Jump to content

HANA MC Cartridges uit Japan


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Goh, van wie zou die zijn? :P

Als de Benz nog niet onder handen is genomen, denk ik dat de Hana absoluut beter zal zijn :unsure:

Mis, de jouwe is trouwens ook klaar! Was niks mis mee, alleen schoongemaakt en afgeregeld, is weer als nieuw...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Geen idee, het valt echter wel op, ik krijg relatief wel erg veel Benzen aangeboden voor reparaties etc. de lastste tijd. Nu schijnt het zo te zijn dat Benz zelf niet meer repareert, dat kan de reden zijn...

Link to comment
Share on other sites

Marco hoi

Moet ik na 8j dan ook mijn Benz laten nakijken of zijn de reparaties te wijten aan waarneembare schade?

 

Het hangt er van af hoe veel je er mee gespeeld hebt. Vooral de naald goed schoon maken is vaak lastig. Ik heb ook eens een Glider tweedehands gekocht. Om de naald zat een dikke "klont" harde aanslag. Met weken in alcohol en een scherpmesje kreeg ik dat er af. Misschien niet de juiste methode maar het werkte wel. Onder de microscoop zag ik weer een naald, terwijl voordien ik meer naar een rotsblok keek met een minuscuul diamanten puntje. Op platen met diepe groeven vervormde dat vreselijk.

 

Met het element een keer naar de pickupdagen bij Ketelaar in 't Harde gaan. Jammer dat dit evenement maar één keer per jaar in november wordt gehouden en dus net voorbij is. Maar naar Music2 opsturen lost ook veel op (denk ik).

Link to comment
Share on other sites

Benz heeft/ had wel een inruilservice. 20/30 procent van de prijs terug bij koop van een nieuwe Benz. Op zich een goed koopargument. Los daarvan fraaie elementen.

 

PS je hoort het wel Stef als het element een servicebeurt nodig heeft. Zowel bij Roger als mij klonk het element beduidend minder opeens.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dat beduidend minder opeens geeft te denken. Scherfje eraf???

Nou, als ik de commentaren van AJ zo nu en dan hoor ''Tjonge jonge, waar komt al dat ijzervijlsel vandaan'' ''Wast men tegenwoordig geen platen meer'' ''Heeft dit element ondersteboven in een kast gelegen'' etc is het dus toch vaak een hoop vuil wat zich in het element ophoopt. In eigenlijk alle gevallen had hij ook gewoon kunnen retippen zonder dat het iemand zou zijn opgevallen en een flink hogere prijs kunnen rekenen, dat hij dit niet doet geeft wel aan dat hij (ondanks gefluister uit bepaalde hoeken) gewoon zeer integer is...

 

Nog even aangande de Hana's, er is op feestboek een eerste soort van gebruikerservaring/review geplaats door Evert Aaij (muziek een analoogliefhebber pur sang en verkoper bij Spanjaard Muziekhandel:

 

Ok voor alle belangstellenden mijn eerste indruk van de Hana MC Shibata Low output.

 

Zoals je misschien op de vorige foto gezien had heb ik hem in een Well Tempered Simplex gezet. Aangesloten op een exposure 3010S2 Phono stage. De versterker was een Ocatave V40 met daarin Psvane 6CA7-T-MII (EL-34 big bottle) en als luidsprekers de Elac BS-403.

 

De compilantie is 20 * 10-6 cm/Dyne dus goed inzetbaar in diverse armen!

 

Het laatste uurtje van vanmiddag was het rustig dus had ik even de tijd om te gaan luisteren. Meteen een LP gepakt die ik uitermate goed ken. Geen audiofiele persing ofzo, maar gewoon kant 1 van the Wall van Pink Floyd, Duitse persing van toen!

 

Zo koud uit het doosje is al duidelijk te horen dat ik hier naar een heel mooi element zit te luisteren. Nog een beetje "braaf" maar volgens de insiders verdwijnt dat na wat speeluren. Het heerlijke gitaartje in Another brick in the Wall part 1 is zeer precies, en schoon maar nergens over de top of over analytisch. De stem van Waters staat mooi in het midden en de balans in het geheel is heel mooi en vooral natuurlijk! Je hebt echt het gevoel dat het klopt! Dat is iets wat mij de hele tijd opviel toen ik aan het luisteren was dat de balans van het totaal beeld zo mooi blijft. Nergens gaat over de top of doet een gitaar uithaal ineens zeer aan je oren. Zonder daarbij saai te worden. Sterker nog, hij boeit juist.

 

Ook bij het laatste nummer van kant 1, Mother, komen de die mooie dingen weer naar voren. De akoestische gitaar hoor je echt het spelen op de gitaar, soms bijna snaar voor snaar. Het is een heel dynamisch nummer die opbouwt. Als na het refrein de gitaar solo begint weer die mooie weergave waarbij je echt het instrument hoort niet alleen het geluid daarvan. Overigens een punt waar ik juist veel elementen over hun nek hoor gaan omdat die solo er op zich aardig in hakt.

 

Kort samengevat zeg ik nu, Detail, open, en uitgebalanceerd!

