Jump to content

New Music high-end Innovation 2015


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Om hier toch nog maar even een lans te breken voor deze Brusselse show, komend weekend (14-en 15 november) houdt Brusselse dealer New Music haar jaarlijkse High-End show in het Marriot hotel. Rode draad tijdens deze editie: de echte, betere High-End. Pretentieus misschien, maar wel lekker duidelijk. Wij zijn er dit jaar ook voor het eerst bij, samen met Cock van den Weiden en Eddy Driessen zullen wij demonstreren met Pluto Audio, Dr. Feickert, Reed, Ikeda, Koetsu, Sonore, Blumenhofer en... de Aavik U-300 geintegreerde versterker.

 

Leuk detail, ook voor Devialet zullen wij dit jaar een draaitafel leveren! In een set-up met 4- tot 8 Devialets en de B&W Nautilus zal de analoge bron een Reed Muse 3C draaitafel met Reed 2A arm en Koetsu Urushi Wagima zijn.

 

Wie dus de tijd heeft en de moeite wil nemen om naar het Brusselse af te reizen, je kunt een bijzondere show verwachten welke jaarlijks meer bezoekers trekt dan de X-fi!

 

Voor een linkje: KLIKKERDEKLIK

Link to comment
Share on other sites

Wie, wie, wollie zal proberen te komen of op zaterdag of op zondag , ik vind een hifi show in België vriendelijker, en niet zo commercieel als bij den Olander.

 

Mvg wol

 

Wol hoi

Als niet Ollander  :D ben ik benieuwd naar het verschil tussen een show bij ons en bij jullie? Commercieel gezien dan

Link to comment
Share on other sites

  • Members

W

... aar ligt Brussel?

 

Je hebt in ieder geval wat gemist. Deze Belgische shows kunnen we gerust onder de noemer fantastisch classificeren.

 

En die Aavik? Tja, had maar komen luisteren, dan had je het geweten. We hebben wel een nieuwe bijnaam in Belgie: MUSIC-1!

 

 

12027807_765041666975850_102157133910803

 

12227690_765041640309186_915843315034487

 

12240132_765041720309178_470731855365881

 

12250040_765041730309177_720876663882814

 

1604868_765041693642514_4692723924609676

Link to comment
Share on other sites

Ik ben wel geweest en het was wel leuk. OK, er waren ook sets die de vulingen uit mijn tanden rammelden (scherp, irritant), maar er waren genoeg sets waar je van kon genieten. De set up bij Music2 was echt goed en heel apart. Dikke Pluto draaier, goeie Blumenhofers, een prachtige amp en een extreeem low budget elementje dat de sterren van de hemel speelde (het was bewolkt, dus geen ster te zien). Alleen die klote stoelen daar. Daarbij nog lekker gekeuveld met Cock en Eddie.

Verder was de KEF Muon indrukwekkend. Vooral de stroomfabiek die ervoor stond was helemaal geweldig (Chord electronica, de dikste set). Het klonk echt goed.

Björn van Beter Beeld en Geluid stond er met een Lindeman streamer en een stel aktieve Mangers. Ook dat klonk goed. Die streamer stond ook een paar maanden geleden op de Gydotron show, toen met de kleine Harbets erop. Dat was toen een van de betere sets daar.

Meevaller. McIntosh met de grote SF Venere erop. Met de Venere op Mac gaat het blijkbaar wel goed. Eerdere McI/SF combies die ik heb gehoord waren niet bijzonder bijster.

De Nagra/Magico set deed me niet zoveel.

B&W blonk uit in marketing. Klankmatig was het aardig, maar het verhaaltje er omheen had een behoorlijk gebakken-lucht karakter. Daarbij sloegen ze helaas de plank mis met de demostukken die ze lieten horen.

 

Helaas te weinig analoog en teveel gestream. Veel sets klonken echt hard digitaal.

En Devialet stond daar met hun indrukwekkende knalkastjes. Indrukwekkend en beter dan Bose, maar de echte liefhebber zal zeker iets anders kiezen.

 

Afsluiter was aan de bar. Niet goedkoop maar wel verse Orval trappist. Heerlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vind deze toch te mooi om niet te plaatsen...

 

 

12239404_802599093220190_872752533965385

 

 

... beetje jammer van die kabelsla, maar het vrouwelijk schoon welke de boel presenteerden maakte dat het pas bij de foto's opviel!

Link to comment
Share on other sites

Nagra en magico met koetsu heb ik op een andere show super horen klinken, maar op andere show, s was het waardeloos.

 

Dus ligt het niet aan de combinatie, maar aan de akoestiek!

