Jump to content

High-End Forumdag 2016


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • Members

Als ik nu eens in de plaats van jou kom Henrie en ik breng wat Tool mee voor de boys, wedden dat ik na 1min op de sweetspot kan plaatsnemen  :D

En wie zegt er dat ik dat niet mee zou nemen? Heb op de X-Fi Aenima nog gedraaid, de kamer liep niet eens leeg! Stonden er ook gelijk een aantal op de lp te azen...

System of a Down en Korn doet het trouwens ook best vaak goed hoor, Alice in chains Unplugged, zo zijn er nog wel een aantal. Het hoeft niet altijd alle 13 dood te zijn!

Link to comment
Share on other sites

Is dat niet de Ieper Affinity. Met een hoofdletter i?

Nope...

 

"Not since the release of Tiamat's groundbreaking masterpiece Wildhoney in 1994 had the extreme metal scene witnessed such an overwhelming show of fan enthusiasm and uniform critical praise as that bestowed upon Blackwater Park, the astounding fifth effort from Swedish metal titans Opeth."

 

Dat is nog eens een zin... ;)

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Neuh! Echt met een L...

 

Ik zie het trouwens al voor me, neem ik mijn Rammstein box ook nog mee, zitten allen Henrie, Stef, ik en Stein (komt die eigenlijk ook?) nog binnen.

 

Ik geef het de elektrostaten ook te doen, het gros van de high-end speakers gaan over hun nek of de vellen/woofers vliegen om je oren als je dergelijke muziek op het volume gaat draaien waarop je het zou moeten draaien. Doe mij maar grote hoorns...

Link to comment
Share on other sites

Neuh! Echt met een L...

 

Ik zie het trouwens al voor me, neem ik mijn Rammstein box ook nog mee, zitten allen Henrie, Stef, ik en Stein (komt die eigenlijk ook?) nog binnen.

 

Ik geef het de elektrostaten ook te doen, het gros van de high-end speakers gaan over hun nek of de vellen/woofers vliegen om je oren als je dergelijke muziek op het volume gaat draaien waarop je het zou moeten draaien. Doe mij maar grote hoorns...

Daarom heb ik ook de JBL Studio 590 staan ;) De meesten hier zullen het wel discospeakers vinden, maar voor mij zijn ze perfect. En voor het geld (nog geen €1.000 nieuw per paar) onverslaanbaar. Overigens vind ik andere muziek er ook prima op klinken...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Waar je gelijk aan hebt! De grote makke van veel High-End luidsprekers. Rock, en dan vooral de hardere varianten, gaan gewoon niet met die kleine woofertjes. Een beetje het Harley Davidson verhaal: There is no substitute for cubic inches...

 

En nu dan even (sorry voor de topic vervuiling) het RAMMLIED

Die mannen zijn toch geniaal gek, of niet? En bedenk dit nu eens met grote woofers op oorlogsniveau en daarna met een paar mini monitoren op een voetje...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Kleine toevoeging op de topicvervuiling van hierboven, het is de enige band in de wereld die zowel Japanners, Engelsen, Fransen en Amerikanen uit volle borst Duitse teksten kunnen laten meebrullen. Het schijnt ook zo'n beetje het beste exportproduct van Duitsland te zijn op dit moment, dan moet je toch wel wat kunnen...

 

Weer eens wat anders als dat Barber gewauwel in het Bimhuis!

Link to comment
Share on other sites

Met die i had ik kunnen snappen, met die L weer niet. Maar enfin, geef mij maar... hoe heet dat? het Barber gewauwel in het Bimhuis.

Maar we moeten niet vergeten dat die bands het ook zelf niet kunnen stellen zonder oorlogsgeweld aan apparatuur. Eigenlijk is dat thuis gemakkelijker op te roepen dan zeg, een klassiek vioolkwartet.

 

^_^

Link to comment
Share on other sites

Mensen, wees gerust en getroost..........

 

Hans van Liempd was vanmiddag hier bij mij en zat te dubben over de muziek voor op de forumdag................totdat

......zijn blik op mijn CD-kast viel en zijn aandacht werd getrokken op de 12-delige CD-box van Marianne Weber.

 

Neem maar mee voor die dag.... zei ik en opgelucht heeft Hans daarna het pand verlaten :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tuurlijk kan dat! Tijdens die concerten lopen er ook zat van jouw leeftijd rond, dus geen probleem. En mochten ze in '16 weer naar Nederland of Belgie komen, dan ben ik er bij! Net zo als Maiden en AC/DC trouwens, ook daar ga ik in 2016 weer naartoe. Daar is het oude l*llen gehalte nog veel hoger trouwens, maar dat zal ook wel met de prijzen van de kaarten te maken hebben: Deze bloedprijs voor een kaartje wordt u aangesmeert door alle muziekdownloadende medemensen...

Link to comment
Share on other sites

...

 

Ik zie het trouwens al voor me, neem ik mijn Rammstein box ook nog mee, zitten allen Henrie, Stef, ik en Stijn (komt die eigenlijk ook?) nog binnen.

...

Ik kan Stijn wel vragen of ie mee wil komen. Hij is echter niet echt een HR liefhebber, ook al ziet ie er zo uit.

BTW, bij Rammstein blijf ik ook nog wel zitten.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Of Blumenhofers Gran Gran gran joya oid.

Welnee, gaat ook heel goed met een FS2 (en zelfs met mijn BF 17's, de hoorn maakt behoorlijk meer geweld van die 17 cm)!

 

Ultiem is dit trouwens, een set bij iemand net buiten Amsterdam...

 

large_28234.jpg

 

... per kant een 60 (!) cm laagweergever. En natuurlijk zorgt de 2e hobby van de eigenaar ook voor een leuk effect!

Link to comment
Share on other sites

Twee youtube filmpjes gekeken van dat concert. Ik vond het zowaar leuk, maar kan dat als ouwe l  van 57  :o

Kijk ook eens dit nummer van een concert van Opeth:

 

Het nummer zal je waarschijnlijk alleszins meevallen, en de man heeft nog humor ook, getuige de eerste seconden. Het hoeft niet allemaal altijd zo serieus ;)

 

Edit: die irritante Spaanse ondertiteling moet je maar even voor lief nemen...

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

Met die i had ik kunnen snappen, met die L weer niet. Maar enfin, geef mij maar... hoe heet dat? het Barber gewauwel in het Bimhuis.

Maar we moeten niet vergeten dat die bands het ook zelf niet kunnen stellen zonder oorlogsgeweld aan apparatuur. Eigenlijk is dat thuis gemakkelijker op te roepen dan zeg, een klassiek vioolkwartet.

 

^_^

Ja, vandaar dat er ook zo veel high end speakers zijn die niet fatsoenlijk een beetje stevige pop, rock of metal kunnen neerzetten. Omdat dat veel makkelijker is inderdaad...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...