Jump to content

X-Fi hifi show Veldhoven 2016


Guest webmaster
 Share

Recommended Posts

Ik heb ook zeker mooie dingen gehoord en gezien.

Cock en Arden hadden mooie spullen mee genomen.

Ook een praatje gemaakt met Carl en René dat was ook leuk.

Ik zie je foto's graag tegemoet Ivan.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag naar Veldhoven geweest, over het algemeen (net als de meeste jaren) teleurstellend. Te luid spelen zodat alles in de kamer mee gaat doen. Zonde, excuses over de slechte ruimtes zijn in de meeste gevallen niet op zijn plaats, pas je volume liever aan. Wat ik aan streaming (zijn er geen cd-spelers meer?) heb gehoord vind ik ook niet de moeite waard, hou het voorlopig nog bij mijn North Star combie. Gelukkig toch ook nog een analoge verrassing bij Music2music gehoord. Helaas Hanze hifi gemist ivm tijdsdruk.

Link to comment
Share on other sites

Hanze was zeker leuk Ruud. Toch heb ik wel goed geluid gehoord en niet te hard zoals de Harbeths PS/E3 en op een andere kamer de Harbeth 40. Zijn toch wel goed uitgebalanceerde LS. Aan de andere als je dan een dure platenspeler ziet met Ikeda arm en het plateau wiebelt denk ik ...... De kamer met MQA was erg gevuld. Moet het nog eens rustig gaan beluisteren.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik vond het, na jaren niet geweest te zijn, wel weer leuk er geweest te zijn. Maar volgens mij kan ik nu wel weer jaren overslaan..... Opvallend waren de vele Open Baffles die er stonden: PureAudioProject vond ik fijn klinken, ook de kleine set die daar stond, de "boomstammen" bij Zugspitz ook wel oké maar daar vond ik het laag niet overtuigend, eigenlijk erg rommelig. Bij Daudio maakte vooral de surround set indruk. Niet door de surround maar wel het massieve geluid wat daardoor neergezet werdt.De achterste speakers, achter de toehoorders dus, leken alleen mee te doen als er applaus was maar tijdens de muziek niet. Ik ben er trouwens te kort geweest om er verder een goed oordeel over te vellen.

 

Bij veel kamers heel even naar binnen geweest en er snel weer uit, want dat was me teveel het "hifi"-geluid, vaak over de top. Zo ook het aanzicht wat me dan niet beviel, zilverkleurige randjes om de units heen bijvoorbeeld, maar dat zijn dan weer persoonlijke dingen. Waar ik lang ben blijven luisteren was bij Manger. Hier werd gewoon muziek gemaakt, de kamer was heel goed akoestisch aangepakt en er werd alleen maar muziek gedraaid. Geen gedoe, alleen maar muziek. Hulde! En bij Audio Maat, direct bij de ingang, naar Hartbeth geluisterd. Niet graflaag maar gewoon zo lekker los en open, ook daar heerlijk relaxt zitten luisteren.

 

Bij Club27 audio, die pas drie maanden bestaat, werden bouwpaketten aangeboden. Een hoorn en een breedbander, op een goedkoop setje. Klonk goed, de prijs in aanmerking genomen, een hoge prijs/kwaliteitsverhouding. Omdat er ook een prachtige 6c33c buizenversterker stond, vroeg ik of die aangesloten zou worden. Maar dat was een back-up, wellicht zouden ze er 's middags mee spelen. Omdat ik zelf ook gecharmeerd ben van zo'n versterker ben ik 's middags teruggaan en draaide ze daar inderdaad mee. Klonk wel veel beter zo, maar ze wilden daar niet de hele dag mee draaien, om juist zo'n goedkope set te laten horen.

 

De sessie bij Hanze hifi was ook leuk: een direct vergelijk van een Garrard 401 en een Thorens TD124, en dan ook nog de verschillen mét en zonder HAT-voeding. Leuk, omdat ik beide spelers nog niet kende, spelend dan. Het verschil mét en zonder voeding vond ik bij de Garrard groter, de TD124 leek wat "opener" te klinken. Zo na elkaar leek de TD124 een lichte voorkeur te hebben, maar het was allemaal wel erg kort, één nummer per gebeurtenis zeg maar.

