Jump to content

High-End Forumdag 2016


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • Members

Vergeet je de "demonstranten" niet? Ik zal Cock ook meenemen, kunnen we zijn loudspeaker harmonizers (in de volksmond ook wel foutief Supertweeters genoemd) tevens met electrostaten laten horen!

Link to comment
Share on other sites

Ik sta er nog niet bij Hans. Het lijkt me een erg leuke vergelijking te worden. Goed voor de promotie van het audio gebeuren. We zullen als Puresound ook een uitnodigend artikel schrijven na het vergelijk.

 

PS ik mis Peter, normaal is hij er als de kippen bij?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

PS ik mis Peter, normaal is hij er als de kippen bij?

 

Welke? Er zijn er meer ;)  Hangt er voor mij ook van af of er wat boeiends te leren valt zoals met de AS/Pluto demo. Het verschil in kabels valt daar voor mij niet onder :D

 

W.m.b. valt eind nov. en dec. af wegens allerlei sociale drukte alhier. Eind januari ook. Dus w.m.b. begin januari of na januari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben een stuk wijzer geworden.

 

De zaal is alle drie de voorgestelde data beschikbaar. Theo Wubbolt kan i.v.m. de CES alleen op 16 januari.

De audioclub wil graag meewerken aan deze dag. Ze willen een deel van de kosten voor de leden op zich nemen.

 

De eigenaar van cafe Vingerhoeds kan een eenvoudige lunch verzorgen. Dit zijn dan b.v. broodjes kaas en ham en een kop soep en koffie of thee. Dit zou op ongeveer € 10,- per deelnemer komen.

 

Koffie en thee bij aankomst zitten in de zaalhuur. Eigenlijk spreekt hij niet van zaalhuur, maar van een "arrangement". De "zaalhuur" is eigenlijk de koffie en thee. Dit kost € 92,50. Bij b.v. 30 man is dat dan € 3,- per man.

 

Eventueel kan hij voor het eten na afloop een cateringbedrijf laten komen. We hebben dat ook met de audioclub een paar keer gedaan. Dit is betaalbaar en smaakt prima. Het cateringbedrijf maakt daarbij gebruik van de keuken van Vingerhoeds.  De prijs is natuurlijk afhankelijk van wat er besteld wordt. Dit dienen we vooraf te regelen.

 

Andere consumpties (er is een ongelofelijk groot pakket aan speciaalbieren) zijn voor eigen rekening.

 

De indeling van de dag kan er b.v. zo uitzien:

 

10:00 uur start opbouwen
11:00 uur verwelkoming leden met koffie (meestal met gebak).
11:30 uur deel 1 programma.
13:00 uur lunchpauze.
14:00 uur deel 2 programma.
16:00 uur zijn we met de demo's en vergelijkingen klaar.
16:30 uur afbreken en inpakken en napraten
17:30 uur eten
19:00 uur naar huis.
 
Wanneer wel elders gaan​ eten, wordt het misschien iets later.
Vlakbij de aansluiting van de A2 zit b.v. restaurant "Knus" hier is het eten prima en betaalbaar.
 
Laat maar horen wat jullie er van vinden.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

16 januari is voor mij in principe akkoord.

 

Ik weet alleen nog steeds niet wat we nu precies willen.

Full range hoorn? Kan, maar daar zit (in mijn pakket)een budgettair prijskaartje aan. Ik neem aan dat de set an sich relatief betaalbaar moet zijn?

Als versterker kan ik in ieder geval een geintegreerde Octave meenemen van retail net geen 4K, die stuurt met 2 vingers in zijn neus elektrostaten bij 2 Ohm aan.

 

Maar goed, hoornluidsprekers, ik zou de nieuwe Genuin FS3.2 mee kunnen nemen? Ook niet volledig hoorn, is zeg maar het kleinere broertje van de FS2, maar gaat nog steeds richting de 10K.

Mijn handgeschilderde BF 17's vervoer ik niet meer, de kunstenaar in kwestie blijft anders repareren, die zitten echter rond de 5K. Peins, peins, peins...

 

O, en bronmateriaal, hoe organiseren we dat?

Link to comment
Share on other sites

16 januari is voor mij in principe akkoord.

 

Ik weet alleen nog steeds niet wat we nu precies willen.

Full range hoorn? Kan, maar daar zit (in mijn pakket)een budgettair prijskaartje aan. Ik neem aan dat de set an sich relatief betaalbaar moet zijn?

Als versterker kan ik in ieder geval een geintegreerde Octave meenemen van retail net geen 4K, die stuurt met 2 vingers in zijn neus elektrostaten bij 2 Ohm aan.

 

Maar goed, hoornluidsprekers, ik zou de nieuwe Genuin FS3.2 mee kunnen nemen? Ook niet volledig hoorn, is zeg maar het kleinere broertje van de FS2, maar gaat nog steeds richting de 10K.

Mijn handgeschilderde BF 17's vervoer ik niet meer, de kunstenaar in kwestie blijft anders repareren, die zitten echter rond de 5K. Peins, peins, peins...

 

O, en bronmateriaal, hoe organiseren we dat?

 

Theo neemt zijn gereviseerde Quad 63 luidsprekers mee. In de huidige uitvoering (ESL 2805) kosten die ook € 4690,- per stuk. De Audiolab versterkers zijn goedkoper dan de Oktaves. Misschien is het leuk om de hoorns en electrostaten als laatste eens op beide versterkers te laten spelen. De Big Fun 17 is eigenlijk wel erg geschikt. Misschien wil iemand van de audioclub zijn exemplaren beschikbaar stellen? (Wij hebben als audioclub een verzekering voor de apparatuur tijdens bijeenkomsten). Maar de FS 2 is natuurlijk ook een heel mooie luidspreker. ook al heeft die serie basreflex laag. 

 

 

Als bron kan een draaitafel, CD speler of laptop (of is dat nu vloeken) zijn. Ik kan eventueel een laptop met DAC meebrengen. Wat we gaan gebruiken als muziek moeten we wel vooraf bespreken. Op de dag wordt dat al gauw een rommelige boel.

Link to comment
Share on other sites

Count me in.

 

Bronmateriaal? Wordt het vinyl only of mogen zilveren schijfjes ook? Ik wil mijn Thorens TD160BMk2 met Linn arm en Technics elementje wel ter beschikking stellen. De Ayre cd-speler kan wat mij betreft ook mee. Phonotrap mag iemand anders regelen, of ik moet de ifi iphono meebrengen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...