Jump to content

Ervaringen Auralic


carl
 Share

Recommended Posts

Eigenlijk snap ik niet dat Apple geen perfecte streamer heeft, dus kennelijk geen markt.

Ik betwijfel of een Auralic werkelijk beter/anders klinkt dan een goed geconfigureerde Mac Mini. 

 

Overigens denk ik dat de markt voor perfecte streamers heel klein is, meer iets voor fijnproevers dan massaconsumptie, dus niet interessant voor Apple. Sonos verkoopt veel meer dan alle high-end streamers bij elkaar. 

Link to comment
Share on other sites

Apple heeft dat al jaren Carl en noemt dat ITunes.  ;)

Samen met Apple music goed voor miljoenen gebruikers.

Ik las net dat: Apple Music Carpool Karaoke koopt.

 

Dit filmpje is  leuk, ik vind haar een geweldig mens Michelle Obama, ze is tenminste écht   :)

 

https://youtu.be/ln3wAdRAim4

 

Jaaaaa TOP!

Link to comment
Share on other sites

Ik betwijfel of een Auralic werkelijk beter/anders klinkt dan een goed geconfigureerde Mac Mini. 

 

Overigens denk ik dat de markt voor perfecte streamers heel klein is, meer iets voor fijnproevers dan massaconsumptie, dus niet interessant voor Apple. Sonos verkoopt veel meer dan alle high-end streamers bij elkaar. 

De Mac mini van Apple is gewoon een goede oplossing voor diegene die een PC continu aan willen hebben staan.

Eigenlijk is dat voor een radio, waar de meeste hem voor gebruiken wel erg gek.

Het grootste deel van de mensen koopt daar liever een apart doosje voor wat geen fan heeft en minder stroom verbruikt.

verder wil men graag ook nog beeld erbij hebben en dan kiezen veel mensen voor een dergelijk kastje.

is natuurlijk ook geen geld en werkt prima.

Je kunt er zelfs en externe dac op aansluiten.

Zou mij niets verbazen als dit dan ook nog eens prima klinkt.

Link to comment
Share on other sites

Een Mac met MacOS gebruikt in sluimer stand 1....2 watt per uur. Dat heeft als voordeel dat hij langer mee gaat en snel opstart. Voor radio gebruik ik hem eigelijk niet.

 

Hiervoor heb ik wel andere kastjes gebruikt, maar die bevielen eigenlijk niet helemaal.  Op ééntje na, en dat is mijn Logitech Duet, die werkt en klinkt nog steeds fantastisch met betaalde 320Kbit Internet streams en streams zoals de TOP 2000 die op mijn Synology NAS staan. Het leuke is, dat er na zo' n 8 jaar nog teeds software updates voor zijn, o.a. via Synology :)

 

On-topic dat moet ik bij Auralic  en al die goedkope kastjes nog maar zien.  Goed het kost niks, maar ik wil niet meewerken aan onze wegwerp maatschappij.

 

Ik zou de internet streaming functie van de Duet naar de Mini kunnen verhuizen, scheelt weer stroom, aan de andere kant werkt

het nu zo handig.  :(  :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik betwijfel of een Auralic werkelijk beter/anders klinkt dan een goed geconfigureerde Mac Mini.

 

 

Ik heb erover gedacht om die weg op te gaan. Met zo'n oplossing ben je wel meer kwijt dan met een Auralic want er komt tenminste nog een keer een DAC bij. Dat had ik er niet voor over. Voor mij is de Mini een proefdingetje. De radio gebruik ik zeker veel in de huiskamer en de rest alleen maar om wat muziek gratis te proberen op de achtergrond. Toch vond ik het jammer dat er geen Mac plug en play streamer met hoge kwaliteit te krijgen is. Voor een dergelijk bedrijf is het even makkelijk een high end ding te maken wat ook low end op de markt is.

 

Ik geef dat geld liever uit aan LP 's en die beluister ik op mijn dedicated listening room.Daarnaast speelt dat ik drie kinderen heb die het wel sjiek vinden om een platenspeler te hebben. Dus het komt later nog allemaal goed terecht ook.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

 Toch vond ik het jammer dat er geen Mac plug en play streamer met hoge kwaliteit te krijgen is. Voor een dergelijk bedrijf is het even makkelijk een high end ding te maken wat ook low end op de markt is.

 

 

Dan krijg je zoiets als Apple TV  Carl. 

 

Het is m.i. net  wat Plaatjes draaier zegt: "kennelijk geen markt voor"  Bovendien het is vrij simpel om zoiets zelf te maken met een Mac. Helemaal met die moderne USB dac' s van nu.

Dan kun je met beeld en geluid werkelijk alle kanten op en zo duur en goed maken als je het zelf wilt.  En het voordeel is dat het zeker een versie of 5... 6 van OSX wordt ondersteund en

ook daarna nog veiligheid updates krijg.  Uiteraard betaal je daar wel voor.....

Link to comment
Share on other sites

ook daarna nog veiligheid updates krijg.  Uiteraard betaal je daar wel voor.....

Dat is toch wel erg slecht, moeten betalen voor veiligheid updates.!!!

Crapple hoort een deugdelijk product te leveren en zulke gaten op te lossen!

Link to comment
Share on other sites

Dat is toch wel erg slecht, moeten betalen voor veiligheid updates.!!!

Crapple hoort een deugdelijk product te leveren en zulke gaten op te lossen!

Ha George, ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Of ik ben zo onduidelijk dat kan natuurlijk ook!

Die zijn gewoon gratis  :)

 

Ik werk ook met tal van andere besturingssystemen en vind dat Apple dát juist netjes geregeld heeft. 

Verder kunnen in een apart topic wel eens bomen over Apple hoor. Mag jij alles opnoemen wat je niet goed vind.

Ik heb veel juist steeds meer plezier van mijn Apple  spulletjes  :wub:

 

*edit typo 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik heb veel meer plezier met het goed laten draaien van een 320 naast de Oracle Delphi.

Herkenbaar dat gevoel heb ik met mijn Dual 1019 met Denon DL-110.  Maar mijn Sony PS-6750 met Lyra Delos klinkt gewoon veel mooier.

Gewoon allebei gebruiken  :)

Link to comment
Share on other sites

De idee is inderdaad om de 320 anders uit te rusten dan de Oracle dus met MM element en eventueel een buizen phono trap. En weet je Jack, mijn lieve Roterdamse dochter heeft een Thorens 115: als ik nog iets mooier of leukers vindt dan de 320 (voor weinig geld dan) gaat hij gewoon naar haar. Maar dat zou nog even kunnen duren.

 

Heb jij die 2001 nu toch weggedaan?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Heb jij die 2001 nu toch weggedaan?

 

Nee hoor, die mag binnenkort weer zijn of is het haar?  kunsten vertonen aan een vintage set.  Ik heb vanaf morgen namelijk 3 weken vrij.  Nieuw snaartje en wat olie en gaan!  :)

*edit typo

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Nou, als Carl zijn Auralic aan mij wil meegeven, en waarom niet als hij eerst zo'n dingetje van Thingman bestelt, dan kan jij hem hier horen. Maar ja, dan moet ik eerst naar Nijmegen, en jij daarna naar mij, en dan Carl natuurlijk ook weer, dus dat wordt wel een beetje lastig. Binnen een maand, wat een organisatie!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...