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eindelijk, ze worden jullie wakker ,ik geloof niet in slechte audio apparatuur cq boxen , de mens maakt dat ,en hoe duurder Hoe meer opgeblazen het wordt , kijk en lees maar die audio bladen.

Toch wel apart dan dat er van de 8 identieke kamers slechts 1 heel goed klonk, 2 goed, de rest dramatisch...

Ok, wij hadden 4 DAAD's meegenomen (3 andere partijen nog veel meer akoestisch materiaal), maar dat mag/kan niet zo'n groot verschil maken!

Link to comment
Share on other sites

Marco is dat wat jij vindt van die 8 kamers of was dat de mening van bezoekers / professionals?

 

kVond het jammer dat ik niet kon gaan, ik kreeg het georganiseerd met al de andere activiteiten.

Met verschillende mensen hebben we al eens de bedenking gemaakt of een nocturne het nodige volk op de been kan brengen, mensen die overdag niet naar een show kunnen ... Allemaal in de veronderstelling of het te organiseren en te betalen valt natuurlijk

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Marco is dat wat jij vindt van die 8 kamers of was dat de mening van bezoekers / professionals?

 

[...]

Tja, in eerste instantie vonden wij dat uiteraard zelf, an sich ook logisch, ik voer alleen die producten die ik echt heel mooi vind, dus heb ik voor mezelf persoonlijk in dat geval altijd een voordeel.

Diverse deelnemers kwamen daarna ook vragen hoe we dit in deze kamer voor elkaar hadden gekregen, wat moet je daar nu op antwoorden? Goede spullen? Het grootste deel van het publiek (eigenlijk bijna wel unaniem) kwam tijdens de show trouwens ook tot dezelfde conclusie.

 

Waar kan dat nu aan liggen? Ik vind het persoonlijk altijd erg vreemd dat wij tijdens de opbouw altijd tot minimaal 2-3 uur in de nacht bezig zijn tot het naar tevredenheid is, en dan vinden we vaak nog steeds dat het beter kan. Typisch is het dan ook dat de ''concurrentie'' (ik noem het liever collega's) toch vaak al vanaf een uur of 10 in de bar zitten. Zou daar misschien...

 

Persoonlijk vind ik dat simpelweg alles aan elkaar knopen gewoon niet bezig zijn met High-End inhoudt: schuiven, verplaatsen, tunen, combineren, het hoort er gewoon allemaal bij! Ik denk dat alleen dit al gewoon 50% van je resultaat kan bepalen. En tuurlijk, ieder heeft zo zijn voorkeur wat met regelmaat voor een roze bril kan zorgen, maar toch! Geef zo'n set nou eens net dat beetje extra door een goede tuning en speel een beetje met de akoestiek, dan waren we allemaal een stuk verder schat ik zo.

 

Aangaande die vele gepubliceerde bezoeken en verslagen, die bril is helaas vaak niet eens roze, maar wordt gekleurd door de belangen. Zo zag ik een verslag voorbijn komen van een Devialet dealer die heel bewust de draaitafel uit de foto had geknipt, stel je voor dat een concurrent hier profijt van zou hebben... Ook een Belgische dealer welke een fantastische opsomming deed over wat goed was, en wel alleen bij de merken waar hij... juist, die merken dus!

 

Geeft verder allemaal niet, de show was echt geweldig, we hebben er veel plezier en succes gehad, helaas dus spijtig voor degenen die niet konden, die zullen het met de gekleurde, uit de 2e hand gedane verhalen moeten doen, zo ook die van mij...

 

Wat vond ik trouwens verder mooi, ik heb echt genoten van de Magico-Constellation-Nagra opstelling, dit terwijl ik weer anderen heb horen zegen dat het niets was (zo'n set kan nooi ''niets' zijn), misschien net even een slechte muziek-keuze? Ook blijf ik altijd een Avalon fan, maar die heb ik helaas gewoon niet goed kunnen beluisteren, ik moest het in totaal met 3 rondjes van een kwartiertje doen. Devialet heb ik alleen kunnen horen met die commercieel fantastische ... (zijn het wel speakers), en dus niet met de B&W Nautilus, MBL vond ik eigenlijk best te pruimen en ook de jongens van Audio Ingang deden het niet slecht (weet de merken even niet meer, foei!). Musical Fidelity had gewoon geen speakers voor de ruimte, buiten dat, in die ruimte werd je suf gemasseerd door de afdeling Sonos die alleen maar aan het subwooferen was, je wilt niet weten hoe... En helaas, helaas, meer heb ik gewoon niet echt kunnen beluisteren, dus hier zul je het van mijn kant mee moeten doen!

Edited by Arden
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...