Hans van Liempd

Acoustic Signature Crystal, Array PH-1 en LP's

84 posts in this topic

Ik denk omdat dat hij zijn vrouw het verschil met een gewone stroomdraad heeft laten horen en zo stom is geweest te vertellen hoe duur het was :lol:  Een vrouw van een bekende reviewer vertelde me bij de kleuterschool dat ze uren naar kabels moest luisteren omdat vrouwen verschillen beter konden horen. Ze hoorde evenveel verschil als haar inmiddels ex. Er zitten verschillen tussen kabels, maar ik denk niet dat veel duurder ook veel beter is. 

Als je niet weet waar het aan ligt: niet aan beginnen. Ik heb wel eens een vergelijk gezien van allerlei computerstroomkabels met zo'n speciaal adiofiel geval, en daar kwam een van die oude pc-kabels het beste uit. :rolleyes:

On 28-7-2017 at 11:23 AM, audiofreak said:

Toch nog een kleine opmerking en vraag. Je hebt wel bij enkele de nieuwprijs genomen van dit of verleden jaar, volgens mij. Hoe oud het is is mij ook niet duidelijk.?   
Ik vraag het Hans, omdat een klant van mij in de glazenwasserij op zoek is naar een complete draaitafel setup (dt, arm, element, ph-vv). En mogelijk interesse heeft.

De draaitafel heb ik in december 2014 als demomodel gekocht. Er was toen een probleem met het lager. Daarvoor is het lager en plateau naar Acoustic Signature geweest. Ik kreeg een nieuw lager en plateau terug. Het element is een paar jaar ouder, maar heeft nauwelijks gedraaid.

Nu is er wel iemand geïnteresseerd in alle aangeboden spullen tegelijk. Die komt woensdag over een week. Tot die tijd wordt er dus niet gehandeld. Hij heeft al een bod gedaan, maar dat ligt nog een stuk van mijn minimumprijs. Maar hij wil in ieder geval komen kijken.

Edited by Hans van Liempd

En dat vind ik wel erg fatsoenlijk Hans om eerst met een mogelijk koper te onderhandelen en dan pas met anderen in gesprek te gaan.

20 hours ago, carl said:

PS Ove, waarom denk je dat  iemand dure tweedehands stroomkabels verkoopt ^_^

Bedoel je (a) dat de 2ehands kabels te duur worden aangeboden of (b) dat oorspronkelijk dure kabels nu 2ehands worden aangeboden? In elk geval is de eigenaar in beide gevallen op zoek naar iets anders.

Edited by Ove Rickland

Ik denk dat ze na enige tijd tot de ontdekking zijn gekomen dat die dure stroomkabels niet meer doen dan goedkopere en dat ze wat van hun (slechte) investering willen terugzien.Ik heb wel eens Syltechs met een zeer stevige prijs te leen gehad. En inderdaad er was een verschil met standaard kabels te horen, maar nagenoeg geen verschil met mijn veel goedkopere Russ Andrew stroomkabels. Daarbij was het geheel zo zwaar, dat de stekkers uit de versterker getrokken werden. Als bepaalde audio producten veel te vinden zijn op marktplaats is er iets wat veel consumenten gewoonweg stoort. Bij Hans ligt dat anders want hij verkoopt omdat hem een platenspeler niet meer boeit. In zijn geval zou ik 250 goede platen uitselecteren en een speler van 200 euro terugkopen met upgrade mogelijkheden. Dan is hij de komende jaren weer zoet. Het blijft toch een hobbyist met veel kennis van mechanica.

De Array PH1 phonovoortrap is vandaag gereserveerd.

Voor de rest zie:

Edited by Hans van Liempd

On 30-7-2017 at 2:14 PM, carl said:

Ik denk dat ze na enige tijd tot de ontdekking zijn gekomen dat die dure stroomkabels niet meer doen dan goedkopere.

Nou, daar denkt RobX (en ik ook overigens) inmiddels anders over!.

laat ik dit even onderschrijven. die dure kabels zijn juist erg de moeite waard. een Cd speler van 2x zoveel € kopen gaat dit niet doen (en kan ik eerst weer de boel verbouwen). maar om precies te zijn: dat kan ik alleen van de kabels van Cock beweren. Siltech deed me niks (tot negatief effect). 

Edited by robx