Jump to content

Ansuz, ervaringen?


mordante
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Zijn er hier die ervaringen hebben met Anzus bekabeling en accessoires? Ik heb een mooie aanbieding gekregen voor een Anzus Mainz stekkerblok. Deze wil ik wel eerst thuis proberen. Ook wil ik in de toekomst misschien mijn bedrading anders doen, interlinks en power kabels zijn van te veel verschillende merken. Wil kijken of ik dat naar 1 of 2 kan terug brengen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vandaag bij A10 audio geweest. Heb daar een Mains D8 stekkerblok en twee netkabels meegenomen ter test een A en een P beide 2 meter. Nu gaan testen. Heb nu de A in gebruik tussen blok en muur.

 

Zo ga luisteren dan de NBS van mijn phono amp omruilen met de Ansuz P etc.

 

Ansuz raad aan om de beste kabel tussen de WCD en het blok te doen.

Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaringen tot nu toe.

 

Ik ben begonnen met als eerste het Ansuz D8 stekkerblok op de plek te zetten van mijn huidige stekker blok een Supra. Alles voedingskabels mbv een spanningszoeker aangesloten. De audio-set weer aangezet. Ben toen op mijn gemak gaan luisteren.

 

Eigenlijk klonk het best goed, maar mijn set klinkt zo en zo al best redelijk IMHO. Wat mij wel opviel dat de avond een stuk sneller ging. Normaal wanneer ik zit te luisteren, luister ik een LP misschien 2. Daarna word ik onrustig, loop naar de keuken opzoek naar drank en voer. Zet de muziek harder dan weer zachter etc. Met de D8 in mijn set had ik dat veel minder, werd minder snel luister moe.

 

Daarna de Ansuz P tussen WCD en D8 gedaan en daarna de Ansuz A. Wat ik vrij snel merkt is dat de Ansuz netkabels met het D8 stekkerblok erg complementair zijn. Weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen. Maar ik heb in het verleden wel eerder kabels getest, oa NordOst, NBS en Cardas. Wat mijn ervaring is dat hoe meer kabels van merk X in de set zaten hoe meer een set naar merk X gaat klinken.

 

Bij Ansuz is mijn ervaring tot nu toe anders. Wanneer ik alle 3 de artikelen in mijn set heb doe (de Mainz D8, netkabel A en P) gaat mijn set gewoon naar een hoger niveau. Heb niet het idee dat ik Ansuz luister maar wel dat het beter klinkt. Ook wordt dit effect sterker met elke toevoeging, een soort 1+1=3.

 

Waarbij ik direct wel moet opmerken dat de netkabels niet goedkoop zijn. Weet niet direct wat ze moeten kosten.

 

Ook moet ik A10 audio bedanken. Alex maakt het mogelijk dat ik dit allemaal kan uitproberen met de wetenschap dat ik het waarschijnlijk niet allemaal kan aanschaffen.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nog even een kleine tip (gebaseerd op de foto's), zet het Anzus stekkerblok met zijn voetjes eens direct op de vloer. Hoe stom het ook klinkt, dit maakt soms echt nog een behoorlijk verschil. Uitleggen kan ik het niet, maar ook ik heb redelijk wat met Ansuz geëxperimenteerd, en op de grond gaf toch steeds het beste resultaat. Iets met 50 Hz en wel of niet kunnen afvoeren van die trillingen of zoiets (riep hij die de klok wel had horen luiden maar niet precies wist waar de klepel...)

Link to comment
Share on other sites

Nog even een kleine tip (gebaseerd op de foto's), zet het Anzus stekkerblok met zijn voetjes eens direct op de vloer. Hoe stom het ook klinkt, dit maakt soms echt nog een behoorlijk verschil. Uitleggen kan ik het niet, maar ook ik heb redelijk wat met Ansuz geëxperimenteerd, en op de grond gaf toch steeds het beste resultaat. Iets met 50 Hz en wel of niet kunnen afvoeren van die trillingen of zoiets (riep hij die de klok wel had horen luiden maar niet precies wist waar de klepel...)

 

Ik zal eens kijken of ik een plekje op de grond kan vinden.

 

Ben bang dat dit experiment mij uiteindelijk wel veel geld gaat kosten. :)

Link to comment
Share on other sites

Het klinkt alsof de kabels in je set volledig wegvallen en dat is positief. Zelf heb ik die ervaring met Synergistic Research. Als ik daar wat van aansluit in mijn set is er geen weg meer terug. Ansuz ... klinkt een beetje Turks.

