Jump to content
High-End Forums
Hans van Liempd

Acoustic Signature Crystal, Array PH-1 en LP's

Recommended Posts

Ik heb besloten om de draaitafel met platen en verwante spullen na de vakantie in onderdelen ook via andere kanalen te gaan verkopen.

Hieronder het overzicht:

Draaitafel Acoustic Signature Crystal (ca. € 3000,- excl. arm en mat) incl. originele doos.
Jelco SA 750 D ( € 600,-)

Jelco toonarmkabel ( € 125,-)

Toonarmkabel met Sonoredraad (zelf gemaakt)

Lederen draaitafelmat (€ 50,-)
Koperen draaitafelmat (€ 75,-)
Draaitafellamp (zelf gemaakt)

Gedempte natuursteenplaten (prijs niet bekend)

De nieuwprijs van dit samen is ca. € 3850,-

De op de draaitafel liggende puck is niet inbegrepen.

Vraagprijs voor deze in nieuwstaat zijnde draaitafel (ca. 2 jaar oud) zonder element is € 2000,-

Meerprijs nauwelijks gebruikte Micro Benz Glider L2 met micro ridge naald (€ 1280,-) is € 600,-

Array PH1 phonopre (€ 2575,-)

Set interlinks van Phonopre naar voorversterker (zelfbouw als Array Opal)

Vraagprijs voor deze in zeer goede staat zijnde phonovoorversterker (ca. 10 jaar oud) is € 1300,- (verkocht)

Okki Nokki platenwasser (€ 400,-)

Deze is nu omgebouwd met een externe tank, maar kan ik in overleg naar de originele staat terugbouwen.

Vraagprijs voor deze in gebruikte staat zijnde platenwasser (ca. 10 jaar oud) incl. diverse wasmiddelen is € 200,- (verkocht)

Ca. 560 LP's

Dan heb ik nog ca. 350 Klassieke, ca. 200 Jazz  en 15 direct cut en high-end LP's. De meeste platen zijn oudere persingen. Er zitten voor de verzamelaar zeker waardevolle exemplaren tussen, maar ook veel standaardwerken zoals Count Basie, Miles Davis bij. Bij de klassieke b.v. Beethoven Mozart, Bach en Handel. Waaronder een DGG cassette met de 9 symfonieën van Beethoven. De Lp's in het populaire genre (pop, rock enz) zijn al verkocht.

Voor de Jazzplaten heb ik een vaste prijs van € 700,-, op de direct cut en klassieke platen mag geboden worden.

De draaitafel:

draaitafel%20AS%20Crystal.JPG

De Phonotrap is het bovenste apparaat in het rack:

lk%202015-2-23.JPG

Op bovenstaande foto staan ook de LP's en de platenkasten. Verder is er ook op te zien dat het plateau van de draaitafel er niet op ligt. Op het moment van deze foto was dat retour naar Acoustic Signature voor het vervangen van het lager. Er zit nu dus een nieuw Tidarfolonlager in. Er was n.l. een spelingsprobleem (waarschijnlijk ontstaan door het verwisselen van plateaus van verschillende draaitafels). De rechter platenkast is nu leeg.

Uitgebreid luisteren is natuurlijk mogelijk.

Edited by Hans van Liempd

Goh, time flies. Het lijkt wel gisteren dar ik bij je kwam luisteren, en jij het had over mensen met streamertjes die alsmaar zapten omdat het zo naar klonk.

Weet je al wat je nu bovenop gaat zetten?

Goh, time flies. Het lijkt wel gisteren dar ik bij je kwam luisteren, en jij het had over mensen met streamertjes die alsmaar zapten omdat het zo naar klonk.

Weet je al wat je nu bovenop gaat zetten?

Inderdaad, tijden veranderen. 

Wat er op komt zien we dan wel weer, eerst maar eens zien te verkopen.

Helaas ben ik al voorzien Hans. Ik word er wel droevig van.

Tja, als die bakken met platen daar verdwijnen, gaat er nog holler klinken. :(

Tja, als die bakken met platen daar verdwijnen, gaat er nog holler klinken. :(

En ik kreeg altijd opmerkingen dat de ruimte juist veel te veel gedempt was? De platenkasten doen daar overigens weinig aan af. Naast die kasten staan nog absorbers. En misschien komen er wel diffusers voor de platenkasten in de plaats. 

Wanneer ik niemand vind die het hele spul in één keer wil kopen, heb ik nog een Array PH1 over. Voor Carl als recensent lijkt me dat ideaal, draaitafel testen?, even de juiste instellingen kiezen en het staat nog optimaal ingesteld ook nog.

Edited by Moderator2

Je weet het leuk te verkopen Hans.

Maar toch zonde om nu ook deze tafel weg te doen.

Ga je echt spijt van krijgen of ga je weer terug naar een dikke BoB?

Als Hans zijn platen verkoopt komt er geen platendraaiert meer en is hij digitaal. Als ik hem was zou ik de software nog even bewaren. Kan je altijd nog terug.

Als Hans zijn platen verkoopt komt er geen platendraaiert meer en is hij digitaal. Als ik hem was zou ik de software nog even bewaren. Kan je altijd nog terug.

Het is ook de bedoeling dat er geen platendraaier meer komt. anderhalf jaar geleden heb ik de Fat Bob verkocht en zou ik een instap draaitafel kopen om m'n platen te kunnen draaien. Toen liep ik echter tegen deze Acoustic Signature en zat weer vrijwel op het niveau van de Fat Bob. Sinds die tijd heb ik misschien 2 keer platen gedraaid voor mezelf. Daar bovenop nog een paar keer voor bezoek die het analoge ook wel eens wilde horen. Maar bij elkaar heeft het in die anderhalf jaar geen 15 uur gespeeld. Dat vind ik dan zonde van het geld wat er in geïnvesteerd is. Daar kun je ook andere leuke dingen mee doen.

Hou er dan een stuk of 10 over, just for good times sake!

Zo' n platen speler is zo te vervangen.  Je LP' s niet  ;) Ik zou ze gewoon bewaren.  :)

Vermoedelijk heeft Hans al zijn LP's inmiddels als audiopiele cd's geript op zijn striemer. :huh:

Vermoedelijk heeft Hans al zijn LP's inmiddels als audiopiele cd's geript op zijn striemer. :huh:

Nee dus. Dat vind ik zo'n gedoe. Ik ben ook niet erg gehecht aan bepaalde muziek. Nieuwe dingen ontdekken vind ik wel leuk. Ik weet niet of je binnen Tidal oid voorkeurslijsten kunt aanmaken. Liever nog save op je eigen netwerk. Dan kan ook de digitale muziek de deur uit.

Met Qobuz kun je add  to favorites doen of 1 van de 10tallen playlisten afspelen of er zelf een maken.

Na m'n vakantie ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen. Voorlopig laat ik het maar staan. Mocht er een gegadigde komen, dan gaat het waarschijnlijk/misschien wel weg. Tot die tijd ga ik voorlopig niks ondernemen.

Pfff net op tijd nog tot zinnen gekomen.  :P

Verstandige keuze Hans.

We hebben allemaal wel eens dat het ene speelgoed even niet interessant is maar na verloop van tijd pak je wel weer op en ga je met beide spelen. 

Of ik verkoop de hele boel in één keer, of het blijft staan (grootste kans). Ik zou de platen kunnen verkopen en de Okki Nokki, en dan kan ik met de rest gaan venten. Daar heb ik dan n.l. niks meer aan.

Ik heb nog wel een Okki Nokki staan waar ik al jaren naar sta te kijken. Half uurtje rijden van Leeuwarden.