Jump to content

De Ring van Koilon......


René N.
 Share

Recommended Posts

 

De buis wordt wel iets platter waardoor de doppen niet zomaar passen.

Met een waterpomptang kan je deze weer terug drukken. dat is nog het lastigste werkje.

 

Kun je dan niet beter gewoon een kurk in stoppen?

Link to comment
Share on other sites

Mooi werk George!

 

Is die ruimte tussen de twee openingen nodig? Ik heb ze vlak bij elkaar. Ben nu aan het luisteren.

 

Inmiddels is de ruimte aangepast. Ziet er nu meer High End uit.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mooi werk George!

 

Is die ruimte tussen de twee openingen nodig? Ik heb ze vlak bij elkaar. Ben nu aan het luisteren.

 

Zie mijn openingspost  ;). Er zou zo'n 10 cm. ruimte tussen de uiteinden moeten zijn. En dan zou de opening óók nog naar het zuiden gericht moeten zijn.....

 

Ik ben nu mét en zonder koolstof in de koperen ringen aan het luisteren. Slechts één LP dus nog geen algemeen oordeel, maar alleen koper hangt een beetje in tussen helemaal geen ring en de ring met koolstof erin. Het effect wordt blijkbaar door de koolstof versterkt zeg maar.....

Edited by Ren
Link to comment
Share on other sites

Ik ga niet over een nacht ijs Renée. Ik heb nu Tin Pan Alley op staan ( George wees me op dit kritische nummer) en de ring ligt op eindversterker en voorversterker. De ruimtelijkheid zou kunnen zijn toegenomen. Mijn vrouw zit examens na te kijken en ik wil met haar hulp wel eens blind zien of ik verschillen hoor. Doe ik altijd.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een ring op de trafo's van de eindversterker en een onder de draaitafel. Als het iets doet is het met de ruimtelijkheid. Art Pepperbox staat nu op.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een ring op de trafo's van de eindversterker en een onder de draaitafel. Als het iets doet is het met de ruimtelijkheid. Art Pepperbox staat nu op.

Daar in is bij mij ook het verschil te horen Carl,

Link to comment
Share on other sites

Oh, dan maar een kompas gebruiken. Begrijp alleen niet waaom hij naar het Zuiden moet wijzen, Hilversum lijkt mij meer voor de hand ;)

Zal het wat uitmaken? Als je meerdere hebt, dan in dezelfde richting, volgens mij gaat het slechts daarom.
Link to comment
Share on other sites

Ah, ok. En is hij daar ook begraven? Maar had het niet iets te maken met magnetisme, moet je dan niet het magnetische (niet het geografische) noorden (of zuiden) aanhouden? Het wordt steeds vager...

Precies. Het maakt geen fluit uit welke kant op.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik de ring van Koilon aan mij voorbij laat gaan.

Bij de bouwmarkten hier kan ik buigbare koperen buis kopen opgerold 5 meter,dat vind ik te gortig.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...