Jump to content

Draaitafelplateau voor Cock's Eddy Current remwerking


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

[...]

 

En hij vertelde toch in Roermond dat hij een perfecte lichte plateau zou maken ,is dat project weer van de hand.

 

Wol

Tja Wol, als er tot 3 maal toe door Cock aan jou is uitgelegd wat zijn ideeën aangaande het plateau betreft (en ja, hij heeft je ook 3 maal verteld dat het plateau uitgehold dient te worden voor een zo laag mogelijke massa) krijg ik steeds meer het idee dat je het of gewoon niet wil/kan horen, of je hebt gewoon geen idee wat je nu eigenlijk wordt verteld. Misschien moet je het hele verhaal in januari nog een keertje opnieuw komen aanhoren, vergezeld van nog een aantal forumleden?

Link to comment
Share on other sites

..................

Misschien moet je het hele verhaal in januari nog een keertje opnieuw komen aanhoren, vergezeld van nog een aantal forumleden?

 

Ja, als alleen Wollie maar komt wordt het wel een sneue nieuwsbijeenkomst :lol: Maar als dat hele verhaal net zo diepgaand gaat worden als de uitleg van 2 jaar geleden krijgen we nog geen idee...  :unsure: 

Link to comment
Share on other sites

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom het plateau zelf gebruikt moet worden om de eddy currents in op te wekken.

Dat kan toch ook op een veel kleinere schijf ergens op de aandrijfas? Dat vraagt wel om een extra schijf, maar die lijkt mij veel eenvoudiger te maken dan de 40 cm plateauschijf. Wordt de plateauschijf ook nog eens niet warm.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Daar heb je wel een punt Wiel, hetzelfde had ik bij een magneetlager. Ik veronderstel dat er geen systeem is zonder nadelen. Overigens zou ik als ik Cock was in dit stadium de kosten beperkt houden dus laten draaien door iemand als George.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Iemand al bedacht waarom dat plateau onder andere 40 cm moet zijn? En waar die magneten dan ook weer zitten? Maar bewaar al die vragen tot 21 januari, kun je het aan de ontwerper zelf nog een keer vragen...

Link to comment
Share on other sites

Al dit lezende lijkt het me alles bij elkaar een "XY probleem".

 

Als je je met dit soort vorm en plaatstoleranties in aluminium zorgen gaat maken zou ik zeker ook eens naar de uniformiteit van de kristalstruktuur van het materiaal kijken (ook als het niet om aluminium gaat)

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Nog en tipje voor Cock, ga hier eens kijken: http://www.precisiebeurs.nl/?utm_source=tr.im&utm_medium=no_referer&utm_campaign=tr.im%2Fpb-eo&utm_content=direct_input

 

Misschien vindt hij wat hij zoekt.

 

Hey Pjotr,

 

Ik had net Cock aan de lijn en omdat hij zelf niet op het forum zit (wel leest overigens  :)) moest ik jou maar hartelijk danken voor deze mooie tip. Hij is hier heel blij mee!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...