Mocht je feestboek hebben, hier is de link, de commentaren zijn ook altijd wel leuk: KLIKKERDEKLIK

Edited by Arden
Link to comment
Share on other sites

Nou, als ik de commentaren van AJ zo nu en dan hoor ''Tjonge jonge, waar komt al dat ijzervijlsel vandaan'' ''Wast men tegenwoordig geen platen meer'' ''Heeft dit element ondersteboven in een kast gelegen'' etc is het dus toch vaak een hoop vuil wat zich in het element ophoopt. In eigenlijk alle gevallen had hij ook gewoon kunnen retippen zonder dat het iemand zou zijn opgevallen en een flink hogere prijs kunnen rekenen, dat hij dit niet doet geeft wel aan dat hij (ondanks gefluister uit bepaalde hoeken) gewoon zeer integer is...

 

Hmm ja, deze "veer-in-kont" zo lezende krijg ik toch de indruk dat er nog steeds stalen naalden gebruikt worden :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Kan wel een goed element zijn, maar ik lees een verkoop verhaal alles is goed.

Bij zo, n zaak loop ik niet naar binnen.

 

Mvg wol.

Ik ben dan ook bang dat jij zelfs bij de Kringloop nog tegen problemen aan gaat lopen...

 

Wat wil je nu eigenlijk? Eerst loop je te roeptoeteren dat er niks op het net te vinden is, als er dan wat is kan het niks zijn omdat het positief is?

Link to comment
Share on other sites

Ja wat nou? Wie begint er over ijzervijlsel? Kan maar een paar dingen betekenen:

 

a/ Er zit een stalen naald in

b/ Men draait ook plaatjes in een constructiewerkplaats

c/ Men zit zijn stalen nagels te manicuren tijdens het plaatjes draaien

 

 

.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ja wat nou? Wie begint er over ijzervijlsel? Kan maar een paar dingen betekenen:

 

a/ Er zit een stalen naald in

b/ Men draait ook plaatjes in een constructiewerkplaats

c/ Men zit zijn stalen nagels te manicuren tijdens het plaatjes draaien

 

 

.

Ben bang dat je wat door elkaar gooit?

Link to comment
Share on other sites

Ben bang dat je wat door elkaar gooit?

 

Vertel jij dan maar hoe ijzervijlsel in een element terecht kan komen. Geen spul wat normaliter in een huishouden of luisterkamer rondslingert. En dat valt toch zeker niet te wijten aan ongewassen platen

 

 

Nou, als ik de commentaren van AJ zo nu en dan hoor ''Tjonge jonge, waar komt al dat ijzervijlsel vandaan'' ''Wast men tegenwoordig geen platen meer''

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

  • Members

We hebben dus idd op verschillende dingen gereageerd! Ik op Wol, jij op een andere uitspraak.

 

Hoe dat vijlsel er in zou komen? Geen idee. Zit ik hier om AJ zijn uitspraken aan de kaak te stellen? Neen! Zijn er personen voor minder geld als verwacht goed geholpen? Ja! Dus ook hier weer de vraag, wat wil je nu? De poten onder iemands stoel vandaan zagen, of begrijp ik je niet? Zou zo maar kunnen hoor, gebeurt hier blijkbaar wel vaker...

Link to comment
Share on other sites

We hebben dus idd op verschillende dingen gereageerd! Ik op Wol, jij op een andere uitspraak.

 

Hoe dat vijlsel er in zou komen? Geen idee. Zit ik hier om AJ zijn uitspraken aan de kaak te stellen? Neen! Zijn er personen voor minder geld als verwacht goed geholpen? Ja! Dus ook hier weer de vraag, wat wil je nu? De poten onder iemands stoel vandaan zagen, of begrijp ik je niet? Zou zo maar kunnen hoor, gebeurt hier blijkbaar wel vaker...

 

Overdrijf je nu niet een beetje Arden? Het is ook niet A.J. die hier kond van doet maar iemand anders die een dergelijk (in mijn visie erg sterk) verhaal hier openbaart. Dus wie zaagt hier nou eigenlijk poten onder stoelen vandaan? Persoonlijk heb ik verder helemaal niets tegen A.J.

Link to comment
Share on other sites

Pak eens een magneet en ga eens door de tuingrond. Hier plakt er dan al best wat ijzer aan. Met het stof zal dus best wel wat ijzer naar binnen waaien. Maar ook slijtstof van b.v. deurscharnieren zwerft door het huis. Het heel fijne stof wordt door de stofzuiger weer verspreid. En dat element is toch een stevige magneet.

Link to comment
Share on other sites

Was het dan soms jouw element?  :unsure:  Je kan me veel vertellen maar er liggen hier veel magneetjes door het huis, veel meer dan gewoon huisstof kan ik daarbij toch niet constateren, laat staan ijzervijlsel.

 

Laten we het maar bij die stalen stoelpoten waaraan gezaagd wordt houden ;)

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ik las een recencie van ene Evert Aaij op Facebook betreft een Hana element zijn conclusie open ruimtelijk gedetaileerd.

Zijn hier meer ervaringen bekend.

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...