Jump to content

Klankkast voor luidsprekers?


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

B&W timmerde met zijn laser interferometrische metingen het meest aan de weg, in het begin van de jaren '80.

Ik heb Dr. Glyn Adams c.s. daar vaak mee bezig gezien, in Worthing.

Maar wie er 't eerst mee was, is de vraag. Er wordt wel beweerd dat het Celestion was.

Men leze hierover o.m. "Automatic Vibration Analysis by Laser Interferometry" door Julian R. Wright (Celestion), Paper 2889 van de 88e AES Convention (maart 1990).

Link to comment
Share on other sites

Theoretisch zal het allemaal wel kloppen, maar ik ben geen fan van B&W. Ik vind ze te glad klinken.

 

Verder heb ik grote twijfels over het effectief kunnen onderdrukken van resonanties. Net een verhaal gelezen over een supermicroscoop. Was zeer gevoelig voor trillingen dus hij werd op een groot blok beton geplaatst. Zelfs toen waren er problemen als er een vrachtauto langsreed. Plaatsing op veren loste het probleem op. Met resonanties moet je om leren gaan.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

daarom verleg je de frequentie die een oppervlakte graag aanneemt naar boven het werkzaam gebied van de unit in de kast. kleine niet-ondersteunde oppervlakten.

denk ik.

 

groet

 

Zo denk ik er dus ook over, eenvoudig en doeltreffend.

Link to comment
Share on other sites

Je kunt ook zeggen, ......................................................................................... ik denk dat mensen kleuring willen horen.

 

Mvg wol

 

Afgelopen Zaterdag op de AAA in elk geval wel. :)

 

Heb er gelukkig nog een fijn aantal ongekleurde Lp`s kunnen scooren :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...