Jump to content

Wie heeft er behoefte aan de 'Stereophile'?


Jeroen Bakker
 Share

Recommended Posts

Ik wist niet zo goed waar ik dit topic kwijt moest, en gezien de commerciële aard van de vraag heb ik hem hier geplaatst al ben ik (nog) geen sponsor.

 

Voor mijn bedrijf Ahvô Braiths (uitgeverij IJmond) ben ik in gesprek met Stereophile magazine om te kijken of ik die kan importeren naar Nederland (vroeger deed Betapress dat maar die zijn daarmee gestopt). 

 

Ik vroeg mij af of er hier behoefte bestaat aan het blad en wat die dan zou mogen kosten? Op dit moment is mijn voorstel het volgende:

 

Het blad verschijnt 12 maal per jaar.

 

Stuk prijs in de winkel: € 15,- 

Abonnement voor 1 jaar: € 100,-

Abonnement voor 2 jaar: € 160,-

 

Vinden jullie dat redelijk?

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Lijkt mij zeker redelijk. Indertijd had ik er een abonnement op, maar dan wel rechtstreeks uit Amerika. Ik heb er nu geen behoefte meer aan, maar ik vond het een fijn blad.

Je haalt hopelijk wel 5 of 50 cent van elk bedrag af? ^_^

Link to comment
Share on other sites

Lijkt mij zeker redelijk. Indertijd had ik er een abonnement op, maar dan wel rechtstreeks uit Amerika. Ik heb er nu geen behoefte meer aan, maar ik vond het een fijn blad.

Je haalt hopelijk wel 5 of 50 cent van elk bedrag af? ^_^

 

Dat is commercieel zeer gebruikelijk.

 

Stereophile heb ik bijna nooit gekocht.

 

Waarom niet en wat heb je qua audiobladen wel interessant gevonden?

 

Ik heb jaren geleden een aantal jaren een digitaal abonnement gehad. Dat was behoorlijk goedkoop: USD 30 meen ik me te herinneren. Is een papieren versie nog wel van deze tijd?

 

Een digitaal abonnement kan men nog steeds bij hen afsluiten, een gewoon  abonnement ook overigens. Ze zijn wel wat goedkoper geworden dan die 30USD voor een digitaal abonnement. En wie met een creditcard in USD kan betalen is altijd goedkoper uit (zoals het er nu voorstaat) met een abonnement bij Stereophile zelf.

 

Ik denk dat een papieren versie zeker nog wel van deze tijd is, alleen dat de doelgroep wat is veranderd. Ik denk dat met name audiowinkels (en een aantal andere plekken) het interessant kunnen vinden om ze aan hun klanten te laten zien (op een leestafel ofzo) terwijl ze wachten tot ze geholpen worden.

 

Persoonlijk ken ik een aantal mensen/bedrijven die mij hebben gevraagd of ik ze het blad zou kunnen leveren, vandaar ook de vraag of daar meer behoefte aan bestaat.

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Als je dit gaat doen, dan moet de levering aan alle afnemers in Nederland via jou gaan verlopen. Anders komt het commercieel nooit uit. Ik heb een papieren abo en betaal daar ongeveer 30 euro per jaar voor. Daar wordt hij voor bezorgd en al. 

Zolang deze prijs gehandhaafd blijft ga je niet een abonnement voor 100 of 160 euro slijten..

Je maakt wel een kans als je in het distributie netwerk komt zodat het blad bij de tijdschriftenwinkel komt te liggen. Dan kan er al snel een euro of 10,12 gevraagd worden per nummer. Maak wel goede afspraken over "onverkochte" bladen... Anders zit je alsnog in het schip. 

Link to comment
Share on other sites

Het zijn toch ordinaire reclame bladen en dat voor 15 euro,s,je leest ze een keer en gooi ze bij het oud papier.

 

Mvg wol

 

Maak nou eens een echt blad zoals vroeger audio critic, audio en techniek of het Duitse blad Hifi Exclusieve of LP.

 

Mvg wol

 

 

Je moet je natuurlijk realiseren dat een blad geen bestaansrecht heeft als niet ook advertenties in staan. De bladen die ik van vroeger ken zijn doorgaans best serieus.

 

Een blad maken doe je ook niet zo een, twee, drie. Maar als je ideeën hebt valt er best over te praten.

 

 

Als je dit gaat doen, dan moet de levering aan alle afnemers in Nederland via jou gaan verlopen. Anders komt het commercieel nooit uit. Ik heb een papieren abo en betaal daar ongeveer 30 euro per jaar voor. Daar wordt hij voor bezorgd en al. 

Zolang deze prijs gehandhaafd blijft ga je niet een abonnement voor 100 of 160 euro slijten..

Je maakt wel een kans als je in het distributie netwerk komt zodat het blad bij de tijdschriftenwinkel komt te liggen. Dan kan er al snel een euro of 10,12 gevraagd worden per nummer. Maak wel goede afspraken over "onverkochte" bladen... Anders zit je alsnog in het schip.

