Jump to content

HANA MC Cartridges uit Japan


Arden
 Share

Recommended Posts

Beste Arden,

 

Je enthousiasme is zeer aanstekelijk.  Top!

Als ik niet al goed voorzien was en niet aan mijn set-up wil sleutelen dan had ik zeker interesse. 

 

Eén dingetje viel me op en dat is dat jij spreekt over het verkrijgen van review rechten, hoe werk zo iets ? 

Wil hier niet dit topic mee om zeep helpen dus het mag ook in een nieuw topic. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

[...]

 

Heeft het een lage of een hoge compliance?

 

[...]

Daar heb ik nu het juiste antwoord op, 20 x 10-6 cm/Dyne bij 10Hz. Iets hoger dus, maar absoluut bruikbaar met bijna alle gangbare armen (Rega, Jelco etc).

 

 

Is het de spoelweerstand of de afsluitweerstand?

Afsluitweerstand Hans, de spoelweerstand is 130 Ohm

 

 

Beste Arden,

 

Je enthousiasme is zeer aanstekelijk. Top!

Als ik niet al goed voorzien was en niet aan mijn set-up wil sleutelen dan had ik zeker interesse.

 

Eén dingetje viel me op en dat is dat jij spreekt over het verkrijgen van review rechten, hoe werk zo iets ?

Wil hier niet dit topic mee om zeep helpen dus het mag ook in een nieuw topic.

Geeft niet hoor, een legitieme vraag, en dat past hier heus wel. Het antwoord is ook vrij simpel: Reviews zijn eigenlijk altijd een twee-wegverkeer, een magazine reviewed iets voor jou, jij adverteert of levert een andere dienst hiervoor als tegenprestatie. Als er echter echt iets echt heel nieuws verschijnt, dan zijn die tegenprestaties ineens niet meer zo perse nodig. De primeur is dan het doel geworden. Kom je dat overeen, geef je eenvoudigweg iemand dat recht op die primeur. Is in het verleden ook met de Strain Gauge aan de hand geweest. Iedereen wilde die reviewen, het liefst ook als eerste.

 

Dit werkt overigens niet overal zo, maar zeker de internationale grote (lees Engels- en Duitstalige) bladen hebben hier een handje van. Ik ben ook benieuwd wie er internationaal gezien nu met de eerste review komt opdagen. Door deadlines ook vaak afgeraffeld met als gevolg soms totaal verkeerde informatie....

Link to comment
Share on other sites

(...) Afsluitweerstand Hans, de spoelweerstand is 130 Ohm (...)

 

Zijn de specificaties in http://www.dagogo.com/hana-cartridges-of-japan-now-available-in-the-u-s juist?

In dat geval zou de eigen impedantie (feitelijk de spoelweerstand) van low-output modellen EL en SL slechts 30Ω bedragen: een waarde die we bij subtoppers wel vaker tegenkomen.

Edited by spido
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Je hebt helemaal gelijk Spido, ik was iets te snel met de computervirtuoos uithangen. 30 Ohm bij de low output, 130 Ohm bij de high output.

Diezelfde informatie kun je ook wat dichter bij huis vinden...

 

http://www.music2.nl/hana/

 

Hoe het element spoort heb ik maar even achterwege gelaten, vanuit Engeland heb ik begrepen dat 80μm ook al was gehaald, dus daar wacht ik mee tot we er zelf mee hebben kunnen experimenteren.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Effe goed het hele topic doorlezen he... Als iets er nog niet is, valt er ook weinig over te zeggen. De reviewexemplaren zijn direct via engeland naar Rene van Es doorgestuurd, ook ik heb nog steeds geen noot via de HANA's gehoord! Mijn eerste officiele zending komt als het goed is volgende week binnen. Heb ik ook gelijk een logistiek probleem aan de hand, er zijn er al meer verkocht dan dat er binnenkomen. Heb er dus nog maar een grote 2e bestelling achteraan gestuurd.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Schat maar eens in of je er 20, 40 of 100 moet bestellen... Tis niet dat ze gratis zijn he!

 

Maar..., de eerste EL is gemonteerd, er zijn een EH en SL in Huize van Es belandt voorzien van een Octave EQ-2 phonotrapje, dat moet daar voor het verslag in de Music&Emotion ook goed gaan lukken!

 

Ik heb net de eerste plaat opgezet, tijdens het schrijven van dit bericht ben ik al behoorlijk afgeleid! Ok, het is geen vdH, Koetsu of Ikeda, maar met de instap van ZYX gaat dit heel goed meekomen. En dat voor het zeer schappelijke bedrag van 425 euries...

