa 50 mono blokken .

Heb nog een set mf xa 50 blokken maar deze zijn kaput maar dat wist pas naar een jaar dus deze moeten nog worden na gezien.

ook bekabeling veranderdt maar de sl6 staan er nog all in good time the say;)

wel tevreden maar het kan altijd beter.

Nou genoeg gedingest nu veder op het forum browse:D

heb cellestion sl700 luidsprekers gekocht.

de staat was niet mooi.

maar gelijk naar vogelaar gebracht 

die gaat ze fiksen.:D

kan niet wachten tot ze klaar zijn

daar na de mono blokken er heen.

wordt helemaal top.:D 

Gisteren de sl 700 binnen gekregen met nieuwe tweeters en gerepareerde wofers man wat klinkt dat goed.😁😁😁 Helaas moet ik de mono blokken bij iemand anders ter reparatie aan bieden vogelaar zag er geen heil meer in.☹

nee niet naar mijn weten. laat ik het zo zegen ik heb er geen last van. maar ik vind ze top. meschien dat er nog anderen op het forum zijn met deze blokken.? die er wel problemen mee hebben.

Ik zie nu dat het van de ronde tonnetjes zijn. Iets totaal anders dan die eerste MF's.

Maar waarom ziet hij er geen heil in.?

Edited by Hans van Liempd

de vorige eigenaar is er mee aan het klooien geweest. het board is nog orgineel maar er zitten dingen op gesoldeerd waar je niet weet waarom het er is op gezet. het verzwakt juist de versterker. Dan het volgende nog mf is nog al eens gewisseld van  distributeur en deze willen en of kunnen geen info  verstreken over of van de xa 50. Meer kan ik er ook niet over vertellen.:huh: mijn technisch inzicht reikt niet verder dan stoom uit het stopcontact.:D Dus nog eens kijken of ik ze ergens anders nog eens aanbied. Kan geen enkele reden bedenken on je versterker te verzwakken . als iemand een idee heeft laat het dan maar weten. bij voorbaat dank.

22 hours ago, Hans van Liempd said:

Dat er overbelaste en daarmee vervormende onderdelen in zitten misschien? Of omdat de eerder gebruikte voorversterker te veel ingangsignaal gaf? 

22 hours ago, Hans van Liempd said:

Dat er overbelaste en daarmee vervormende onderdelen in zitten misschien? Of omdat de eerder gebruikte voorversterker te veel ingangsignaal gaf? 

het eerste is het niet zover ik van vogel was er geen sprake van vervormde onderdelen. 

On 12/9/2018 at 9:03 PM, aurelius70 said:

mijn technisch inzicht reikt niet verder dan stoom uit het stopcontact

Dat vind ik knap hoor. Dan heb je wel technisch inzicht als je dat voor elkaar kunt krijgen. Ik heb ooit water in een stopcontact gegooid maar toen ging alleen het licht uit.:D

On 12/10/2018 at 3:21 PM, TL 200 said:

https://audioplus.nl/ is de huidige distributeur (volgens MF). Als die niet willen helpen zou ik een mailtje naar MF sturen. info@musicalfidelity.com

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er in Engeland geen bedrijfjes zijn die de versterkers niet kunnen reviseren.Aan de andere kant kan je misschien beter je verlies nemen en een nieuwe set kopen.