Jump to content

Platform draaitafel


carl
 Share

Recommended Posts

De aarde trilt altijd, en rubber is in theorie qwa trilling de beste demper, maar het nadeel is je moet ook trilling afvoeren want anders blijft de trilling in het apparaat zitten,en afvoeren doe je met koperdraad naar een waterleiding.

 

Mvg wol

Als demping misschien wel Wiel, maar die SSC Pucks ontkoppelen juist. Het nadeel van rubber e.d. zou kunnen zijn dat dit materiaal behalve dempt ook resoneert. Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Kijk die Hans van Liemd maakt het weer moeilijk met zijn app. Ik ben dus aan de slag geweest met een seismoapp. Ik heb op een vaste plek op de vloer geklopt met de fingers, knokkels en de hiel. Dit om verschillende frequenties te bereiken.

- leg ik de i pad op de grond reageert hij nauwelijks.

- leg ik hem op het TNT rack nauwelijks waarneembaar meer.

- leg ik hem op SSC soundbasis reageer hij op knokkels en met name hiel

- leg ik hem op de regufoam reageert hij het meest op knokkels en met name hiel. Wel minder dan bij SSC.

- leg ik hem op plateau van de Oracle (een subchasis speler) dan reageer hij nagenoeg niet of niet. En dat ook na stevig met hiel en voet.

Ik ga mijn luisterproeven nog eens herhalen. De constructie multiplex met regufoam deed bij de eerste proven iets raats met het laag (een resonantie waarschijnlijk). Als je vervolgens de SSC soundbasis vergelijkt met die van mij die bestaat uit de multiplex plaat met kegels en daaronder 4 SSC Pucks durf ik te beweren dat dat dat positief hoorbaar. De SSC soundbasis maakt het geluid warmer/verfijnder. Mijn eigen constructie met SSC Pucks klinkt meer dynamisch/verfijnd. Ook bij de Thorens 160 met kegels en SSC Pucks was verandering van geluid waar te nemen. Het is ook een kwestie van smaak. Ik vind in mijn situatie mijn constructie het prettIgst klinken.

Ik denk inmiddels dat de subchasis draaitafel een mooie uitvinding is omdat je de resonanties bij het ontwerp kan bepalen. Ik vermoed dat het duurdere SSC rack (de Classic) vergelijkbaar werkt met een subchasis.

De wapperende woofers zijn verder niet/nauwelijks meer waarneembaar bleek gisteren.

 

Naar aanleiding van mijn bevindingen heb ik de tekst aangepast.

Link to comment
Share on other sites

Zoek op seismometer Peter. Het is de 6e editie. Zelfde site heeft trouwens ook een leuke db meter. Gratis natuurlijk!

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

@vintagemod. een trilling afvoeren via een koperdraad? Daar heb ik nog nooit van gehoord en het komt mij zeer onwaarschijnlijk voor.

Die ken ik ook niet.

Leg eens uit wol hoe werkt dat?

Link to comment
Share on other sites

Ze zitten hier op mijn telefoontje mee te kijken, want ik open de play store (what's in a name), en hup daar staat een trillingsmeter op pagina 1.

Thrilling!

Link to comment
Share on other sites

Hier een duidelijk verschil in het door krijgen van trillingen op 3 meubels waar audio apparaten op staan door stampen op de vloer.

Twee meubeltjes van Leen Bakker en een audiorack plateau's en draadstangen van Ikea.

Het meubel van Ikea geeft de minste trilling door.

Over de kloptest op de meubels zal ik maar niets zeggen :o

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...