 

IMG_2781_zpsdokavg2k.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Klopt! Normaal laat ik nieuwe elementen altijd een dag op de achtergrond spelen voordat ik echt ga luisteren, alleen Ikeda speelt nieuw uit de doos eigenlijk al zo goed als direct op 100%.

Ik ben echter na 1 plaatkant al begonnen met echte muziek draaien. En de boekhouding (waar ik nu eigenlijk mee bezig zou moeten zijn)? Morgen weer een dag...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dit beroep heeft toch wel een nadeel Marc, ik lig vaak niet voor 2 uur 's nachts in mijn bed. Op zich geen ramp, maar ik probeer er wel altijd rond 7 uur weer uit te zijn (sportschool, schoolgaande kinderen, een vrouw die ook rond die tijd naar haar werk moet). Ben tegenwoordig rond dat tijdstip dus niet meer op mijn best (als het me al lukt om er uit te komen)...

 

Maar goed, een eerste kleine impressie van mijn kant aangaande de E(liptical) L(ow), dus de instap MC:

 

Duidelijke Japanse signature, vol, rijk, ietwat warm getuned maar daardoor wel erg lekker. Ik ga hem niet met mijn referenties vergelijken, dat heeft totaal geen zin, maar een Nagaoke of een Goldring met ballen is het eerste wat me te binnen schiet! Ik ga wel nog even naar een andere phonotrap zoeken, al die zware jongens die hier staan zijn wel wat overkill, dergelijke combinaties zullen niet snel worden gemaakt. Ik geloof dat ik nog ergens een AT8000 improved heb staan, die er vandaag maar eens op aansluiten. De Hana EL is trouwens gemonteerd in een 12 inch Jelco, dat zal op zeker een vaker geziene combinatie gaan worden.

 

Wordt vervolgd...

Link to comment
Share on other sites

Zo'n instap MC is dan misschien ook wat voor mij. Die sluit ik dan aan op de Brooklyn. Een analoogfreak zit niet in me, maar zolang de draaitafel er is mag die vertroeteld worden.

Half twee was vroeger onze bedtijd, en kwart over zes stond mijn wekker. Nu is het 1 uur en 9 uur. Met wat onderbrekingen weliswaar.

Link to comment
Share on other sites

Dit beroep heeft toch wel een nadeel Marc, ik lig vaak niet voor 2 uur 's nachts in mijn bed. Op zich geen ramp, maar ik probeer er wel altijd rond 7 uur weer uit te zijn (sportschool, schoolgaande kinderen, een vrouw die ook rond die tijd naar haar werk moet)...

Dan ben je bijna geneigd te vragen: "heeft die dan nog tijd voor ..... .? ".

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Als je van je hobby je beroep maakt is vaak ook niet meer zo nodig :D

''Een vrouw die rond die tijd naar haar werk moet...''

 

Een goed verstaander heeft vaak maar een half woord nodig!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

"Ik ga hem niet met mijn referenties vergelijken, dat heeft totaal geen zin"

 

Doe nou eens wèl. Ben toch benieuwd.

Tja, wat wil je horen? Ze kunnen het op geen enkel punt van mijn Colibris, Crimsons, Urushi of KAI winnen. Het is allemaal wat gekleurder, minder dynamisch, minder rijk en wat aan de warme kant, maar is dat gek?

Ik vind het bewonderenswaardig wat ze wel doen, zeker als ze een paar uurtjes zijn losgespeeld. Ik heb hier nu ook een Benz Wood L2 liggen, die heeft eigenlijk nog het meest overeenkomende karakter. Wel nog steeds een kanttekening, ik heb ze nog niet gehoord met een phonotrap uit de juiste prijsklasse, ik denk niet dat er veel zijn die ze zullen combineren met een Grail, Einstein of Octave phonotrap.

 

In ieder geval, er komt er minimaal 1 mee naar de forumdag in januari, kun je daarna zelf het verschil horen met 1 van mijn referentie elementen, want daar gaat er ook minimaal 1 van mee.

Link to comment
Share on other sites

Arden, on 11 Dec 2015 - 12:33 PM, said:

.... Ik heb hier nu ook een Benz Wood L2 liggen, die heeft eigenlijk nog het meest overeenkomende karakter. ...

Goh, van wie zou die zijn? :P

Als de Benz nog niet onder handen is genomen, denk ik dat de Hana absoluut beter zal zijn :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...