 

Opvallend was het gebruik van de tablets, om de muziek mee af te spelen. Die tendens zal al wel veel eerder in gang gezet zijn, maar heb dat dan gemist want dus al jaren niet geweest.

 

En natuurlijk bij Music2 geweest. 's Morgens al, waar ik even, samen met Charles, met Cock heb kunnen praten. Later op de dag nog even terug geweest, maar iedereen was druk in gesprek en ben ik na het bewonderen van alle vintage doorgelopen naar die tweede keer Club27. Music2 heeft wel groots uitgepakt trouwens. een hele grote ruimte, waar zoals gezegd de mooie vintage stond, Gioia's die stonden te spelen, mega grote versterkers en dan natuurlijk waar Cock nu mee bezig is: een platenspelerplateau die een heel grote doorsnede heeft maar erg licht weegt. Tenminste, het zou nog een kilo of zeven zijn en volgens mij moet dat nog lichter worden. En er moet nog wat aan bijgeschaafd worden omdat Cock de lat weer heel hoog legt qua specificaties. Het geheel stond wél compleet onder plexiglas, dus met motor, (zijn eigen) arm (van de platenspeler dan.... :P). Én van den Hul stond er ook, om elementen na te kijken.

 

Verder aardig wat bekenden gezien: Charles dus, Audiovorden, Leobus, Kappa7 en Groovy. Verder Arden en Cock natuurlijk, en Leon die de filters voor PureAudioProject maakt. Ik heb Audiofreak (Onno) ook nog even opgezocht bij Puresound, maar die was zó druk dat dat er niet van kwam....

 

Al met al, voor een keertje dan, weer leuk om dit evenement bezocht te hebben.....

Link to comment
Share on other sites

Ik had eigenlijk bij veel dezelfde ervaring als Renee. Die kleine Harbeths speelden ook bij Beeld en geluid en zonder meer prima en dat gold ook voor de Harbeth 40 in een andere ruimte. Mangers moet ik de volgende keer maar proberen. En Onno was inderdaad druk en met mooi producten van Levin. De kabels vind ik overigens wel erg veel geld, maar Roger was er erg tevreden over. En Marco was weer top.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

ik ga al jaren trouw naar de X-fi samen met een audiovriend. En ik vond het dit jaar verrassend leuk. Veel nieuwe kleine bedrijfjes met mooie spullen. Om 17.00 uur vonden we beide dat 1 dag onvoldoende is om alles te bekijken en te beluisteren.

Uitschieters wat mij betreft waren Grimm audio en Ducth & Dutch. Beide voorlopers wat  betreft de nieuwe trend: "Stop alles in een klein kastje". Maar beide sets klonken niet onverdienstelijk. Plus beide demo's waren met uitleg. Daar ontbrak het in veel kamers nog al eens aan. Manger speakers klonken net als vorig jaar ook weer fraai, zonder opsmuk. Gold ook voor diverse kleine Harbeth sets. Maar het meest verrassend vond ik de kleine set van AudioLife klinken: Boenicke Audio speakers met Konus audio. Waar klein groot in kan zijn. Hulde.

Link to comment
Share on other sites

Oh ja ik heb ook nog een gesprek gehad bij Kemp. Op stroomgebied kan je best wat verbeteren, maar de hoeveelheid produkten voor allerlei doeleinden die zij verkopen sta ik wel sceptisch tegenover

Link to comment
Share on other sites

En zo als beloofd de foto's.

 

Als eerste de rij die achter mij stond.

IMG_20160924_095839_zpsam2veqgg.jpg

 

 

Ik Ben als eerste naar Daudio gegaan waar de nieuwe speaker stond opgesteld die verrassend goed klinkt.

Daudio heeft nu een budget model op de markt gebracht maar klinkt zeker niet als een budget model.

IMG_20160924_100936_zpsvkxdfdpq.jpg

 

Vervolgens ben ik doorgelopen naar de ruimte van Music2 waar Marco hard aan het werk is.

Hier onder een actie foto met onder nog net het hoofd van meneer vd Hul.

IMG_20160924_103614_zpshfmdp8ys.jpg

 

Kok is bezig met het ontwerpen van een draaitafel en dat beloofd al wat moois te worden.

