Ga naar inhoud

Foto

Eend zoekt iets

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#21 Sodejuu

Sodejuu

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10589 Posts:

Gepost 26 december 2015 - 17:48

Wat wil je nou? Een SACD speler of je SACD's rippen? Die ouwe playstations (die met de 60GB HDD erin) is de enige waarmee je ze digitaal kunt rippen (24b/88.2kHz). Alle 24b/96kHz rips zijn analoge rips.
Een andere optie is gewoon analoog rippen op 24b/96kHz met een fatsoenlijke speler (bijv een Oppo, die vreet alles behalve boterhammen) naar de PC toe met een goede geluidskaart erin.

Ik heb volgens mij nog ergens een Oppo 83 staan die weg mag.

Greetz,
Sodejuu user posted image

-I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier.
-Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence.
-It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

#22 vintagemod

vintagemod

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2308 Posts:

Gepost 26 december 2015 - 21:52

Er zijn ook sony labtop die doet rippen sacd , maar is dat zinvol.er is ook software die dat doet op Windows.

Mvg wol

#23 Duck-Twacy

Duck-Twacy

Ultra Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10342 Posts:

Gepost 27 december 2015 - 16:32

Hallo Roger,

Ja dat krijg je als mijn mooie offtopic posts zomaar uit hun verband worden gerukt. Dan snapt niemand het meer ;)

Het begon met de vraag wat ik terug zou krijgen van de inboedelverzekering voor de wat duurdere (gold) cds en sacds (zie http://www.high-endf...e-dag/?p=455090 ), waarop Marc antwoordde dat de beste beveiliging was om een of twee digitale backup te maken (en een daarvan elders te stallen). Waarop ik weer schreef dat dat niet gaat lukken met de sacds (tenzij je zo'n oude Sony PS3 met firmware 3.55 hebt http://www.gramophon...sacd-collection ), waarop (na een post van Wol die kennelijke meerdere reseve spelers bezit) ik het idee vatte om ook maar vast een extra sacd spelertje te zoeken (naast de Sony 555ES). Waarom Marc met een offer kwam I cannot refuse :)

Die Oppo is overigens een mooie BD speler, die zou ik niet zo maar weg doen.

Egens staat mij vaag bij dat je inderdaad met een vroegere Oppo ook iets me de sacd laag kon doen.

Deze post is bewerkt door Duck-Twacy: 27 december 2015 - 16:33

#24 Henrie

Henrie

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 13958 Posts:

Gepost 28 december 2015 - 00:17

Heeft er nog iemand een jonge Accuphase of Esoteric voor een paaar 10tjes? :)

Is een paar tientjes meer ook goed? :rolleyes:

http://www.htforum.n....msg2875187#new

Eigenlijk is ie, in verhouding met de nieuwprijs, niet eens zo gek duur. Al weet ik niet hoe oud dit beestje is... :unsure:

Deze post is bewerkt door Henrie: 28 december 2015 - 00:19

"Excellent..."

#25 Duck-Twacy

Duck-Twacy

Ultra Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10342 Posts:

Gepost 28 december 2015 - 10:38

Met die reserve laser wel een mooi apparaat (wel op leeftijd, denk iets van 12-13 jaar)

Maar iets te veel van het goede voor in de slaap/werk kamer icm een paar 150 euro Canton boxjes :)

Deze post is bewerkt door Duck-Twacy: 28 december 2015 - 10:39

#26 mumsoft

mumsoft

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 9148 Posts:

Gepost 28 december 2015 - 11:15

Die van mij vast ook. Toen ik nog een complete Maranz set had bedacht ik tenslotte toch dat ik iets aan de speakers moest doen. Stap 2 in de eeuwige spiraal omhoog (je weet wel, dat mooie plaatje van Escher)

M :ph34r: rc

If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer.
Let him step to the music he hears, however measured or far away.
- Thoreau

Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.
- Spinoza

#27 Duck-Twacy

Duck-Twacy

Ultra Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10342 Posts:

Gepost 28 december 2015 - 11:54

Je bedoelt de speakers? Zodra ik mn zelf bouw mid-hoog boxjes weer in gebruik genomen heb (moet nog iets doen in het filter), gaat de VS VR1 naar de slaap/werk kamer.

http://www.enjoythem...hweikertvr1.htm

Mmm, deze week tijd om daar wat aan te doen wellicht

#28 Henrie

Henrie

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 13958 Posts:

Gepost 28 december 2015 - 12:48

Met die reserve laser wel een mooi apparaat (wel op leeftijd, denk iets van 12-13 jaar)

Maar iets te veel van het goede voor in de slaap/werk kamer icm een paar 150 euro Canton boxjes :)

Nou ja, dan moet je toch maar mijn Cambridge Audio kopen :D :P

"Excellent..."