Jump to content

bybee roomneutralisers


carl
 Share

Recommended Posts

Ik gebruik de Bybee purifiers, zeg maar die grote weerstanden die je in de voedingsspanning zet (alle apparatuur), alsook op 1 plek (ingang eindversterker) kleintjes in de signaalweg.

Bij deze dingen hoor ik meer detail, rust, geluiden komen beter tevoorschijn, dichtbij en ver.

 

Recent heb ik een stapeltje Bybee signal enhancers aangeschaft, die zwarte plastic plaatjes. Bij de eerste die binnenkwam was ik in tien seconden verkocht. Veel dynamischer, veel meer klankkleur, veel betere plaatsing. Maar ik moet ook zeggen dat ik ze intussen in meerdere sets heb gehoord. Soms doet het wat ik thuis hoor, en soms doet het praktisch niks. Dus zelf proberen.

 

En in de voorversterker Bybee music rails. Moest bij mij even inspelen, maar dan gaat de boel weer een stapje meer zingen.

 

Beste prijs-kwaliteit geven de Signal enhancers. Alles in mijn huis, mijn set en volgens mijn oren.

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Wol bedoelt eierkolen

 

59.jpg

 

Dat zijn erg vette kolen.

 

In principe zit hij er niet erg ver naast. Wat ik van de Bybee Purifiers begrijp is dat het (vermogens) koolweerstanden met een betrekkelijk lage waarde zijn. Je moet ze immers in serie met je AC-lijn en LS kabel zetten. Dan werkt zo'n weerstand als een ruisfilter.

Link to comment
Share on other sites

daar kom ik wel eens langs richting Bad Bertrich .... wordt vervolgd.

 

maar al dit doet er niet aan af: als ik de Bybee signal enhancers uit de set verwijder doe ik de boel liever uit. dus het zijn geen kleine beetjes.

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

leuk.

 

ik heb nou meerdere van die Bybee dingen, eentje per post naar jou om ff te proberen ? doe dan even adres per pm ?

Als het weer wat koeler wordt zou ik ze wel een keer willen proberen Rob.

Link to comment
Share on other sites

Ik ga nog eens naar Carl toe een dezer maanden. Zo'n bybeetje kan ik dan makkelijk voor hem meenemen. We zouden natuurlijk ook samen kunnen gaan, richting Arnhem. Ik was van plan mijn Brooklyn met wat MQA bestandjes mee te nemen, ben best benieuwd hoe een analoogfreak die ervaart.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...