De vormgeving van het plateau is elk geval niet alledaags maar zeer goed over nagedacht.

IMG_20160924_140405_zpsoyjc6tfg.jpg

 

De volgende stand waar ik ben gaan luisteren was het PureAudioProject.

de kleine planken speelde dat ik binnen kwam en dat klonk gewoon goed maar was geen uitschieter.

Later is overgestapt naar de grote planken en daar had ik al het verhaal van gelezen op ZBA en was erg benieuwd naar deze speaker maar die kon mij niet bekoren.

Ik heb een kleine allergie voor breedbanders met name het opbreken van de conus in het hoog ben ik erg gevoelig voor en vind ik niet prettig. Dat is hier onderdrukt met als resultaat dat je de ruimte en de rust mist wat een goede tweeter juist verzorgd. Jammer. maar niet mijn kopje thee.

IMG_20160924_105314_zps7imb0idm.jpg

 

Van af daar ben ik Leo tegen gekomen en zijn we verder samen de beurs over gegaan wat eigenlijk wel leuker is als alleen over de beurs,

De kamer waar ik als eerste toen iets had van dit is mooi dat was Wilson Benesch waar de Endeavour Loudspeaker werd gedemonstreerd. Een volledig koolstof behuizing als een sandwitch paneel met in het midden een foam om de demping en sterkte van de kast te verzorgen.

Erg dynamisch en open. geen straf om naar te luisteren. Ook de mono eindversterkers zijn een beauty en laten op het display het piek vermogen zien wat regelmatig boven de 200Watt uit kwam dus. 

IMG_20160924_112918_zpsbugvdad9.jpg

 

Dan de ruimte Waar Leo erg over te spreken was.

Ik ben even de naam kwijt maar de versterking hier was van Mola Mola en is eigenlijk niets mis mee.

IMG_20160924_122321_zps6zdpp6nc.jpg

 

De volgende vind ik gewoon een lust om naar te kijken.

Klonk eigenlijk ook leuk maar had hier een vol OB van gemaakt en niet alleen het laag dan was het meer in ballans geweest vermoed ik.

IMG_20160924_124647_zpshzcrsiyh.jpg

 

Wat hier ook mooi was is de behuizing van de apparatuur.

En let even ook op de old school opbouw geen printplaten maar alles hard aan elkaar  :wub:

IMG_20160924_125038_zps6ulikjgv.jpg

 

Einde deel 1

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Deel 2

 

Dit was ook een uitschieter met een erg mooie set van SPEC

Natuurlijk even naar de draaitafel kijken en een bijzonderheid daarvan is dat deze geschikt is voor Roon al mogen ze mij dat nog een keer gaan uitleggen hoe dat zit. :P

IMG_20160924_131654_zps0x3pp478.jpg

 

Volgende leuke kamer was Hear Everything met oa. C.E.C. wat iek eigenlijk nog wel ken van vroeger maar nu toch echt een hele mooie CD speler heeft staan. de rest van de set was overigens ook niets mis mee.

IMG_20160924_143852_zps10kfkf8x.jpg

 

MSB viel mij een beetje tegen maar dat heeft dan voornamelijk met de prijs kwaliteit verhouding te maken.

Het was niet slecht maar springt er ook niet bovenuit. al is de vormgeving van de behuizing van de apparatuur wel weer mooi gedaan.

IMG_20160924_151149_zps3ei7sfp4.jpg

 

Dan een set die zo bij mij in de woonkamer mag.

Ik heb al eerder de versterkers van Arcam mogen beluisteren op een avond van de AVMN.

Zij maken gebruik van Klasse G versterking en kunnen daarom de voordelen van Klasse A benutten zonder het hoge stroom verbruik en warmte ontwikkeling. deze alles in een doos heeft dat ook en laat gewoon muziek horen zonder dat er een bak aan componenten nodig is.

IMG_20160924_152237_zpsk64onybp.jpg

 

Echt lekker vond ik JBL dan weer.

Een beetje erg PA maar de drum solo die opstond was gewoon genieten.

IMG_20160924_152856_zpstgfaivke.jpg

 

 

Einde Deel 2

Link to comment
Share on other sites

Deel 3

 

 

gewoon leuk om dat ik wat met armen heb was deze tafel bij Devialet.

