Jump to content

CD's kopieëren, illegaal of niet?


mumsoft
 Share

Recommended Posts

Juridisch gezien zal Marco en de importeur de rechten moeten betalen van de meting , want het is hun handels waar.

Vroeger was het zo voor eenmanszaak betaal je 100 euro, s per jaar.

Ze hebben mij verteld voor en show 40 euro, s per dag.

 

Mvg wol

 

En geven ze ook een lijstje op van wat ze draaien?

Wat een gedoe en ondertussen streamen we de nieuwe artiesten kapot.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb vandaag nog even aan mijn dochter gevraagd hoe dat precies zit met het copieeren van CD's . Verspreiden mag natuurlijk niet, maar voor eigen gebruik copieeren is volgens haar juridisch erg onduidelijk. Verder acht ik het zeer waarschijnlijk dat belanghebbenden hun interpretatie van de regelgeving sterk naar voren brengen op internet.

 

Kortom nog even los van het handhavingsaspect is het copieeren van CD's geen issue zolang je niet verspreidt.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb vandaag nog even aan mijn dochter gevraagd hoe dat precies zit met het copieeren van CD's . Verspreiden mag natuurlijk niet, maar voor eigen gebruik copieeren is volgens haar juridisch erg onduidelijk. Verder acht ik het zeer waarschijnlijk dat belanghebbenden hun interpretatie van de regelgeving sterk naar voren brengen op internet.

 

Kortom nog even los van het handhavingsaspect is het copieeren van CD's geen issue zolang je niet verspreidt.

 

Dank je.

Ik heb ook nog niet gehoord dat er iemand bestraft voor het kopiëren voor privé gebruik.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nou, de enige muziek die ik kopieer zijn mijn eigen, zelf aangeschafte cd's, en dan met gebruik van dit ''divice''...

 

Teac_X-1000R_new.JPG

 

... en noem me maar malle Pietje, opgenomen op band zijn die cd's gewoon lekkerder, dynamischer, noem het maar op. Zou het toch die bandruis zijn?

Tapes koop ik gewoon nog nieuw (prijzig geintje vandaag de dag, zo rond de 50 euro het stuk voor een goede band) en heb ik er nog iets van 300 liggen.

Via die tapes wordt/werd er bij de aanschaf altijd netjes afgedragen voor het kopieren, dus wie maakt me wat! Levert wel bijzonder mooie kopieen op...

 

Trouwens, dingen die vandaag de dag weer ''gewoon'' te koop zijn, ok kost een paar centen, maar heb je dit gehoord, WIL je het niet eens kopieren, dit is zo tastbaar echt...

 

sonny_rollins.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tapes... doet me ergens aan herinneren. Daar heb je tegenwoordig (nou ja, wel oppassen, het is zó weer ouderwets) dit...

 

adding-a-hard-disk-1-1.jpg

... voor.

Magnetisch materiaal, mijn waarde Arden. Magnetisch is magisch.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Heb jij nog 300(driehonderd!) van die tapes liggen???

Ehhhh, ja! Bijna allemaal vol met muziek (ik heb niet voor niets een opslag probleem)...

Dinsdag gaan we naar een pand in Hoek van Holland kijken, 6 kantoren plus een opslagruimte, ik weet al een goede invulling voor die opslag.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tapes... doet me ergens aan herinneren. Daar heb je tegenwoordig (nou ja, wel oppassen, het is zó weer ouderwets) dit...

 

adding-a-hard-disk-1-1.jpg

... voor.

Magnetisch materiaal, mijn waarde Arden. Magnetisch is magisch.

Nou, dan moet je dit eens lezen: http://www.tech365.nl/nieuwe-sony-tapes-kunnen-185tb-aan-data-opslaan/

 

We hebben het dan hierover he...

 

sony-tape.jpg

 

 

Maar ehhh, we hebben het er volgens mij al eens eerder over gehad, vroeger was 1 van de geijkte gesprekken op feestjes toch vaak de muziekverzameling, iets waar je echt trots op mocht zijn. Vandaag de dag ''bezit'' men (alles van i-tunes bezit je trouwens nooit) tig Terrabites aan data, maar wat ze eigenlijk hebben, dat weten ze niet!

Mijn grootste materialistische bezit was, is, en zal ook altijd blijven, mijn immer groeiende muziekverzameling!

 

Amen...

Link to comment
Share on other sites

... en noem me maar malle Pietje, opgenomen op band zijn die cd's gewoon lekkerder, dynamischer, noem het maar op. Zou het toch die bandruis zijn?

Nee, dynamiek beperking of compressie of doordruk? Tape geeft hooguit 70dB signaal-ruis afstand (de allerbeste studio tapes) tot en paar kHz en al snel aflopend naar 40 - 50 dB boven de 10 kHz, Je verliest of aan detail in de ruis of je stuurt de tape ver uit en je krijgt compressie. Je zet er dus een soft focus brilletje overheen. Sommigen vinden dat i.d.d. aangenamer.

Link to comment
Share on other sites

En ene Pjotr wil hier niet komen beleven wat het doet.

