Jump to content

High-End Forumdag 2016


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Theo Wubbolts wil om ongeveer 15:30 uur vertrekken. Hoe lossen we dat op, zonder dat we veel te vroeg klaar zijn?

 

Een pauze inlassen voor het opruimen en daarna met de set van Arden en Cock nog wat muziek draaien? Misschien dan toch de Hana elementen beluisteren?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tuurlijk, wij vullen het wel weer in...

 

Hij WIL om 15.30 vertrekken, ik wil ook wel eens wat! Hoe lang duurt dat afbreken en inladen? Dus dat houdt in 2 uur klaar. Hoe laat begonnen we ook al weer?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen idee hoe lang dat inpakken duurt, maar ik denk dat we in een half uur de boel wel in z'n auto hebben zitten. Na een audioclubdemo duurt dat meestal ook niet langer. Wanneer Theo weg is, staat er alleen nog jullie set. Veel meer mogelijkheden hebben we dan niet.

 

Voor mij was het ook een verrassing dat hij zo vroeg wil vertrekken. Hij zit nu in Las Vegas, en wanneer hij thuiskomt, de forumdag er al bijna. We hebben dus weinig keus.

 

We beginnen om 11:00 uur met de koffie, om 11:30 start het programma. Om 13:00 uur lunch. Die duurt ongeveer 30 minuten (schat ik). Dan hebben we nog 1:30 uur voor het tweede deel van het programma. Het derde deel zou dan van 15:30 uur tot 17:00 uur zijn. Weer 1:30 uur.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat we die anderhalf uur ook nog wel ingevuld krijgen met nababbelen. Ik snap dat je een volledig programma wil, maar uit ervaring weet ik dat in de praktijk zo'n derde deel alleen nog maar door een paar die hards wordt bijgewoond. De rest staat elders te babbelen en socializen. Velen zien zo'n dag in eerste instantie als een gezellige meeting met daarbij een verbindend onderwerp.

 

ik zou het gewoon op zijn beloop laten. Zij die willen, kunnen dan nog wat freewheelen en de rest hangt aan de bar. Is ook beter voor de uitbater van de lokatie ;)

Link to comment
Share on other sites

Carl wil een feestje bouwen??

 

Het bijpraten gaat dan wél vanaf ongeveer 15:00 uur tot na het eten (19:00 uur?) duren. Wel veel tijd om bij te praten. Dat is 4 uur, met de koffie en lunch er bij zelfs 5 uur. Terwijl we een programma van 2x 1,5 uur hebben. Beetje scheve verhouding. Bedenk ook, dat er 20 leden van de audioclub komen.

 

Gelukkig heeft Vingerhoeds een gezellig cafe wat niet direct aan de zaal grenst. Voor diegene die dus willen bijpraten kan dat altijd nog. Ik vind dat we op z'n minst iets te luisteren moeten aanbieden. Stel dat het enkele mensen niet lukt om er vroeg te zijn (waar sprake van was), dan blijft er maar weinig over.

 

Ik wil eind deze week een mailtje met de adressen, het programma e.d. sturen.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Nu staat hier de Hear test CD weer eens aan. We hoeven het ding maar aan te zetten en je krijgt een serie prachtig opnamen te horen. Het gaat er alleen om, welke nummers kiezen we. Te lange nummers zijn overigens ingekort het duurt dus nooit vervelend lang wanneer je niet van de muziek houdt.

 

Hieronder mijn keuze:

 

1. Because en get back van The Beatles.

2. Bluezeum- Portrait of a groove

3. The Nits - Fire in my Head

5. Ricky Lee Jones - Easy money

7. Otmar Liebert - Heart still beating

8. Michel Jonasz - Le temps passe.

 

1, 3, 5. en 7. maken het de electrostaten makkelijk en de hoorns moeten hier ook geen probleem mee hebben.

2. en 8. zijn in het laag nogal heftig. De FS2 zou dat dus makkelijker aan moeten kunnen.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Me too. Ik zal er een playlistje van maken.

Dusseme zo?

 

1. Because en get back van The Beatles.
2. Bluezeum- Portrait of a groove
3. The Nits - Fire in my Head
5. Ricky Lee Jones - Easy money

6. Marcus Miller - 2 Dueces.
7. Otmar Liebert - Heart still beating
8. Michel Jonasz - Le temps passe.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Theo kennende is klassiek zowiezo een must. Ik zou die eerder genoemde Dance Macabre er bij doen. Boris Blank neem ik ook op cd mee, ik durf te wedden dat iedereen dit geweldig zal vinden, inclusief Theo.

Link to comment
Share on other sites

Ik pleit dan eerder voor Casta Diva. Twee stemmen, stevige uithalen, prima opgenomen. Kan ik heel vaak naar luisteren. (Kom er maar in Henrie).

Van Boris dan een paar onderscheidende nummertjes. René van Es gebruikte o.a. Big City Grill voor de staccati, en "A touch of magic" vanwege het laag.

Link to comment
Share on other sites

Theo kennende is klassiek zowiezo een must. Ik zou die eerder genoemde Dance Macabre er bij doen. Boris Blank neem ik ook op cd mee, ik durf te wedden dat iedereen dit geweldig zal vinden, inclusief Theo.

 

De dance macabre is een kort nummer, dat kan er dus altijd bij. Boris Blank ook, maar dan moeten we ons toch wat gaan beperken.

 

Het vergelijk met onze muziek duurt max anderhalf uur. Gaan we per nummer wisselen of doen we dat na de hele serie.? In beide gevallen is de tijd dus beperkt. Ik denk dat we aan 6 nummers genoeg hebben.

 

Ik zal met de mail een invulformulier sturen. Dit kun je printen en meenemen (moet niet) zodat je voor jezelf wat kunt noteren. Altijd handig als geheugensteuntje tijdens latere discussies. Ik neem wel wat pennen mee.

Link to comment
Share on other sites

Waarom nemen jullie het vermaarde "Unplugged" van Eric Clapton niet op in jullie rijtje?

Aandachtspunten: Kunnen we de basmelodie van de akoestische (contra)bas goed volgen? En kunnen we horen dat er een gedempte bassdrum speelt, in plaats van zomaarwat voetgestamp?

Link to comment
Share on other sites

Wel een goede Spido.

 

Mijn ervaring is dat je best een paar nummers achter elkaar kan spelen, maar dat je naar de volgorde moet kijken. Je moet naar no 1,2,3 niet weer beginnen met 1 maar met 3 en dan 2 en 1. Gaarne aandacht hiervoor.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dance Macabre duurt volgens mij een minuut of 6-7, kweenie wat je onder kort verstaat?

 

@Carl, zo doen we een vergelijk altijd: 1-2-3 3-2-1!

 

@Spido, die plaat neem ik al jaren niet meer mee omdat deze overal grijs is gedraaid.

Link to comment
Share on other sites

Dance Macabre duurt volgens mij een minuut of 6-7, kweenie wat je onder kort verstaat?

@Carl, zo doen we een vergelijk altijd: 1-2-3 3-2-1!

@Spido, die plaat neem ik al jaren niet meer mee omdat deze overal grijs is gedraaid.

Sorry, ik was in de war met also sprach Zarathustra van de Hear CD. Die duurt maar 1:42 min.

 

Blijft het punt dat we het aantal nummers moeten beperken.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...