Jump to content

Ongehoorzame versterker en cd-speler


dick jansen
 Share

Recommended Posts

Mijn onvolprezen Rotel versterker en cd-speler weigeren sinds enige dagen te luisteren naar de commando's van de Logitec Harmony-300 afstandsbediening.

De beide apparaten zijn weliswaar 20 jaar oud, maar dat mag toch geen reden zijn om niet naar de baas te luisteren. Mijn kleinkinderen zijn beiden half zo oud en luisteren als de besten. Ik bedoel maar.

 

Is er in de buurt van Deventer een adres waar de patiënt kan worden geholpen? Als bejaarde ben ik verknocht aan mijn spulletjes; in de kliko kan altijd nog.

 

Graag jullie deskundig advies.

Link to comment
Share on other sites

Posted · Hidden 4 augustus 2016 - dubbel
Hidden 4 augustus 2016 - dubbel

Het oog van de ontvanger op de Rotel goed schoongemaakt. Soms is dat vuil geworden in de 20 jaar. Zeker als er gerookt bij is. Het oog zit vaak aan de binnenzijde op de print. De kap eraf schroeven/halen en het oog van de ontvanger schoonmaken. Soms kan dat het zijn. Of de AB zelf. Tussen de knopjes gaat vuil zitten van de handen en vingers. Dan drukt het knopje wel in, maar raakt niet goed het contact op het printje in de AB. De AB uit elkaar halen en het toetsenknoppen bord schoonmaken. Vaak is dat van een zacht rubberachtig spul. Veilig om af te soppen met water en zeep. Goed laten drogen voor het terugplaatsen. De knopjes zelf hetzelfde. Uiteraard het printje niet. Soms kan zo'n schoonmaakbeurt helpen.

Link to comment

Het oog van de ontvanger op de Rotel goed schoongemaakt? Soms is dat vuil geworden in de 20 jaar. Zeker als er gerookt bij is. Het oog zit vaak aan de binnenzijde op de print. De kap eraf schroeven/halen en het oog van de ontvanger schoonmaken. Soms kan dat het zijn. Of de AB zelf. Tussen de knopjes gaat vuil zitten van de handen en vingers. Dan drukt het knopje wel in, maar raakt niet goed het contact op het printje in de AB. De AB uit elkaar halen en het toetsenknoppen bord schoonmaken. Vaak is dat van een zacht rubberachtig spul. Veilig om af te soppen met water en zeep. Goed laten drogen voor het terugplaatsen. De knopjes zelf hetzelfde. Uiteraard het printje niet. Soms kan zo'n schoonmaakbeurt helpen.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

@ mumsoft

 

Daar lag het niet aan heb ik achteraf gemerkt.

 

@ audiofreak

 

U is een genie in al zijn eenvoud :D Het was inderdaad een kwestie van een smerig Rotelinfrafroodontvangoog (woordwaarde?).

Microvezeldoekje+Glassex+drie poetsbewegingen en klaar is Rotel. Kan ik straks in Beethoven duiken zonder uit de luie stoel te komen. Nogmaals dank.

 

@ Hans van Liempd

 

Dank je.

Zoals je leest heb ik de minicursus van audiofreak in de praktijk gebracht met hoorbaar resultaat.

Link to comment
Share on other sites

Wat doe je tegenwoordig op audio gebied Dick?

 

We waren je kwijt, Spido vroeg zich nog eens af of jij de overleden Dick Janssen van FC Twente was. Gelukkig niet.

Link to comment
Share on other sites

@ Carl

 

Gespeend van ieder talent blijf ik op muziekgebied passief; lekker diagonaal op de bank barokmuziek beluisteren. Het op één na grootste genot ;)

En nee, ik ben niet overleden, overigens tot mijn genoegen. Er lopen nog een handvol lieden rond die zijn gezegend met mijn naam en de kwaliteit is er niet op vooruit gegaan, dat blijkt wel weer.

 

@ Duck-Twacy

 

Sorry, voor mij een beetje enigmatische post :confused: Verklaar u nader.

 

@ Kraus vonBentinck

 

Dank, dank. Nee, ik heb wel letterlijk de pijp aan Maarten gegeven. Drie jaar geleden (waar blijft de tijd) ben ik gestopt met paffen, na vijftig jaar alles wat brandbaar was met verve te hebben geïnhaleerd. Het "betere gevoel" is overigens nog steeds uitgebleven.

 

Als het de heren behaagt ga ik nu in de zon zitten, het wordt eindelijk mooi weer in de oude Hanzestad. Auf wiederhören

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...