Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
Hans van Liempd

De IEar-show of het grote wat mag dat wel niet kosten? topic

Recommended Posts

Vandaag ook weer naar de Iear show in Tilburg geweest. Waar ik vorig jaar nog erg enthousiast was over de demo's vielen die nu wat tegen. Over het algemeen kwam het niet boven "matig" uit. Vaak veeeeeel te veel laag. Maar ook slecht gekozen muziek (slecht opgenomen, monotoon, elektronisch). Het was kennelijk ook verplicht om Yello te draaien. Misschien waren we er op het verkeerde moment.

Positieve uitschieters waren B&W met de 700 serie en de Elac Andante op Advance. De laatste stonden in een open ruimte naast de bas te spelen, maar klonk desondanks erg goed. Zeker voor het geld. Maar waarom er nou zo idioot hard gespeeld moet worden ontgaat mij volledig. En dat er door de standhouders tijdens de demo achterin luid met "klanten" stonden te praten was voor mij ook onbegrijpelijk. Het toppunt was, dat er een bezoeker tijdens een uitleg gevraagd werd even z'n mond dicht te houden (die sprak n.l. met luide stem tegen z'n "maatje") wat dan ook wel gebeurde, maar tijdens het verlaten van de ruimte opnieuw in de fout ging.

Erg leuk waren de vele productpresentaties en andere uitleg door de fabrikanten. Ken Ishiwatha b.v. wist de (oud) Philipsmedewerkers wel te vlijen. Positief is ook dat het er erg druk was en de gemiddelde leeftijd hier echt niet zo hoog was. Veel mensen van rond de 40, maar ook behoorlijk wat jongeren en niet te vergeten vrouwen. Op andere shows zijn de vrouwen veel verder in de minderheid.

Mijn vrouw was nog niet thuis toen ik thuis kwam, dus ik ben gelijk naar muziek gaan luisteren. Een aantal nummers die ik ook op de show hoorde. De conclusie is eigenlijk... hier klinkt het (veel) beter dan wat ik eerder hoorde. Dus er is niks nieuws nodig.

Ik ben ook weer een behoorlijk aantal bekenden tegen gekomen (Jongensdroom was er b.v. ook). Dat maakt het bezoeken van dergelijke shows toch ook wel leuk.

Leuk verslag Hans. Was helaas verhinderd, anders was ik ook gaan kijken en luisteren. Toch een andere insteek dan de XFi. Het geeft wel de indruk het niet gemist te hebben :D

5 minutes ago, Hans van Liempd said:

Mijn vrouw was nog niet thuis toen ik thuis kwam, dus ik ben gelijk naar muziek gaan luisteren. Een aantal nummers die ik ook op de show hoorde. De conclusie is eigenlijk... hier klinkt het (veel) beter dan wat ik eerder hoorde. Dus er is niks nieuws nodig.

Het is net als met autoreclames. Die zijn niet bedoeld om nieuwe klanten te winnen maar om de bestaande een gerust gevoel te geven :lol: