Jump to content

De IEar-show in het Tilburgse Willem II stadion.


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vorig jaar was deze show de eerste keer in een conferentieoord. Toen was de show al behoorlijk groot en erg druk bezocht. In het Willem II stadion heb ik nog geen audioshow meegemaakt. Maar dat is wel kleiner dan het Afas stadion. Maar in Alkmaar worden ook niet alle ruimten gebruikt. Ik verwacht dus zoiets als de ASSA show.

 

De winkel van IEar is inderdaad erg mooi en groot. Bovendien kundig en ervaren personeel.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Eigenlijk is het belachelijk dat je entree moet betalen voor een show als de X-Fi. Het is immers een reclameshow. Je betaalt toch ook niet voor de reclame die in een blad staat of op TV wordt uitgezonden?

ik begrijp dat de locatie afgehuurd moet worden en er organisatorisch wel eea geregeld moet worden. De standhouders betalen echter elk jaar meer voor een paar vierkante meter en die prijzen zijn niet mals. Ik heb het idee dat de organisatie er een verdienmodel op na houdt. Daar is niks mis mee, alleen de winstmarge moet wel binnen proporties blijven vind ik. Het moet niet zo zijn dat hij de jaaromzet van een slechtlopende zaak ermee wil goedmaken.

Daarom juich ik alle gratis toegankelijke shows ook van harte toe.

 

BTW, de Krefeld show wordt georganiseerd door een vereniging (AAA). Die hebben geen winstoogmerk. De AAA is sowieso een zeer levendige vereniging die veel meer organiseerd dan deze jaarlijkse show. Bovendien loopt ern veel kennis rond, hebben ze leden uit en contacten met mensen uit professionele kringen (opnametechnici van WDR, etc) die dit veelal uit goodwil doen.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Naar Veldhoven fietsen is ook gratis, gaan wij zeuren om 10 euro,s,

​Maar dit jaar waren er heel veel aanbieders, volgend jaar kun je een wc afhuren om je product te tonen

​Krefeld is ook veel beter niet omdat het analoog is ,maar het is veel professioneler opgezet  ook met de workshop kunnen andere show niet aan tippen.

Maar elke jaar zijn ook de zelfde de hokjes  bomvol met apparaten  gekken, net of er niks anders bestaat aan producten.

 

Mvg wol

Of Krefeld nu zo veel meer professioneel is opgezet waag ik te betwijfelen, wel is deze al 25 maal georganiseerd, de X-fi pas 5 maal.

 

Even gezien vanaf onze kant, en deze kijk in onze keuken is me afgeraden maar ik wil het toch wel een keer kwijt: Dat tientje entree steekt behoorlijk als ik daar onze calculatie op loslaat, buiten die entree voor de bezoekers, waar wij idd geen euro van zien, was ik voor mijn stand (calculatie losgelaten op het aantal bezoekers) € 2,75 per bezoeker kwijt. In Krefeld komt dat neer op € 0,50 per bezoeker. En dan is de entree daar nog gratis! Het steekt dan behoorlijk dat er in Veldhoven verschillende malen door betalende bezoekers de opmerking werd gemaakt ''Waarom moeten wij betalen zodat jullie hier staan te demonstreren?'' Ga dan maar eens uitleggen hoeveel geld je kwijt bent om daar te kunnen staan! Enig idee hoeveel je moet verkopen om zo'n show uberhaupt terug te verdienen? Dit was trouwens in de VAD/AV-NU tijd nog extremer, dat wil ik er dan nog wel even bij vermelden...

Link to comment
Share on other sites

Als Marco van te voren wist of het een verdienmodel wordt, kan hij schatrijk worden.

Dit soort dingen blijft een gok. En je moet maar waarderen dat ondernemers die gok wagen.

En dat tientje; tja .... Een hobby kost nou eenmaal geld, dus dat heb ik er wel voor over. En inclusief reis en verteringen wordt het nog flink wat meer.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Heren, het gaat mij niet om dat tientje. Ik zet het af tegen de (on)behoorlijke prijzen die de deelnemers moeten betalen voor een ruimte. Laten we voor de eenvoudigheid een kleine ruimte zetten op €1000 voor 2 dagen (ik weet dat het meer is). Er zijn ca 60 van dat soor kamertjes. De grote kamers zijn een stuk duurder en zelfs de tafels in de doorgangen moeten zwaar betaald worden.Tel daar de inkomsten van laten we zeggen 3000 x €10 voor de entree, dan komt er toch een berg geld op een hoop. Dan rijst bij mij de vraag "Wat kost het afhuren van die locatie?"

Er zit volgens mij een verdienmodel acher voor de organisatie die niet mals is, om niet te zeggen buiten proporties. Dat kan volgens mij een heel stuk minder kapitalistisch.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind Krefeld werkelijk fantastisch. De prijzen voor de bedrijven ken ik niet, maar voor ons als bezoeker is het gratis. Daarbij ook ruimtes voor lezingen en demo's eigen leden en dat zijn niet betalende deelnemers. Wat ik in Veldhoven ook mis is een centrale ontmoetingsplaats met "kraampjes" e.d. net als in Krefeld. Dit bevordert de gezelligheid. Ik vermoed dat ze in Krefeld op veel lagere kosten zitten door goedkopere accommodatie en vrijwilligerswerk. Totaal andere opzet en wat mij betreft veel beter.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Vandaag naar het Willem II stadion geveest. iEar had de zaakjes prima voor elkaar. De show is groter dan de Assa. Bovendien is de show extra de moeite waard door de vele lezingen en zeer goede demo's. Er zijn ook veel vertegenwoordigers van fabrikanten.

De lokatie is ook prima, maar wel kleiner dan Veldhoven. Bovendien zijn de ruimten akoestisch prima in orde en zijn er stenen tussenmuren. Het moet er we erg hard gaan om er aan de andere kant van de muur last van te hebben. Maar Monitor Audio kreeg dat toch voor elkaar, de idioten!

Het was er ook erg druk met een relatief jong publiek. Er zat in een ruimte ca 20 man voor me. Daar zat daar zegge en schrijven een grijze kop tussen. Ook zag ik er veel meer vrouwen dan op de Xfi.

 

Ik kan niet anders concluderen dat iEar z'n zaakjes goed voor elkaar heeft. Maar ik hoorde 7 maanden voorbereidingstijd.!!

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Ik ben er ook geweest.

De meeste demo's klonken  goed,behalve in de ruimte waar transroter dt's stonden.

Een halfronde muur daar schuintegenover een rechte muur en daarnaast een open ruimte.

Zeer belabberde akoustiek en het volume stond te hoog.

Veel mooi spul gezien.

Link to comment
Share on other sites

High-end München 412 euro per vierkante meter

High-end München 8.750 euro per dag

High-end München 1,40 euro per potentiële bezoeker.

 

versus

 

X-fi 2,75 euro per potentiële bezoeker*

 

Data*

High-end München - 35.000 euro - 85 vierkante meter - in potentie 25.000 bezoekers - 4 dagen lang

X-fi  - onbekend

 

 

Alles staat of valt of je bezoekers ook kopers worden. De financiering van iedere beurs is een belasting voor het budget van een importeur of winkelier.

 

* Op basis van Arden zijn post eerder.

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

Dat wat entree voor een audioshow moet betalen vind ik geen probleem, maar dat de demogevers daarnaast een poot uitgedraaid wordt vind ik rampzalig. Kleine importeurs wordt et zo onmogelijk gemaakt deel te nemen. En dat zijn vaak juist de leuke dingen om eens te beluisteren.

 

Van de andere kant... Zo'n conferentieoord kost ook het nodige en zit echt niet dagelijks vol.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...