 

Distributie is niet zo het probleem, daar heb als uitgever wel connecties voor (en al offertes in huis), alles valt of staat met een gezonde prijs. Inkoop is daar belangrijk bij en daarvoor ben ik afhankelijk van mijn onderhandelingspositie. Als, en dat proef ik hier een beetje, € 15,- echt te veel is moet ik steviger onderhandelen.

 

Wat de onverkochte bladen betreft, die neem ik terug en daar heb ik al een bestemming voor.

 

Vraag is wat is dan een redelijk verkoopprijs? € 12,-? € 10,-?

Link to comment
Share on other sites

12 bladen voor $37. 24 voor $72. Kijk ook eens wat The Absolute Sound in de boekwinkel kost. Die is overigens iets duurder dan Stereophile voor een internationaal abonnement.

Link to comment
Share on other sites

Waarom niet en wat heb je qua audiobladen wel interessant gevonden?

 

Ik denk dat Stereophile me gewoon niet trok: Amerikaans en de prijs was hoog. Losse verkoop was voor mij HVT en Music Emotion (nu allebei abonnee van). En vroeger LP, Hifi World en heel veel What hifi. Maar dat gebeurd niet meer. Ik mis Hifi World alleen nog wel. De andere bladen hebben hun appeal verloren. LP door de taal Duits. En What hifi verloor zijn magie om de een of andere manier. Maar ze blijft natuurlijk wel de standaard in toegankelijke artikelen schrijven, de consument centraal stellen en grote multi-testen met enig nationaal hifi chauvinisme er in verwerkt natuurlijk!

Link to comment
Share on other sites

Nu ken ik het blad niet maar ik vraag me wel af wat het blad bied van wat er nu nog niet in Nederland op de markt is.

Ik zelf heb mijn abo op HVT een jaar of 3 geleden opgezegd om dat ik het niet veel meer vond bieden dan wat ik ook gratis op internet kan vinden.

Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een blad???  :huh:

Link to comment
Share on other sites

Ik ben geabonneerd op Stereophile en ben vaste koper van Hifi-News. Dat laatste vind ik eigenlijk wel het beste blad op de markt. Daarnaast via de losse verkoop af en toe een Duits blad. De NL bladen betaal ik niet voor.

 

Met prijzen wil ik me niet te veel bemoeien al vind ik 10 euro in de losse verkoop eigenlijk een magische grens. Ik lees de reclames in de bladen ook - wel leuk om te zien wat er op de US markt is en hier vaak niet te krijgen. Gewoon niet met Wiel eens.

 

Toch vraag ik me af hoe groot die tijdschriftenmarkt nu is. Zullen er meer dan 1000 abonnementen in potentie zijn?

 

PS George als je een keer een jaargang wilt lenen, zeg het maar.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe je het vindt Marc. Niet alleen apparatuur en muziekrecensies, maar ook een serie over producenten en concertzalen. Deze maand een vintage recensie van een Nakamichi draaitafel.

Link to comment
Share on other sites

Ik dacht al dat jij dit soort dingen erom heen leuk vindt Marc. Ik heb natuurlijk alle liedjes rond Joe Meek op you tube beluisterd: Johny remember me. Vanavond staat de Nakamichi draaitafel op het programma.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik ben geabonneerd op Stereophile en ben vaste koper van Hifi-News. Dat laatste vind ik eigenlijk wel het beste blad op de markt. Daarnaast via de losse verkoop af en toe een Duits blad. De NL bladen betaal ik niet voor.

Met prijzen wil ik me niet te veel bemoeien al vind ik 10 euro in de losse verkoop eigenlijk een magische grens. Ik lees de reclames in de bladen ook - wel leuk om te zien wat er op de US markt is en hier vaak niet te krijgen. Gewoon niet met Wiel eens.

Toch vraag ik me af hoe groot die tijdschriftenmarkt nu is. Zullen er meer dan 1000 abonnementen in potentie zijn?

PS George als je een keer een jaargang wilt lenen, zeg het maar.

Ik denk momenteel meer in losse verkoop, ik denk dat ik wel zo'n 100 stuks in de maand moet kunnen slijten. Dat is misschien niet zo veel, maar groeien kan altijd. Ik heb nog geen minimale afname opgedrongen gekregen dus als dat zo blijft komt het goed.

Link to comment
Share on other sites

En wanneer je niet per sé in het-nieuwste-van-het-nieuwste geïnteresseerd bent, kun je ook het digitale archief van Stereophile (en van veel andere bladen) raadplegen. Up-to-date en gratis is Toneaudio Magazine: http://www.tonepublications.com

Ik heb van Stereophile nog geen online archief gevonden, dus als je dat weet zou ik graag een link van je krijgen.

Edited by Jeroen Bakker
Link to comment
Share on other sites

www.stereophile.com natuurlijk.

 

Bij wie ligt eigenlijk het risico als de handelaar niet verkoopt en wat gebeurt er met de niet verkochte bladen. Heb me dat altijd afgevraagd.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...