Jump to content

Muenchen 2015


carl
 Share

Recommended Posts

Jij weet het ongetwijfeld wèl, hè? "High-end" is glimmend en duur!

Maar neem nou al die exclusieve nieuwe draaitafels van tienduizenden euro's...

D'r is niet één bij die geschikt is voor SPU.

En je kan d'r met niet ééntje je 78-toeren platen afspelen.

 

Ja helaas Spido, jij zult het met het Polygoon journaal van weleer moeten doen dan :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

[...]

Maar neem nou al die exclusieve nieuwe draaitafels van tienduizenden euro's...

D'r is niet één bij die geschikt is voor SPU.

En je kan d'r met niet ééntje je 78-toeren platen afspelen.

 

Niet helemaal mijn beste Spido, er zijn echt fabrikanten die de optie 78rpm weer hebben ingevoerd. Ook zijn er weer/nog voldoende High-End tonearm fabrikanten die de armen weer met een SPU uit kunnen rusten, sterker nog, er weer mee demonstreren. Ik noem een Jelco, een dynavector, een Glanz, een Ikeda, en zo zijn er nog veel meer. Het enige spijtige is, dit zijn bijna allemaal mannen uit het roemruchte audioverleden, en dus op respectabele leeftijd. Hopelijk vinden zij op tijd de juiste opvolger om dit in stand te houden. Chris Feickert is de enige ''jongere'' uitzondering met een roemrucht verleden (ook al bouwt hij dan nog geen tonearmen), de rest heeft echt binnen 5 tot 10 jaar opvolging nodig, en dan ben ik nog positief. Hier en daar een alarmbel zou dus niet geheel onwenselijk zijn...

Link to comment
Share on other sites

Ja, het is tamelijk verrassend. Net Hifi.nl gecheckt, niet erg spannend te noemen deze sfeerverslagen. Doe mij dan ook maar een retour München. Tenzij men informatie heeft verzameld omdat later uit te gaan brengen.  Waar ik eigenlijk op hoop is dat men in de hifibranche nu door heeft, dat ook de Mediamarkt meer ruimte heeft gereserveerd voor muziek, denk aan Sonos, Onkyo, Yamaha. Kef etc. Dan lijkt mij dat er wat meer gaande is, met alle aandacht voor artiesten, streaming muziek, live optredens op TV, onder consumenten en het internet. Zou het mij wel wat lijken om die golf te pakken met een goede hifipromotie. Ik vind het goed als we een niche zijn en blijven, maar laten we dan wel een goed gerepresenteerde niche zijn.

Link to comment
Share on other sites

A. Niet helemaal mijn beste Spido, er zijn echt fabrikanten die de optie 78rpm weer hebben ingevoerd. Ook zijn er weer/nog voldoende High-End tonearm fabrikanten die de armen weer met een SPU uit kunnen rusten, sterker nog, er weer mee demonstreren. Ik noem een Jelco, een dynavector, een Glanz, een Ikeda, en zo zijn er nog veel meer.

 

B. Het enige spijtige is, dit zijn bijna allemaal mannen uit het roemruchte audioverleden, en dus op respectabele leeftijd. Hopelijk vinden zij op tijd de juiste opvolger om dit in stand te houden. Chris Feickert is de enige ''jongere'' uitzondering met een roemrucht verleden (ook al bouwt hij dan nog geen tonearmen), de rest heeft echt binnen 5 tot 10 jaar opvolging nodig, en dan ben ik nog positief. Hier en daar een alarmbel zou dus niet geheel onwenselijk zijn...

 

Beste Arden,

 

Ad A: Dat is dan mooi om te horen! Van de lange Jelco wist ik wel, maar die is er ook al een aantal jaren, hè? Leuk dat er méér zijn.

 

Ad B: Zolang er mannen zijn uit een roemrucht audioverleden, op respectabele leeftijd, is er nog hoop voor de high-fidelity!  ;)

Link to comment
Share on other sites

Gelukkig maar dat we allemaal oud worden dus de opvolging is bij voorbaat geregeld.

 

Beste Carl,

 

Er stond bij: "uit het roemruchte audioverleden"!

Dat verleden zal er niet zijn voor de toekomstige "mannen op respectabele leeftijd".

High-end is immers alleen steeds duurder geworden, maar niet beter.

Link to comment
Share on other sites

(...) we leven in het heden en niet in het verleden. (...)

 

Ach, beste Vintagemod,

 

Zodra je hebt vastgesteld wat je met het "heden" bedoelt, is het al verleden geworden.

Wie stelt de grenzen aan het "heden", zodat wij daarin zouden kunnen leven?

 

Wie ontkent wat ooit nieuw en waardevol was - en nu nog steeds waardevol is - doet zichzelf veel te kort.

Alleen dwazen denken dat alle vernieuwing ook verbetering brengt.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben toch even gaan kijken over het Polygoonjournaal:

 

Van begin jaren twintig tot en met 1986 is het Polygoon journaal in de Nederlandse bioscopen te zien.

Bron

 

Leuk twee films over de Firato uit 1969 en 1971. Toen ook al erg beeldgericht (televisie, videorecorder), maar ook met muziekinstrumenten.

Zo ver terug wil Spido niet gaan denk ik: Van Phonograaf tot langspeler (1973)  Wow, deze is gaaf: Nieuwe grammofoonplaten persen van oude (1943)  Dus platen recyclen was vroeger normaal. Geen handwerk meer in 1972: Productie van platen - Mouth and MacNeal (1972) Dat gevoel voor understatement, fantastisch: Optreden Blondie en punkwinkel in Amsterdam (1978)  Is dit nu een direct to disc opname? The Ramblers in opnamestudio (1941)

 

Anyway offtopic. Munchen ja. Leuk. Wat vind jij een goede prijs voor hifi apparatuur, Spido?

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

(...) Wat vind jij een goede prijs voor hifi apparatuur, Spido?

 

Beste Ivan10,

 

Spido vindt dat de prijs een goede afspiegeling moet zijn van de kwaliteit en de prestaties.

De grote merken van weleer boden - net als automerken, bijvoorbeeld - elk een range die bestond uit eenvoudige maar goede basisproducten, betere en dus duurdere types, en tenslotte nog duurdere topproducten.

Er waren prijsverschillen, maar die kon men goed uitleggen. De prijsverschillen waren bovendien niet buitensporig groot.

 

Verder vindt Spido dat goede audio-apparatuur betaalbaar moet zijn voor eerlijke, werkende mensen en niet alleen voor criminelen en andere zakenlui.

En dat kàn, als die audio-apparatuur wordt gemaakt en geleverd door eerlijke, werkende mensen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...