De speakers zijn een ramp om naar te luisteren maar dit was leuk al heb ik hem niet horen spelen.

Deze arm heeft een paar lagers die in een V groef lopen in de buis en loopt voor de verandering eens niet op lucht.

Dit geeft natuurlijk een extra rolweerstand maar is schijnbaar klein genoeg om toch te kunnen werken.

IMG_20160924_155003_zpsyisg6b6y.jpg

 

Ook AEquo Audio heb ik al eens op de AVMN kunnen beluisteren en is een systeem wat ook toen op mij een goede indruk heeft achter gelaten. Ook nu weer erg fijn om naar te luisteren en een werkelijk erg mooie afwerking van de speakers.

Kijk maar eens hoe de speakers in de baffel zitten.

IMG_20160924_162725_zpsjmubcpwz.jpg

 

Dit was ook leuk al heb ik niet echt kunnen luisteren maar deze tafel heeft wel weer als bijzonderheid dat er onder het plateau een vliegwiel ziet wat tegen gesteld draait.

gewoon leuk om te zien en een mooi stukje vakwerk en zou ik wel eens beter naar willen luisteren.

IMG_20160924_164311_zpsfyof1k8e.jpg

 

 

 

IMG_20160924_164427_zpshkwgntqh.jpg

 

Klonk aardig maar geen uitschieter.

Kasten van de apparatuur zijn er saai.

IMG_20160924_164959_zpslbfikazq.jpg

 

Einde deel 3

Link to comment
Share on other sites

leuk George! Dank voor de foto's. Het mooie weer en familiare aangelegenheden noopt mij dit jaar Veldhoven over te slaan helaas.

 

Wat mij wel steeds meer opvalt is dat CNC steeds meer beschikbaar is voor de gewone man en daarmee eigenlijk alles er wel fraai uit gaat zien. Het onderscheid in vakmanschap verdwijnt i.i.g. optisch.

Link to comment
Share on other sites

Deel 4

 

Als laatste hebben we nog naar de 5.0 setup geluisterd bij daudio met de W1.

Klonk erg mooi en is leuk om ens te beluisteren hoe een surround set kan klinken.

Heb nog geprobeerd om met mijn ogen dicht de speakers aan te wijzen maar is echt niet gelukt.

Mooie set vooral de nieuwe lijn van de kasten is mooi om te zien. leuk is ook om te zien dat de W1 ook nog weer een paar kleine cosmetische veranderingen heeft ondergaan zo dat het nu echt een volwassen product is wat zijn wel stevige prijs wel zeker waard is. 

IMG_20160924_170519_zpsybbgmxiy.jpg

 

 

 

Dit waren voor mij de uitschieters.

Diepte punten ga ik niet op in en zijn vooral smaak gerelateerd.

De Top 3 was voor mij 

  1. De daudio 5.0 set gewoon mooi om eens te beluisteren.
  2. Music2 met de GRAN GIOIA wat voor mij toch echt wel al een tijdje het beste is van wat er op speaker gebied is te vinden.
  3. Arcam met de sonus Faber

Verder leuke dag gehad en heeel veeel bekenden tegen gekomen wat gewoon erg gezellig was.

Bedankt allemaal.

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Grote winnaar van zaterdag was wat mij betreft Daudio met hun nieuwe instapmodellen.

 

Indrukwekkend vond ik ook de allereerste ruimte waar gedemonstreerd werd met spulletjes van Vitus.

 

Echter, er waren ook ergernissen.

1) Het geouwehoer in de demoruimtes (waarom iemand zijn vakantiefoto's aan een bekende laat zijn en hier uitgebreid uitleg bij staat te geven kan ik echt niet begrijpen)

2) De Gesloten Deuren... Komt niet erg gastvrij open.

     Hanze Hifi bijvoorbeeld. Ik ben er drie keer langsgelopen, maar de deur bleef gesloten.

     Ook bij de de ruimte waar de 432 EVO streamer stond. Een dame die op de gang stond heb ik horen zeggen dat als je echt naar binnen wilde, je maar ven stevig op de deur moest kloppen. Waarop iemand op zei dat "als jullie zo gastvrij zijn dat je de deur dichthoudt, ik geen moeite ga doen om binnen te komen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...