 

Knibbel knabbel knuisje, wie komt er in mijn huisje? :lol:

 

Ben toch allang bij je geweest en weet wat voor top set jij hebten gezegend met een erg fraaie akoestiek.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Dat 'allang' is feitelijk 'al lang geleden' en toen was er nog geen spatje sprake van enig inzicht bij mij.

Dus denken dat er niks is veranderd sindsdien is héél kort door de bocht.

Link to comment
Share on other sites

Maar ehhh, we hebben het er volgens mij al eens eerder over gehad, vroeger was 1 van de geijkte gesprekken op feestjes toch vaak de muziekverzameling, iets waar je echt trots op mocht zijn. Vandaag de dag ''bezit'' men (alles van i-tunes bezit je trouwens nooit) tig Terrabites aan data, maar wat ze eigenlijk hebben, dat weten ze niet!Mijn grootste materialistische bezit was, is, en zal ook altijd blijven, mijn immer groeiende muziekverzameling!Amen...

Tegenwoordig kun je beter maar niet meer laten weten wat je hebt. Voordat je het weet is het weg. Dat is dan weer het voordeel van die "leenmuziek", dat raak je niet kwijt. En uiteindelijk gaat digitaal beter klinken dan analoog. Tenzij je aan die sound veslaafd bent natuurlijk.

Voordeel van platen en cd's is wel, dat de opname niet veranderd. Op de spotifyachtigen, hebben ze natuurlijk altijd de laatste platgecomprimeerde remaster staan.

Link to comment
Share on other sites

Nou, de enige muziek die ik kopieer zijn mijn eigen, zelf aangeschafte cd's, en dan met gebruik van dit ''divice''...

 

Teac_X-1000R_new.JPG

 

... en noem me maar malle Pietje, opgenomen op band zijn die cd's gewoon lekkerder, dynamischer, noem het maar op. Zou het toch die bandruis zijn?

Tapes koop ik gewoon nog nieuw (prijzig geintje vandaag de dag, zo rond de 50 euro het stuk voor een goede band) en heb ik er nog iets van 300 liggen.

Via die tapes wordt/werd er bij de aanschaf altijd netjes afgedragen voor het kopieren, dus wie maakt me wat! Levert wel bijzonder mooie kopieen op...

 

Trouwens, dingen die vandaag de dag weer ''gewoon'' te koop zijn, ok kost een paar centen, maar heb je dit gehoord, WIL je het niet eens kopieren, dit is zo tastbaar echt...

 

sonny_rollins.jpg

Ik heb een paar maanden geleden zijn grotere broer weggedaan. Ik heb nog een Pioneer RT-909 die nog wat liefde nodig heeft, maar die gaat daarna ook weg. Tapes zijn te duur en een Nak cassettedeck doet er niet voor onder en is vele malen goedkoper. Maf dat een compact cassette het nog beter doet (kan doen) dan zo'n grote tape.

Link to comment
Share on other sites

Dank je.

Ik heb ook nog niet gehoord dat er iemand bestraft voor het kopiëren voor privé gebruik.

Het probleem is vaak Hans dat naast strafrecht ook het civieltecht van toepassing is. Tegen die grote bedrijven kan je beter niet procederen.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hans, staat er helemaal buiten zolang die geen kvk nr heeft, waar in staat dat die audio verkoopt, en geen geen btw nr, en normaal wordt de café ervoor aangesproken, maar ja humor kunnen ze in brabant niet.

En wollie gaat niks organiseren daar heeft wollie de tijd niet voor.

Ik help liever mensen die installatie op orde wilt hebben, maar dan moet je eerst weten wat ze bedoelen in de muziek en dan ga we zoeken wat hij ervaart Hoe het moet klinken, want velen zijn een oor aangenaaid die heel veel geld hebben besteedt aan de installatie en nog niks hebben dat kan ik je wel vertellen, niet goed geluisterd naar de koper, en ook bij de mooiste zaken van Nederland, en daar ben ik van geschrokken.

 

Mvg wol

Wiel, dat je hier te pas en te onpas, gebaseerd op niks, iedereen beschuldigd van belangen bij een positieve noot, daar zijn we zo onderhand aan gewend.

 

Nu ga je zelfs zo ver dat je een complete handelstak openbaar gaat beschuldigen van oplichting en wanbeleid. Je doet dit op een openbaar forum, dat gaat niet alleen mij te ver. Je begeeft je hiermee op zeer glad ijs! Ik neem aan dat je je opmerking wat zult nuanceren...

Link to comment
Share on other sites

Wiel, dat je hier te pas en te onpas, gebaseerd op niks, iedereen beschuldigd van belangen bij een positieve noot, daar zijn we zo onderhand aan gewend.Nu ga je zelfs zo ver dat je een complete handelstak openbaar gaat beschuldigen van oplichting en wanbeleid. Je doet dit op een openbaar forum, dat gaat niet alleen mij te ver. Je begeeft je hiermee op zeer glad ijs! Ik neem aan dat je je opmerking wat zult nuanceren...

Onjuistheden zouden je niet moeten raken. Een veeg teken...

Iemand verplichten zijn woorden aan te passen gaat nogal ver, niet? Zie je dat niet (meer)?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...