Jump to content

High-End Forumdag 2016


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Kijk ook eens dit nummer van een concert van Opeth:

Het nummer zal je waarschijnlijk alleszins meevallen, en de man heeft nog humor ook, getuige de eerste seconden. Het hoeft niet allemaal altijd zo serieus ;)

Draait over meerdere schermen Henrie.  Ik durf het zelfs vriendelijke te noemen  ;)

Link to comment
Share on other sites

Draait over meerdere schermen Henrie.  Ik durf het zelfs vriendelijke te noemen  ;)

Dan gaat deze je ook wel bevallen :)

 

En daarna dit nummer (openingsnummer van hetzelfde concert) even proberen :lol::P

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Kijk ook eens dit nummer van een concert van Opeth:

 

[...]

 

Het nummer zal je waarschijnlijk alleszins meevallen, en de man heeft nog humor ook, getuige de eerste seconden. Het hoeft niet allemaal altijd zo serieus ;)

 

[...]

Van Ghost Reveries geloof ik, je kiest ook wel gelijk het meest toegankelijke nummer. Blijft een heel goed album btw!

 

Voetnoot, is dit nou topicvervuiling, of niet?

Link to comment
Share on other sites

Van Ghost Reveries geloof ik, je kiest ook wel gelijk het meest toegankelijke nummer. Blijft een heel goed album btw!

 

Voetnoot, is dit nou topicvervuiling, of niet?

Windowpane komt van het album Damnation, de tegenhanger van het in dezelfde tijd uitgebrachte Deliverance. In tegenstelling tot wat de albumtitels doen vermoeden is Damnation het rustige album van de twee, met alleen 'cleane' zang en nauwelijks distorted gitaren. Deliverance is de 'evil twin' van Damnation. Denk ik het hardste album dat ze ooit hebben opgenomen. Ik vind ze beide fantastisch. Ghost Reveries ook trouwens...

 

Het eerder geposte The Leper Affinity is het openingsnummer van het album Blackwater Park. Wat mij betreft hun beste album. Face of Melinda komt van een het album daarvoor, genaamd Still Life, en When is van nog weer een album daarvoor, genaamd My Arms, Your Hearse...

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

Moet dat nu al besloten worden Hans? Doen we niet zoals bij de AOB avonden gewoon afwachten wat er door de leden wordt meegenomen?

 

Wanneer we iets gaan vergelijken, dan wordt dat wel voorbereid. De ervaring leert dat je anders al een hoop tijd aan muziekkeuze kwijt bent.

Link to comment
Share on other sites

Mensen, wees gerust en getroost..........

 

Hans van Liempd was vanmiddag hier bij mij en zat te dubben over de muziek voor op de forumdag................totdat

......zijn blik op mijn CD-kast viel en zijn aandacht werd getrokken op de 12-delige CD-box van Marianne Weber.

 

Neem maar mee voor die dag.... zei ik en opgelucht heeft Hans daarna het pand verlaten :D

:D  :D  :D  :D  :D  :D

Link to comment
Share on other sites

Ik heb verder niets tegen die Opeth, maar ik denk niet dat die muziek iets oplevert bij het vergelijk wat je van te voren niet weet.

 

Ik heb vaak demo's bij Marco gehoord en hij speelt altijd goede muziek. Het meeste zal het volgens mij goed doen op een ESL.

Link to comment
Share on other sites

Muziek met een dynamic range van 3 spelen heeft inderdaad geen zin. Alle nuances zijn dan platgetrapt en dan gaat het nog alleen over: hoe hard kan het klinken.

 

Ik zit nu naar Ben Webster te luisteren (uit "alle dertien dood" :D ), prima muziek en zeer goed opgenomen, maar wel een beetje liftmuziek. Patricia Barber heb ik op de NAS in quarantaine gezet. Die hoef ik echt niet te horen. Maar Hans Theesink mag van mij wel. Maar dan niet die te veel gedraaide stukjes van de demo CD's. Of iets van Musica Nuda, erg neutraal opgenomen. Of juist wat meer ruimte met Jazz at the Pawnshop.

Pop kan ook, maar laat die Hotel Californië maar weg. Misschien iets van Nathalie Merchant of Jessica Pilnas. Ik heb nog een leuk stukje van Willem Vermandere op zijn basklarinet. Of Rob Wasserman met Jennifer Warnes. Van klassiek heb ik te weinig verstand (waar niet van trouwens :confused: ).

Link to comment
Share on other sites

Ik heb Hans Thesink op CD gekocht na een luisterbezoek bij jou Hans. Mocht me toch niet bekoren. Voor de rest mijn muziek. Jazz At the Pawnshop vind ik ook prima bij zo'n vergelijking.

Link to comment
Share on other sites

(...) Tijdens die concerten lopen er ook zat van jouw leeftijd rond, dus geen probleem. (...)

 

Houd er wel rekening mee dat Tubejack er veel jònger uitziet dan zijn leeftijd doet vermoeden!

Sport, gezond eten & drinken, matigheid, gelukkig huwelijks- & gezinsleven... dat zijn zo de belangrijkste oorzaken.

 

Bedenk daarbij dat de meeste bezoekers van popconcerten er veel óuder uitzien dan ze zijn!

Drugs, drank, onzuivere bijslaap, onmatigheid in alles behalve het goede... dat eist zijn tol.

 

Het zou mij niet verbazen als Tubejack in werkelijkheid minstens twee keer zo veel jaren telt als degenen die jij voor zijn leeftijdgenoten verslijt.

Link to comment
Share on other sites

Ok dus geen Hans Theesink, Wel Pawnshop en  Tools Pushit. De laatste valt overigens niet tegen. Een dynamic range van ongeveer 10 en blijft netjes onder de 0 dB. Ik ga dan wel even buiten staan, want mijn muziek is dit niet.

 

Dit trouwens een aardige link, je kunt de muziek op de PC afspelen en je ziet gelijk hoe de DR en peak uitzien.:

http://www.dynamicrange.de/es/es/download

Link to comment
Share on other sites

mooi

 

Vwb muziek, ben ik geen voorstander van jazz at the Pawnshop. Dat album is al teveel uitgemolken.

Voorstel, een nummer van het album Ting van de Nits (staat ook op de HEAR CD).

Anders kan ook Jeff Beck - Space for the Papa (werd gebruikt bij de presentatie van The Statement van Naim) en Pale Green Ghosts van John Grant (idem). 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...