Link to comment
Share on other sites

Heb de D8 onder op de grond staan. Deze paste eerst niet onder mijn rack. Heb mijjn rack iets hoger gezet. Kan niet zeggen of het voor het geluid wat uitmaakt.

 

Heb nu alleen het de Ansuz Mains D8 gekocht. De netkabel A gata nog wel komen, maar eerst ff weer doorsparen.

Link to comment
Share on other sites

Op de website van 4music.audio staat een prijslijst van Ansus. Ik heb een demo model gekocht, wat ik heb betaald is dus niet relevant. Het best wat je kan doen is naar de winkel gaan en praten.

Link to comment
Share on other sites

Het zijn wel prijzen , maar is niet eigenlijk een hebbe ding, dat er mensen het kopen moeten ze zelf weten,maar ik geloof niet in de prijs kwaliteit verhouding, en dat geld ook voor netspanning kabels, voor de kabel is het troep en na de kabel is het ok troep ,en dan zou dat stukje wonderen verrichten , ik denk dat ik een bij Jolanda moet langs gaan is toch een stuk goed koper.

 

Mvg wol

Het laatste stuk van je betoog "ik denk dat ik .... stuk goed koper" is overbodig en doet geen recht aan mensen die vinden dat netkabels wel een positieve werking hebben. Jij bent van mening dat dat niet zo is: prima, dat mag, maar laat dat denigrerende achterwege.

Edited by Ove Rickland
Link to comment
Share on other sites

Het zijn dan ook weer erg riante prijzen (maar Denemarken he, dus duur).

Ik heb overigens bewondering voor mensen die de tijd en energie hebben om uitgebreid naar verschillen bij kabels te gaan ziten luisteren. Tenzij je set helemaal los in de ruimte staat is het toch iedere keer weer een hels karwei om een of meerdere kabels te wisselen achter je set en te zorgen dat ze dan ook weer  een beetje netjes liggen. Ik moet daarnaa eerst een uurtje liggen om uit te rusten :) Maar goed ieder zijn plezier.

 

Wat ik wel grappig vind overigens, Voor veel audiofielen is het heiligschennis om te veel electronica in de keten op te nemen (een dsp bv), maar als ik lees wat zo'n kabel wel niet allemaal schijnt te bevatten aan "technolglogien en allemaal te kunnen oplossen..  En dat mag dan weer wel volgens de audiofiele leer (niemand hoeft zich aangesproken overigens, is gewoon een algemene constatering)

 

Mooie stoel trouwens zeg

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik mijn stekkerblokken ook maar eens moet gaan vervangen.

Het witte plastic begint minder wit te worden.

Zou best wel eens kunnen zijn dat daardoor het geluid was minder fris klinkt.

 

Maar moet ik nou aluminium of een gouden behuizing met diamantjes kiezen.  Wat is beter?  Ik vind detail erg belangrijk in muziek.

Ik kies denk ik maar voor een stekker blok met gerodineerd zilveren geleiders.   Dat glimt supermooi en daar lopen de elektronen super soepel doorheen.

Dat moet een geweldig geluid opleveren.

Drie lagen gewapend beton er om heen. Loodplaten en op de zuidpool bevroren diamantstof er tussen. Er mochten eens gestoorde deeltjes door kunnen dringen in mijn glimmende voedingstroom.

Ik wil niet weten wat dit voor verstoring kan opleveren.

 

Marcel  :ph34r:  :D

Edited by Marcel Dali
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik mijn stekkerblokken ook maar eens moet gaan vervangen.

Het witte plastic begint minder wit te worden.

Zou best wel eens kunnen zijn dat daardoor het geluid was minder fris klinkt.

 

Maar moet ik nou aluminium of een gouden behuizing met diamantjes kiezen.  Wat is beter?  Ik vind detail erg belangrijk in muziek.

Ik kies denk ik maar voor een stekker blok met gerodineerd zilveren geleiders.   Dat glimt supermooi en daar lopen de elektronen super soepel doorheen.

Dat moet een geweldig geluid opleveren.

Drie lagen gewapend beton er om heen. Loodplaten en op de zuidpool bevroren diamantstof er tussen. Er mochten eens gestoorde deeltjes door kunnen dringen in mijn glimmende voedingstroom.

Ik wil niet weten wat dit voor verstoring kan opleveren.

 

Marcel  :ph34r:  :D

Wat is nu de zin van een dergelijke reactie? Dat je lollig bent: mooi, weten we nu ook.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...